Hallo allemaal.
Ik merk al een poosje dat me radio ontvangst echt slecht is ook niet overall maar hij stoort kraakt behoorlijk en dat vind ik storend.
Zijn er mensen die die klacht ook hebben gehad of de storing herkennen? En in welke ruit zit de antenne ?dan ga ik de stekker verbindingen na lopen en die achter de radio ook meteen even checken.
Gr Leslie
Radio ontvangs volvo xc70 2003
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Contacteer:
Deze vraag heb ik wel eens eerder gezien op dit forum.
Persoonlijk idee is dat het lijkt of de Nederlandse zenders steeds zwakker worden. Net of iedereen moet overschakelen op DAB+ en dat ze nu aan het afbouwen zijn. Ik heb in ieder geval vergelijkbare ervaringen met mijn zakelijke Vivaro, mijn vorige S90 en ook de huidige niet-Volvo. Maar de Vivaro heeft er het meest last van. Of de radio is kapot want alles behalve de radio is al vervangen.
Persoonlijk idee is dat het lijkt of de Nederlandse zenders steeds zwakker worden. Net of iedereen moet overschakelen op DAB+ en dat ze nu aan het afbouwen zijn. Ik heb in ieder geval vergelijkbare ervaringen met mijn zakelijke Vivaro, mijn vorige S90 en ook de huidige niet-Volvo. Maar de Vivaro heeft er het meest last van. Of de radio is kapot want alles behalve de radio is al vervangen.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- Willempie5
- 3rd Gear member
Ik heb sinds een paar weken ook last van slecht ontvangst op mij n HU-850
V70 2007 2.5T Sport Edition, Black sapphire, Geartronic, Polestar tuning, CFE, IMIV+camera
V50 2005 T5 Summum, Flint grey metallic, Geartronic
V50 2005 T5 Summum, Flint grey metallic, Geartronic
- Oceanracer
- Geartronic member
Je hebt twee antennes in je XC:
Eentje in je achterruit van de bagageruimte en eentje in je achterbumper. Die laatste wordt echter niet standaard aangesloten. Kijk even rechts achteriin of er een groen boxje zit aangesloten, of wanneer deze er wel zit, hij nog wel goed is verbonden met de bumper.
Succes!
Eentje in je achterruit van de bagageruimte en eentje in je achterbumper. Die laatste wordt echter niet standaard aangesloten. Kijk even rechts achteriin of er een groen boxje zit aangesloten, of wanneer deze er wel zit, hij nog wel goed is verbonden met de bumper.
Succes!
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- hvt
- 5th Gear member
Bij mij stoorde de radio de eerste seconden na het op contact zetten, daarna was het beter. Maar niet geheel storingsvrij.
Tijdens het inbouwen van de cfe, kwam ik het groene kastje tegen.
Hierbij viel het mij op dat er maar 1 draad aan zat. De andere kabel zat in een gat richting bumper.
Om hier bij te kunnen, heb ik de bumper moeten verwijderen.
Maar het was de moeite waard. Nu gelijk beter geluid, en ook tijdens het rijden.
Kastje ligt aan de rechterkant, onder de achterlicht-unit.
Staat volgens mij iets met fm op.
Tijdens het inbouwen van de cfe, kwam ik het groene kastje tegen.
Hierbij viel het mij op dat er maar 1 draad aan zat. De andere kabel zat in een gat richting bumper.
Om hier bij te kunnen, heb ik de bumper moeten verwijderen.
Maar het was de moeite waard. Nu gelijk beter geluid, en ook tijdens het rijden.
Kastje ligt aan de rechterkant, onder de achterlicht-unit.
Staat volgens mij iets met fm op.
V40 1997(MY1998), 1.8, 320000km, summergreen, LPG, ecc, cc, half leer, verlaagd, heldere donkere koplampen.
V70 2004, 2.4 (140pk), Black Sapphire, Thor 17", Eibach pro-kit -30, Xenon, vol leer, ecc, cc, schuif-kanteldak, spoiler, mistlampen, HP-speakers, CFE.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=50941
V70 2004, 2.4 (140pk), Black Sapphire, Thor 17", Eibach pro-kit -30, Xenon, vol leer, ecc, cc, schuif-kanteldak, spoiler, mistlampen, HP-speakers, CFE.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=50941
- Maurits@Parts4Swedes
- Forumsponsor
- Contacteer:
Ja, dit is de antenneversterker. De kleur kan verschillen, afhankelijk bouwjaar en met of zonder RTI e.d.
-
- 2nd Gear member
ik ga er van de week een blik op werpen ik hou jullie op de hoogte als ik iets gevonden heb !