Nieuw op het forum

Plaats reactie
Paul XC70
Starter

Beste Volvo liefhebbers,

Vanaf vandaag ben ik ( Paul, 46 jr, uit de omgeving van Eindhoven ) lid van dit forum.

Ik ben vanaf 2003 een zeer tevreden Volvo rijder; gestart met V40 2.0 uit 2001, daarna snel overgestapt naar een S60 140 pk uit 2002 en vanaf 2014 een XC70 D5 aut. uit 2005 ( 5bak, 163 pk getuned naar ongeveer 205 pk, 210.000 km ).

Om meteen met de eerste vraag in huis te vallen: mijn audio installatie is de HU-650 met de minst gekwalificeerde speakers. Als audiofiel ( mijn andere hobby ) vind ik de geluidskwaliteit niet heel erg bijzonder. In mijn S60 was die veel beter, die was uitgerust met betere speakers. Ik ben voornemens om de speakers voor- en achterin te vervangen, minimaal high performance en liefst premium als dat kan. Heeft iemand ervaring met deze upgrade, kan dit zo maar, en waar kan ik deze speakers verkrijgen ( behoudens bij de dealer, de prijzen daar zijn erg hoog ).

Bij voorbaat dank voor jullie reacties.

Groet Paul ( en zoon, ook al Volvo-gek ).
lint
Geartronic member

Welkom.
Dat is al een hele Volvo geschiedenis. je voor de audio vraag contact opnemen met http://www.volvotech.eu/
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Hi Paul, welkom op het forum!

je kunt de speakers achterin (achterdeuren) ongestraft upgraden naar premium versies.
Voorin echter heb je waarschijnlijk een ander deurpaneel nodig.
(deurpaneel bij premium heeft een 'hoek' die doorloopt bij de speaker).

Voorts is het aan te raden een PA200 of PA300 te installeren (= versterker).

Tot slot natuurlijk snel een iMIV er in voor de nodige muziek (en evt video/achteruit rijd camera) ondersteuning.
Dan de CFE om je auto weer van vandaag te maken...
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech

Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Maurits@Parts4Swedes
Forumsponsor
Contacteer:

Premium is het allermooist, maar helaas ook vrij lastig te vinden. Bovendien erg kwetsbaar. Wanneer je de high performance speakers kiest in voordeuren en achterdeuren, zou ik ook, zoals Volvotech aangeeft, een PA200 versterker nemen. Die speakers zijn relatief gemakkelijk te vinden en ze gaan minder snel stuk dan premiums. Bovendien heb je dat gedoe met die deurkaarten niet. En als je van ruimtelijk effect houdt, neem dan een HU-850 (met dolby) en plaats een centre speaker. Je krijgt dan het gevoel dat je in een concertzaal rijdt!
Genuine Volvo - There is no Substitute.
www.Parts4Swedes.nl
Paul XC70
Starter

Bedankt voor de reacties tot zover. Ik ga nu voor de high performance en versterker. Ik heb al wat afgezocht maar kan de speakers als set niet zo makkelijk vinden. En als ik het goed heb zitten er in de voordeuren nu bij mij geen tweeters, bij de high performance zitten die er los bij?

Wie weet waar ik een set kan vinden. Bij demontagebedrijven?
Willempie5
3rd Gear member

Ik had dezelfde configuratie en heb deze geupgrade naar een HU-850 met PA-200 en de High performance speakers. Ook heb ik de centre speaker toegevoegd en een originele subwoofer geplaatst.

Ik ben tevreden, de aanpassing was prima te doen. Alleen met de speakers ben je even druk
Huidige Volvo’s:
EX90 2025 plus single motor, vapour grey
V70 2007 2.5T Sport Edition, Black sapphire
passenger
3rd Gear member
Contacteer:

PA200 toevoegen was bij mij al een wereld van verschil op HU 650 met high performance luidsprekers, HU850 en subwoofer zal nog wel wat toevoegen. Luidsprekers vervangen is een wat lastig verhaal inderdaad, ik heb het opgegeven want mij te ingewikkeld.
Er had hier een héél intelligente tekst kunnen staan

940 TD Polar 94 - XC70 D5 MY05 - XC90 Executive - MY12 - D5 200
Plaats reactie

Terug naar “XC70 t/m MY2007”