Dus..ook aan het rondkijken naar een D5.
Ik zie deze staan voor een leuke prijs: http://www.autowereld.nl/volvo/v50/d5-e ... /foto.html
Jullie mening?
Naast de 2.4 zoektocht, ook op zoek naar een D5, wat vinden jullie van deze?
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 28757
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Leuke D5, maar de onderhoudshistorie is volgens mij niet bekend, Aankoopkeuring bij een Volvodealer is altijd aan te bevelen.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- Bart
- 8th Gear member
- Berichten: 12727
- Lid geworden op: 07.11.2006 - 12:50
- Locatie: Nijmegen
Prijs lijkt me OK, km-stand geen probleem. Ik zou alleen altijd proberen een Edition II met Edition Plus pakket (xenon, stoelverwarming...) te zoeken.
En de kleurencombinatie is eeeeh... Apart
En de kleurencombinatie is eeeeh... Apart

Volvo: V50 2.0D | 850 2.5 10V | V40 1.8 | V50 D5 | XC70 2.4D | S70 2.5 20V | S80 D5 | S60 D5 | 240 2.0 | XC90 D5 | V90 T4 | V60 D6 | C70 2.4T | V60 T6 Recharge | 240 2.0i Polar
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'08 Mini Clubman Cooper S - Dark Silver
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'08 Mini Clubman Cooper S - Dark Silver
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
- ijsga
- 5th Gear member
- Berichten: 1090
- Lid geworden op: 29.10.2013 - 12:44
- Locatie: Zaandam
Mooie wagen! Check inderdaad goed of al het onderhoud op tijd is gedaan (en door een kundige garage). Ziet er verder – op wat kleine schoonheidsdingetjes na – heel mooi uit. Mooie dat eikenhout in het interieur, zie je niet heel veel.sequence schreef: Dus..ook aan het rondkijken naar een D5.
Ik zie deze staan voor een leuke prijs: http://www.autowereld.nl/volvo/v50/d5-e ... /foto.html
Jullie mening?
V50 2.4 Geartronic, Edition 1, MY08. 17" Spartacus zomer / 17" Serapis winter. 178.500 km.
Volvo 480 ES 2.0 ’93 (2009-2010)
Volvo 480 ES 2.0 ’93 (2009-2010)
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1370
- Lid geworden op: 27.12.2008 - 19:41
Over de keuze diesel of benzine, ik ben aan het rekenen geweest. Op 10.000 tot 12.000 per jaar maakt een D5 of 2.4 benzine niet veel uit.
Aangezien ik ook wel veel korte stukken rijd, hoe zal het gaan met het roetfilter (regeneratie). En qua onderhoud, een 2.4 vs D5 maakt dat veel uit?
Aangezien ik ook wel veel korte stukken rijd, hoe zal het gaan met het roetfilter (regeneratie). En qua onderhoud, een 2.4 vs D5 maakt dat veel uit?
V40 T2 Nordic+
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27081
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Veel korte ritten is met een roetfilter is erg slecht.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- ijsga
- 5th Gear member
- Berichten: 1090
- Lid geworden op: 29.10.2013 - 12:44
- Locatie: Zaandam
Dan zal je inderdaad bij een vergelijkbare kilometerstand ten opzichte van een ‘normaal’ bereden auto bovengemiddelde slijtage hebben.
V50 2.4 Geartronic, Edition 1, MY08. 17" Spartacus zomer / 17" Serapis winter. 178.500 km.
Volvo 480 ES 2.0 ’93 (2009-2010)
Volvo 480 ES 2.0 ’93 (2009-2010)
- ijsga
- 5th Gear member
- Berichten: 1090
- Lid geworden op: 29.10.2013 - 12:44
- Locatie: Zaandam
Lastig; sinds ik meer km’s rijd (dit jaar 20K) heb ik wel eens aan een D5 gedacht. Heeft nu geen zin want inruil kost je altijd weer een paar K voor een vergelijkbaar model met andere motorisering.
Mijn persoonlijke voor- en nadelen per motorisering:
2.4 benzine:
– De benzine klinkt veel beter vind ik (roffel/grom)
– Lekker toeren maken bij sportief rijden (rijbeleving)
– De D5 is in verhouding weer duurder als ik minder kilometers ga maken
– Diesel is vies.
D5:
– De D5 heeft veel meer power, en is te tunen naar hele leuke waarden (200+ pk)
– Bij korte afstanden evt. EGR issues etc.
– Meer techniek, dus er kan meer stuk.
– Klinkt net als andere diesels toch een beetje als een bestelbusje als ie stationair draait
– Mooie dubbele uitlaat.
Ik zou het nu lastig kiezen vinden. De enige behoefte die ik heb ten opzichte van m’n huidige 2.4 is wat extra power. De T5 blijft op m’n verlanglijstje staan.
Mijn persoonlijke voor- en nadelen per motorisering:
2.4 benzine:
– De benzine klinkt veel beter vind ik (roffel/grom)
– Lekker toeren maken bij sportief rijden (rijbeleving)
– De D5 is in verhouding weer duurder als ik minder kilometers ga maken
– Diesel is vies.
D5:
– De D5 heeft veel meer power, en is te tunen naar hele leuke waarden (200+ pk)
– Bij korte afstanden evt. EGR issues etc.
– Meer techniek, dus er kan meer stuk.
– Klinkt net als andere diesels toch een beetje als een bestelbusje als ie stationair draait

