PREMIUM audio Harman Kardon
-
- 2nd Gear member
Lastig onderwerp blijft het. Ik weet dat de dealer instructies heeft om het te verstevigen, maar dit hangt per dealer er maar net van af. Een collega heeft een Momentum 2.0 D2 (van begin dit jaar) en hij heeft er ook last van. Pak Coldplay - Magic en het gaat per definitie trillen. Ik heb heel veel isolatie aangebracht (ik denk dat purschuim ook nog helpt) en er zit een losse sub in.
- Nald
- 2nd Gear member
Ik heb een R-design:Get!em schreef: @Nald, het is zeker zo dat niet elk exemplaar er last van heeft. Tevens heb ik een vermoeden, maar kan ik het niet hard maken, dat een R-design mogelijk ook meespeelt. Tevens zie ik relatief veel klachten van mensen uit de eerste batch van V40 met H/K set (vanaf mei 2014) tot ongeveer oktober 2014. Hierna zijn er ook nog wel mensen die het hebben, maar als ik de reacties zo analyseer zijn dat er minder. Bij mij zelf is mijn V40 geleverd eind oktober 2014 en die heeft er veel minder tot geen last van (in dagelijks gebruik helemaal niet...). Ik heb ook naast iemand met R-design gestaan/getest en die had het duidelijk ernstig. Ik vermoed ook zelf dat ze verbeteringen hebben uitgevoerd (zei de dealer toen bij oplevering ook). Het zijn allemaal geen feiten en harde statistiek, maar zie ook de geschiedenis in dit topic, waarbij de laatste maanden niet veel gepost is.
Het blijft dat het systeem wel leuke audio levert, maar pas bij onhoorbaar hard dat het gaat resoneren/vervormen etc. Ook is de audio afkomstig van DAB+ veel beter resistent tegen vervorming.
rebel blue
vol lederen bekleding
panoramdak
Vandaag ook weer een leuk stukje muziek gespeeld. Voelde de deur trillen, maar had geen last van trillingsgeluid
- Get!em
- 3rd Gear member
Dat de deur trilt heb ik ook. Sterker nog, bij hardere volumes gaan de buiten en binnenspiegels ook mee en vertroebelt het beeld. Maar vervorming en resonantie gebeuren bij mij pas bij slechte MP3 op hard volume en bij Bluetooth audio op hard volume bij specifieke diepe bas geluiden (niet in elk nummer). Bij DAB+ gebeurt het ook wel, maar dan staat hij echt onhoorbaar hard.
Als je echt wilt genieten, moet je eens een audio CD erin steken die bijvoorbeeld een concert heeft, maar dan opgenomen in surround (DTS). Viel me echt op dat dat schrikken was de eerste keer, zo'n leuke ervaring....
Als je echt wilt genieten, moet je eens een audio CD erin steken die bijvoorbeeld een concert heeft, maar dan opgenomen in surround (DTS). Viel me echt op dat dat schrikken was de eerste keer, zo'n leuke ervaring....
-
- 1st Gear member
Mijn MY2016 moet nog geleverd worden, met High Performance audio. Zat alvast dit topic even te lezen voor ervaringen, heb in voorgaande auto's altijd een sub gemonteerd en ik zal dat waarschijnlijk in deze ook weer doen. Wat mij opvalt is dat mensen deurpanelen gaan bekleden met noppenfolie? Dat spul dempt geluidsgolven, maar doet niets tegen deurpanelen die mee trillen. Alleen als je het propvol met dat schuim stopt (wat sommigen hier al gedaan hebben zo te lezen) zou je daarmee de deur als 1 'geheel' kunnen maken waardoor het mogelijk minder gaat trillen. Het verschil zit in het massief/zwaar maken van het materiaal. Vergelijk een A4 papier of een plaat lood in dezelfde afmeting wat je in beweging moet krijgen. Er zijn verschillende manieren om een deurpaneel te verzwaren, bitumen matten is denk ik de meest bekende. Hier en daar een klodder silecone- of ruitenkit tussen onderdelen helpt ook. Soms is het nodig elk losse onderdeel van je deurpaneel eens los te halen en op een goede aansluiting te controleren.
Voor zij die een subwoofer toepassen (waarschijnlijk een aftapping van het speakersignaal) kunnen wellicht beter een filter solderen net na de aftapping tot aan de deurspeaker. Daarmee hoef je niet het bass level omlaag te zetten (en zo toch je sub goed voeden) terwijl je deurspeakers de lage frequenties niet meer krijgen en dus geen getril meer. Let wel op dat je niet teveel weg filtert, dat geeft een lelijk effect met rock muziek daar je een dip in je frequentiebereik gaat missen. Met dance muziek zul je daar veel minder van merken, maar ook dan zou ik mijn sub <100Hz filteren. 150Hz kan ook nog wel, maar geeft al snel een lelijk effect als er eens een radio DJ met een lage stem over je speakers staat te blehren.
