Winterbanden

De XC90 wordt na 12 jaar vervangen door de nieuwe XC90
Conradi
3rd Gear member

Psies, de bedoeling is meer grip, howel er tegenwoordig door de bandenmerken geroepen wordt dat ook grote sloffen voldoend grip hebben.

@SRI, wachten is even geen optie. Ik was van de week in Nürnberg, gelukkig met een collega met sneeuwbanden meegereden, en in één witte wereld beland....
2000 XC70 D5
2005 XC90 D5 H6 Elite
2010 XC90 D5 H6 Summum
2016 XC90 T8 Inscription
M@rvin
2nd Gear member

Ik gebruik al jaren sneeuwkettingen van het merk Maggi, type Trak 4x4.

Deze passen imo op bijna elk wiel met minimale ruimte in de wielkast.
Ze kosten wel wat maar je zit toch niet te wachten op schade aan je lak,
sensoren, leidingen of velgen.

Ander voordeel is dat ze binnen enkele minuten gemonteerd zijn.

Ik hou niet van verkeerde zuinigheid, je gaat natuurlijk altijd spijt
krijgen als je ergens komt te stil te staan met het hele gezin
in de auto midden in de nacht o.i.d.
Je zal zien 10 jaar geen kettingen gebruikt, maar net die ene keer kan raak zijn.
Wat kost een goed setje nou eigenlijk als je het deelt over de gebruiksjaren.
2015 XC90 T8 R-Design Ice White
thavipah
3rd Gear member

Ik heb hier nog Maggi Trak 4x4 liggen van de X5. Die ga ik zeker passen. Is een mooi systeem.
service-online
Starter

Hier ook: 20 inch winterbanden op extra set velgen (10-spaaks, inscription). En inderdaad een setje sneeuwkettingen van Maggi TRAK 4X4 LT49.
Die zijn heel handig in gebruik en heb je maar weinig ruimte nodig in de wielkasten. Vorige xc60 D5 AWD toch 1 keer nodig gehad in de sneeuw. Je weet maar nooit.
thavipah
3rd Gear member

Vandaag de XC90 afgeleverd gekregen op 21 inch velgen met Nokian winterbanden. Het is mijn eerste ervaring met Nokian banden (mijn voorkeur gaat altijd uit naar Bridgestone, Pirelli, Michelin of Continental). Maar ik moet zeggen dat het me helemaal niet tegenvalt. De winterbanden zijn echt heel stil. Dat zijn ze altijd wel als ze heel nieuw zijn maar in dit geval hoor ik geeneens verschil met zomerbanden. Dat valt niet tegen!
ArtXC90
1st Gear member

heren, over 2 nachtjes is het zover.....de auto wordt geleverd met 22inch velgen.....heeft iemand ervaring met 22inch winterbanden?
Conradi
3rd Gear member

Ik heb een originele 19" set bij een Volvo dealer uit Duitsland gehaald. Prima service en levering.
2000 XC70 D5
2005 XC90 D5 H6 Elite
2010 XC90 D5 H6 Summum
2016 XC90 T8 Inscription
thavipah
3rd Gear member

Ik heb Nokian winterbanden op de 21 inch wielen. Het is een stille band. Qua weggdrag ben ik er minder over te spreken. Een scherpe bocht richting het skigebied die ik met de X5 en A6 gemakkelijk met 50km/u kon nemen resulteerde bij de XC90 met 40km/u in een vierwieldrift die ik ternauwernood op kon vangen. De vangrail kwam angstig dichtbij en mijn vertrouwen in de wegligging heeft een flinke deuk opgelopen. Omdat 1 bocht niets zegt heb ik het inmiddels op een veilige plek nogmaals geprobeerd met hetzelfde effect. De band verliest bij een snel(ler) genomen bocht de grip en glijd alsof je op een olieplas aan het rijden bent.

Volgens mij is de zomerband een Pirelli. Die ken ik van een andere auto en ik ben benieuwd of die wat beter "plakken".
SRI
3rd Gear member

thavipah schreef: Ik heb Nokian winterbanden op de 21 inch wielen. Het is een stille band. Qua weggdrag ben ik er minder over te spreken. Een scherpe bocht richting het skigebied die ik met de X5 en A6 gemakkelijk met 50km/u kon nemen resulteerde bij de XC90 met 40km/u in een vierwieldrift die ik ternauwernood op kon vangen. De vangrail kwam angstig dichtbij en mijn vertrouwen in de wegligging heeft een flinke deuk opgelopen. Omdat 1 bocht niets zegt heb ik het inmiddels op een veilige plek nogmaals geprobeerd met hetzelfde effect. De band verliest bij een snel(ler) genomen bocht de grip en glijd alsof je op een olieplas aan het rijden bent.

Volgens mij is de zomerband een Pirelli. Die ken ik van een andere auto en ik ben benieuwd of die wat beter "plakken".
Ow, minder! Is t niet deels te danken aan extra gewicht? Benieuwd naar ervaringen van anderen op dit gebied.
Denk dat je hier bewust bewust moet van zijn, heb ook nog wel s de neiging de rand op te zoeken, een bocht waar je met TT Q4 dan met 110 doorheen kan zal ik met T8 eerst maar s met 70 proberen...
Hoepie
1st Gear member

RC-velgen met Volvo XC90 (D5) goedkeuring!

https://brock.de/felgen/rc-design/rc-design-rc29-ds/

Gewoon in Nederland verkrijgbaar via http://www.kscimport.nl/index.php?id=RC%20Design

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
XC90 D5 MY2016 magic blue
Plaats reactie

Terug naar “XC90 vanaf MY2015”