– Mooie dubbele uitlaat.
Ik zou het nu lastig kiezen vinden. De enige behoefte die ik heb ten opzichte van m’n huidige 2.4 is wat extra power. De T5 blijft op m’n verlanglijstje staan.
Laatst gewijzigd door ijsga op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V50 2.4 Geartronic, Edition 1, MY08. 17" Spartacus zomer / 17" Serapis winter. 178.500 km.
Volvo 480 ES 2.0 ’93 (2009-2010)
Volvo 480 ES 2.0 ’93 (2009-2010)
- Bart
- 8th Gear member
- Berichten: 12727
- Lid geworden op: 07.11.2006 - 12:50
- Locatie: Nijmegen
Pro's van de D5:ijsga schreef: Lastig; sinds ik meer km’s rijd (dit jaar 20K) heb ik wel eens aan een D5 gedacht. Heeft nu geen zin want inruil kost je altijd weer een paar K voor een vergelijkbaar model met andere motorisering.
Mijn persoonlijke voor- en nadelen per motorisering:
2.4 benzine:
– De benzine klinkt veel beter vind ik (roffel/grom)
– Lekker toeren maken bij sportief rijden (rijbeleving)
– De D5 is in verhouding weer duurder als ik minder kilometers ga maken
– Diesel is vies.
D5:
– De D5 heeft veel meer power, en is te tunen naar hele leuke waarden (200+ pk)
– Bij korte afstanden evt. EGR issues etc.
– Meer techniek, dus er kan meer stuk.
– Klinkt net als andere diesels toch een beetje als een bestelbusje als ie stationair draait
– Mooie dubbele uitlaat.
Ik zou het nu lastig kiezen vinden. De enige behoefte die ik heb ten opzichte van m’n huidige 2.4 is wat extra power. De T5 blijft op m’n verlanglijstje staan.
- het is een D5... Need we say more?
- fantastisch geluid.
- veel kracht, ook standaard.
Volvo: V50 2.0D | 850 2.5 10V | V40 1.8 | V50 D5 | XC70 2.4D | S70 2.5 20V | S80 D5 | S60 D5 | 240 2.0 | XC90 D5 | V90 T4 | V60 D6 | C70 2.4T | V60 T6 Recharge | 240 2.0i Polar
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'08 Mini Clubman Cooper S - Dark Silver
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'08 Mini Clubman Cooper S - Dark Silver
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
- HarryK
- 2nd Gear member
- Berichten: 103
- Lid geworden op: 26.12.2008 - 14:56
- Locatie: Groningen
Dat laatste. Gewoon voor een T5 gaan. Dan heb je de eerste en de laatste pro van de D5 ook (power en dubbele uitlaat). Met daarbij de pro's van de 2.4 en je hebt een erg fijne auto! Verbruik van de T5 is in vergelijking met de 2.4 motoren niet significant hoger, tenminste, als ik lees wat de 2.4 gebruikers onder ons verbruiken dan doet mijn verbruik van 1:11 over de 4 maanden dat ik de auto nu heb er niet voor onder.ijsga schreef: D5:
– De D5 heeft veel meer power, en is te tunen naar hele leuke waarden (200+ pk)
– Bij korte afstanden evt. EGR issues etc.
– Meer techniek, dus er kan meer stuk.
– Klinkt net als andere diesels toch een beetje als een bestelbusje als ie stationair draait
– Mooie dubbele uitlaat.
Ik zou het nu lastig kiezen vinden. De enige behoefte die ik heb ten opzichte van m’n huidige 2.4 is wat extra power. De T5 blijft op m’n verlanglijstje staan.
V50 T5 Summum Flint Grey MY2005 220pk
V40 1.9D Dynamic Desert Wind Metallic MY2001 102pk gekieteld naar 130pk
V40 1.9D Dynamic Desert Wind Metallic MY2001 102pk gekieteld naar 130pk
- m-kliko
- 4th Gear member
- Berichten: 639
- Lid geworden op: 06.07.2015 - 14:50
- Locatie: Prov. Utrecht
Jij moet gewoon die V50 eens op zijn donder geven en doorrijden met dat hok.HarryK schreef:Dat laatste. Gewoon voor een T5 gaan. Dan heb je de eerste en de laatste pro van de D5 ook (power en dubbele uitlaat). Met daarbij de pro's van de 2.4 en je hebt een erg fijne auto! Verbruik van de T5 is in vergelijking met de 2.4 motoren niet significant hoger, tenminste, als ik lees wat de 2.4 gebruikers onder ons verbruiken dan doet mijn verbruik van 1:11 over de 4 maanden dat ik de auto nu heb er niet voor onder.ijsga schreef: D5:
– De D5 heeft veel meer power, en is te tunen naar hele leuke waarden (200+ pk)
– Bij korte afstanden evt. EGR issues etc.
– Meer techniek, dus er kan meer stuk.
– Klinkt net als andere diesels toch een beetje als een bestelbusje als ie stationair draait
– Mooie dubbele uitlaat.
Ik zou het nu lastig kiezen vinden. De enige behoefte die ik heb ten opzichte van m’n huidige 2.4 is wat extra power. De T5 blijft op m’n verlanglijstje staan.