Voor zij die een subwoofer toepassen (waarschijnlijk een aftapping van het speakersignaal) kunnen wellicht beter een filter solderen net na de aftapping tot aan de deurspeaker. Daarmee hoef je niet het bass level omlaag te zetten (en zo toch je sub goed voeden) terwijl je deurspeakers de lage frequenties niet meer krijgen en dus geen getril meer. Let wel op dat je niet teveel weg filtert, dat geeft een lelijk effect met rock muziek daar je een dip in je frequentiebereik gaat missen. Met dance muziek zul je daar veel minder van merken, maar ook dan zou ik mijn sub <100Hz filteren. 150Hz kan ook nog wel, maar geeft al snel een lelijk effect als er eens een radio DJ met een lage stem over je speakers staat te blehren.
-
- 3rd Gear member
Wat voor merk audio zit er eigenlijk in eerste exemplaren uit 2012 ? Ik heb er een premium sound audio inzitten en was verbaasd van het goede geluid. En daarbij verbleekte de high performance uit mijn oude v50 terwijl ik die ok erg fijn vond
Volvo v90 T5 momentum Saville grey, Turbine 18” MY 2017
Volvo v40 D2 momentum MY 2012, Biarritz blue, Mannan 17 inch, introlinepakket, dynamic line pakket, winterlinepakket,panoramadak, ABL xenon
Volvo V50 2.0D Summum BJ 2005, Black Currant Pearl, Sagitta 17'' velgen[bcolor=#40BF00][/bcolor]
Volvo v40 D2 momentum MY 2012, Biarritz blue, Mannan 17 inch, introlinepakket, dynamic line pakket, winterlinepakket,panoramadak, ABL xenon
Volvo V50 2.0D Summum BJ 2005, Black Currant Pearl, Sagitta 17'' velgen[bcolor=#40BF00][/bcolor]
- Nald
- 2nd Gear member
Van de week had ik vervangend vervoer meegekregen van de dealer. (v40 d2 met 13k op de teller, geen r-design)
Hier zat standaard audio in, dus ik ging toch even spelen.
In het begin vielen de trillingen erg mee, maar toen kwam ik erachter dat de bass helemaal was weggedraaid en de treble omhoog was gezet.
Toen ik dit herstelde dacht ik dat de bekleding afbrak. Wat was dat een getril en gekraak.
Dan zit er toch een heel positief verschil tussen standaard en harman kardon, Nu ik er langer mee heb gereden, begint er ook bij bepaalde bass standen wat resonantie op te treden.
Hier zat standaard audio in, dus ik ging toch even spelen.
In het begin vielen de trillingen erg mee, maar toen kwam ik erachter dat de bass helemaal was weggedraaid en de treble omhoog was gezet.
Toen ik dit herstelde dacht ik dat de bekleding afbrak. Wat was dat een getril en gekraak.
Dan zit er toch een heel positief verschil tussen standaard en harman kardon, Nu ik er langer mee heb gereden, begint er ook bij bepaalde bass standen wat resonantie op te treden.
- mga1600
- 6th Gear member
Mijn XC60 heeft ook HK Premium Sound maar daar heb ik geen enkele last van trillingen. Vreemd eigenlijk want die auto's worden naast elkaar gemaakt in dezelfde fabriek met soortgelijke onderdelen.
XC60 T6 Ultimate Dark my24
-
- 1st Gear member
Hi guys,
Ik ben in de markt voor een V40 en twijfel ook over de H/K set. Ik las in dit topic dat de gewone luidsprekers scheller zijn en ik ben heel gevoelig voor te schelle speakers.
Vooral bij MP3 heb je daar al sneller last van heb ik gemerkt.
Ik heb nu in mijn auto een pioneer actieve subwoofer zitten (gemonteerd door de Ford dealer).
Als je lekkere stampmuziek wilt luisteren dan heb je toch echt een sub nodig
Subwoofer
Weet iemand hier met verstand van zaken of deze sub aangesloten kan worden op de H/K set? Heeft deze een dedicated uitgang voor de Sub?
Ik ben in de markt voor een V40 en twijfel ook over de H/K set. Ik las in dit topic dat de gewone luidsprekers scheller zijn en ik ben heel gevoelig voor te schelle speakers.
Vooral bij MP3 heb je daar al sneller last van heb ik gemerkt.
Ik heb nu in mijn auto een pioneer actieve subwoofer zitten (gemonteerd door de Ford dealer).
Als je lekkere stampmuziek wilt luisteren dan heb je toch echt een sub nodig

Subwoofer
Weet iemand hier met verstand van zaken of deze sub aangesloten kan worden op de H/K set? Heeft deze een dedicated uitgang voor de Sub?