T8 productieweek, wanneer gaat die van jullie in productie?

De XC90 wordt na 12 jaar vervangen door de nieuwe XC90
Plaats reactie
OGA244
8th Gear member

Er is simpelweg niet goed te informeren met de gebrekkige info die beschikbaar is…
trimitie
4th Gear member

Prachtige r-design ! Veel veilige kilometers ermee ! En thxvoor de pics !
NU: XC60 D3 163pk R-design fwd Geartonic 2010

XC90 2.4 D 225pk 2006
S40 2.0D 136pk 2004
S40 1.8i 1996
Ferry82
1st Gear member

Ik lees al een tijdje mee hier nu mijn 1e bericht:

Mijn XC90 T8 inspription komt er ook bijna aan :) ik had een reservering gemaakt op 4 Mei.

Hij staat klaar voor transport dus hopelijk over enkele dagen bij de dealer.

Het is een Osium Grey kleur met amber bekleding.

Verder Business Pack en Apple Carplay (voorbereiding)

Redelijk kaal maar veel opties waren toen ik definitief bestelde niet meer beschikbaar zoals luchtvering, camera, houtinleg en 21 inch wielen.

Toch hartstikke blij dat ik de kans krijg deze mooie auto te rijden want dit was financieel een beetje een gok.
Ik ben namelijk pas 2 jaar zelfstandig....maar dacht het is nu of nooit ;)
Walter
Geartronic member
Contacteer:

even op de bres voor alle Volvo dealers; die mensen werken zich allemaal de blubbers om te zorgen dat alle auto's (niet alleen de XC90's) zo snel mogelijk kunnen gaan rijden. Zij kunnen geen wiel meer kwijt, bandenopslagen puilen uit en de werkplaatsplanning staat onder spanning. Het is een luxeprobleem, klopt. Maar het is nog steeds een probleem. Veel verkopers hebben gewoon simpelweg de tijd niet om dagelijks te kijken wanneer auto's komen, zeker omdat het zo fluctueert. Iedereen doet zijn best om iedereen goed op de hoogte te houden, binnen de mogelijkheden.
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
NielsPHEV
7th Gear member

Ook luxe problemen managen is een vak. Ik begreep overigens dat het voornaamste probleem de toch wat gebrekkige informatievoorziening vanuit VCC is. Wat je niet weet kan je niet vertellen. Mijn auto bijvoorbeeld zou deze week bij de dealer verwacht mogen worden. Een pakketje van 5 euro kan je via tracktrace volgen een auto blijkt lastiger in deze situatie. Ik begrijp overigens dat klanten in NA via de VIN de status kunnen volgen en ook zien wanneer op welk schip de auto geladen is. Nu zijn onze auto's wat minder lang onderweg maar wellicht een ideetje.

Denk dat ik de auto de volgende keer maar weer gewoon gaan ophalen
IkeV70
5th Gear member

Luxeproblemen van ongeduldige klanten denk ik.

Gewoon niet zo ongeduldig zijn. De dealer belt je zodra je auto klaar staat.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
V60_PHEV
4th Gear member

Walter schreef: even op de bres voor alle Volvo dealers; die mensen werken zich allemaal de blubbers om te zorgen dat alle auto's (niet alleen de XC90's) zo snel mogelijk kunnen gaan rijden.
Mijn dealer is al voorzichtig een beetje aan het aangeven dat hij dit jaar geen tijd meer heeft om de nieuwe software met CarPlay in mijn auto te laden.
Nou rij ik al 6 weken in mijn T8, dus ben ik niet degene die het hardst mag klagen.
Maar als alle nieuwe T8 eigenaren nou even tot nieuwjaar willen wachten, dan is er voor de mensen die op een update wachten ook wat ruimte
kareldegrote
Starter

Kennen jullie dat verhaal van die in het buitenland bestelde T8-en? nou die komen (dit jaar) dus niet.
Alles is verschoven naar 1e kw. 2016 en zelfs de aan de dealers beloofde demo's komen niet. Lekker puh! hoor ik jullie al denken...
Heb je straks dus een hoge korting (boekhouder blij!) maar betaal je privé het dubbele, lekker slim geweest dus achteraf.
Ik ben natuurlijk stikjalours (nou ja een beetje) op jullie slimmerikken die wel via VolvoNL een auto krijgen dit jaar maar ik meen het ook: het zij jullie gegund!
Mooi om die foto's te zien en echt dik die R uitvoering!
Mocht je nu echter ruzie met je vrouw krijgen over de kleur van de geleverde T8 en hem willen wegdoen of zelfs niet afnemen bij de dealer
denk dan aan mij, ik neem hem graag van je over en dan hoef je geen korting te geven maar krijg je er zelfs een kerstpakket van mij bij!
Jullie succes met het in spanning wachten de komende weken, ik weet voorlopig waar ik aan toe ben.
SRI
3rd Gear member

Ferry82 schreef: Ik lees al een tijdje mee hier nu mijn 1e bericht:

Mijn XC90 T8 inspription komt er ook bijna aan :) ik had een reservering gemaakt op 4 Mei.