Volvo S40 2.4i GT Edition II - Black and White
Je kan nooit teveel PK's hebben.
Je kan nooit teveel PK's hebben.

- ijsga
- 5th Gear member
- Berichten: 1090
- Lid geworden op: 29.10.2013 - 12:44
- Locatie: Zaandam
Ja de T5 heeft een veel grotere slurppotentiem-kliko schreef: Jij moet gewoon die V50 eens op zijn donder geven en doorrijden met dat hok.![]()
![]()

V50 2.4 Geartronic, Edition 1, MY08. 17" Spartacus zomer / 17" Serapis winter. 178.500 km.
Volvo 480 ES 2.0 ’93 (2009-2010)
Volvo 480 ES 2.0 ’93 (2009-2010)
- HarryK
- 2nd Gear member
- Berichten: 103
- Lid geworden op: 26.12.2008 - 14:56
- Locatie: Groningen
Haha! Ik heb juist het idee dat het nog veel zuiniger kan! Zodra de motor warm is en ik moet accelereren, dan gaat de versnelling omhoog en het gaspedaal zo ver mogelijk naar beneden! Heerlijk geluid en ik word flink in de stoel gedrukt. Kan me niet vaak genoeg gebeuren... 

V50 T5 Summum Flint Grey MY2005 220pk
V40 1.9D Dynamic Desert Wind Metallic MY2001 102pk gekieteld naar 130pk
V40 1.9D Dynamic Desert Wind Metallic MY2001 102pk gekieteld naar 130pk
- ijsga
- 5th Gear member
- Berichten: 1090
- Lid geworden op: 29.10.2013 - 12:44
- Locatie: Zaandam
Op snelheid heeft ie een fijne vijfcilinder diesel sound. Maar die associatie die ik beschrijf heb ik met wel meer diesels hoorDanny C30 D5 schreef: Hahaha,grappig,klinkt als bestelbusje stationair. Heb zelf D5 met serieuze remap op. Klinkt enorm lekker en zeker niet hoe gij dat beschrijft...

V50 2.4 Geartronic, Edition 1, MY08. 17" Spartacus zomer / 17" Serapis winter. 178.500 km.
Volvo 480 ES 2.0 ’93 (2009-2010)
Volvo 480 ES 2.0 ’93 (2009-2010)