Hij staat klaar voor transport dus hopelijk over enkele dagen bij de dealer.

Het is een Osium Grey kleur met amber bekleding.

Verder Business Pack en Apple Carplay (voorbereiding)

Redelijk kaal maar veel opties waren toen ik definitief bestelde niet meer beschikbaar zoals luchtvering, camera, houtinleg en 21 inch wielen.

Toch hartstikke blij dat ik de kans krijg deze mooie auto te rijden want dit was financieel een beetje een gok.
Ik ben namelijk pas 2 jaar zelfstandig....maar dacht het is nu of nooit ;)
Dapper, toch gedaan! Wees niet te bang, er zijn veel mensen die je contract tegen betaling willen overnemen.
Ofwel, mocht je ertussentijds toch vanaf willen, dan kan dat in goed overleg best, praktijk is in jouw voordeel tov theorie.
SRI
3rd Gear member

Walter schreef: even op de bres voor alle Volvo dealers; die mensen werken zich allemaal de blubbers om te zorgen dat alle auto's (niet alleen de XC90's) zo snel mogelijk kunnen gaan rijden. Zij kunnen geen wiel meer kwijt, bandenopslagen puilen uit en de werkplaatsplanning staat onder spanning. Het is een luxeprobleem, klopt. Maar het is nog steeds een probleem. Veel verkopers hebben gewoon simpelweg de tijd niet om dagelijks te kijken wanneer auto's komen, zeker omdat het zo fluctueert. Iedereen doet zijn best om iedereen goed op de hoogte te houden, binnen de mogelijkheden.
Eensch, iig, voor de werkplaats ed. Werken aantal avonden over om alles maar op tijd klaar te krijgen!
Checken van afleveringen ed zou beter kunnen, proactieve klanten zeuren en krijgen info, anderen krijgen niets als je niets vraagt.
Maak afspraak 1x per week update, laat iemand alles even checken, doe update, niets aan het handje.
SRI
3rd Gear member

kareldegrote schreef: Kennen jullie dat verhaal van die in het buitenland bestelde T8-en? nou die komen (dit jaar) dus niet.
Alles is verschoven naar 1e kw. 2016 en zelfs de aan de dealers beloofde demo's komen niet. Lekker puh! hoor ik jullie al denken...
Heb je straks dus een hoge korting (boekhouder blij!) maar betaal je privé het dubbele, lekker slim geweest dus achteraf.
Ik ben natuurlijk stikjalours (nou ja een beetje) op jullie slimmerikken die wel via VolvoNL een auto krijgen dit jaar maar ik meen het ook: het zij jullie gegund!
Mooi om die foto's te zien en echt dik die R uitvoering!
Mocht je nu echter ruzie met je vrouw krijgen over de kleur van de geleverde T8 en hem willen wegdoen of zelfs niet afnemen bij de dealer
denk dan aan mij, ik neem hem graag van je over en dan hoef je geen korting te geven maar krijg je er zelfs een kerstpakket van mij bij!
Jullie succes met het in spanning wachten de komende weken, ik weet voorlopig waar ik aan toe ben.
Tjeus...
Je had er dus 1 besteld, met uitzicht op pre 31-12 registratie?
Kun je met de korting niet iets?
Stel 10k korting, als je die nu naar prive haalt, heb je toch 6000, is weer 2 jaar bijtelling gecompenseerd!

Ik zou overigens wel overal zoveel mogelijk roepen dat je nog wat zoekt.
Stel dat iemand op de kop gaat en niet af kan nemen, dan ben jij de eerste als ze weten dat jij op zoek bent en een goede prijs betaald.
Laatst gewijzigd door SRI op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
kareldegrote
Starter

Ja, begin dit jaar besteld met bijna 11 mille korting op de NL prijs. In April gaf diezelfde Duitse (sub)dealer nog (maar) € 7.000,- korting en nu helemaal niets meer!
Overigens zijn er in D via grijze import nog steeds 2016 T8-en te bestellen of reeds voorbesteld met 7-8 mille korting.
Ik rij al ruim 20 jaar met in D gekochte nieuwe auto's, nu bijv. een Audi Q7 die oorspronkelijk uit Estland komt want daar was deze netto het gunstigste geprijsd; scheelde mij netto € 12.000,- . Aleen voor je bijtelling maakt het bijna niks uit, helaas want de fiscus rekent de NL nieuwprijs. Problemen met service (updates) of garantie hier bij de dealers heb ik nooit gehad.

De reeds bestelde T8 ga ik niet annuleren; of ik ga die zelf rijden of ik verkoop hem door mocht ik nog een 2015- er op de kop kunnen tikken.
Ik ben eigen ondernemer (geen autohandelaar) en ja ik kan extra divident uitkeren om het "bijtellingsleed" wat te verzachten dus het is allemaal relatief (ik kan langer met 15% doorrijden wanneer jullie over 5 jaar naar minimaal 21% gaan...) maar je wordt zo hebberig op dit forum!
M@rvin
2nd Gear member

@ikev70, luxeprobleem van ongeduldige klanten?

Als je in oktober/november 2014 je auto besteld en er
wordt door de dealer verteld dat verwachte levering medio
juni 2015 zal zijn en je hebt de auto een jaar later nog niet
mag daar best iets van gezegd worden. Ik weet ook dat de
dealer er niets aan kan doen, maar je up to date houden
als 31-12-2015 nadert lijkt me wel het minste wat je kan doen.
Hoeveel moeite is het om 1x per week een status update te
mailen. Iedereen blij.
2015 XC90 T8 R-Design Ice White
Empereur
1st Gear member

Vandaag gehoord (na alweer zelf gevraagd) dat mijn auto fabrieksgereed is! Erg blij mee uiteraard. Hij komt eind volgende week binnen.

Mijn enige commentaar op Volvo is ook dat het een fijne service en eigenlijk normaal zou zijn om actief op de hoogte gehouden te worden. Verder prima tevreden met contact zover.
NielsPHEV
7th Gear member

M@rvin schreef: @ikev70, luxeprobleem van ongeduldige klanten?

mailen. Iedereen blij.
Een jaar later is medio 2016
M@rvin
2nd Gear member

NielsPHEV schreef:
M@rvin schreef: @ikev70, luxeprobleem van ongeduldige klanten?

mailen. Iedereen blij.
Een jaar later is medio 2016
ik bedoel te zeggen dat als je al een half jaar langer wacht dan toegezegd je best wel wat mag verwachten.....
geen kwaad woord over mijn dealer, ze houden mij goed op de hoogte!
2015 XC90 T8 R-Design Ice White
NielsPHEV
7th Gear member

@Marvin ben met je eens dat de status informatie weinig gestroomlijnd is. Maar ik heb de indruk dat men de planning ook telkens aardig moet aanpassen om onze NL auto's optijd te leveren en de hoeveelheid te produceren auto's is ook een paar keer opgeschroefd dan wil men kennelijk ook de kaarten wat meer tegen de borst houden zeker bij zo'n eenrste modeljaar van een compleet nieuw type
Harryeast
2nd Gear member

Mijn eerste ervaring met mijn Volvo dealer (na zeg maar altijd met een Duits Premium merk te hebben gereden) is dat Volvo, of de dealer zeg maar, nog niet echt gewend is om auto's van een ton te leveren en de daarbij behorende service. Op zich mag het natuurlijk niet uitmaken of je een auto van 30, 50k of meer levert, maar ik heb toch het idee dat de "Duitse" merken hier meer hun dealers op trainen. Ik heb natuurlijk maar ervaring met 1 Volvo dealer misschien hebben anderen dat beter voor elkaar.
thavipah
3rd Gear member

Net even bij de Volvo dealer geweest want hij is binnen! De iPad houders waren al ingebouwd. Hij hing nu aan de computer voor de laatste software. Vrijdag ophalen! Blij!
NielsPHEV
7th Gear member

thavipah schreef: Net even bij de Volvo dealer geweest want hij is binnen! De iPad houders waren al ingebouwd. Hij hing nu aan de computer voor de laatste software. Vrijdag ophalen! Blij!
da's heel mooi maar pic's or it didn't happen !
Plaats reactie

Terug naar “XC90 vanaf MY2015”