Hallo allemaal,
Ik ben Adrie en woon in Amersfoort. Rij al paar jaar volvo. Vorige volvo was een s80 uit 2001 momenteel een S50 2.0d uit 2006.
Heb een paar vragen. Ben wat dat betreft een leek kwa techniek van auto's. Dus met Jip en Janneke taal kom ik er wel uit.
Zoals gezegd heb ik momenteel een v50 2.0d uit 2006. Met vandaag de 266.000 aangetikt.
1e probleem: ik reed altijd rond de 1:17 1:18 momenteel 1:10.
2e Probleem: als ik auto stationair laat lopen zonder koppeling in te drukken rattelt er iets. Druk ik hem in is het weg. En tijdens rijden hoor je soms klik klak tijdens schakelen.
3e probleem: ik heb het idee dat ik veel vermogen kwijt ben. 1e 2e 3e 4e versnelling niks aan de hand. In z'n 5e trekt hij bijna niet meer Door. En 6e dan zakt hik zelfs in snelheid.
Dit merkte ik afgelopen 2 weken.
Wat kan dit (allemaal ) zijn???
Alvast bedankt!
nieuw lid + paar vragen
- Marcnij
- 5th Gear member
- Berichten: 2169
- Lid geworden op: 27.03.2013 - 18:13
- Locatie: Apeldoorn
- Contacteer:
Welkom.
Begin eens met de auto te laten uitlezen bij de dealer of een Volvo specialist.
Dat hoge verbruik kan wijzen op het blijven hangen van het roetfilterregeneratieproces. Daar moet je niet mee door blijven rijden, omdat er grote kans is dat er dieselolie langs de zuigerveren weglekt naar de motorolie, die daardoor verdunt en waarvan het peil stijgt. Dat laatste kan catastrofale gevolgen hebben!
Begin eens met de auto te laten uitlezen bij de dealer of een Volvo specialist.
Dat hoge verbruik kan wijzen op het blijven hangen van het roetfilterregeneratieproces. Daar moet je niet mee door blijven rijden, omdat er grote kans is dat er dieselolie langs de zuigerveren weglekt naar de motorolie, die daardoor verdunt en waarvan het peil stijgt. Dat laatste kan catastrofale gevolgen hebben!
Vorig: MY2011 Volvo V50 1.6D DrivE S/S Kinetic, Business line, Winter line, Black Saphire
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer
. Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer
- evert65
- 6th Gear member
- Berichten: 2825
- Lid geworden op: 01.03.2012 - 23:03
- Locatie: Gelderse Vallei
check als eerst even je oliepeil voordat je de wagen start
verder ben ik het eens met de bovenstaande heren
uitlezen als eerste, amersfoort zag ik, dus een ritje serva is aan te bevelen
maak je veel korte ritjes met deze wagen?
verder ben ik het eens met de bovenstaande heren
uitlezen als eerste, amersfoort zag ik, dus een ritje serva is aan te bevelen
maak je veel korte ritjes met deze wagen?
keep calm!, your randomizer is running
-
- Starter
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 22.11.2015 - 17:04
Serva kan ik idd zaterdag heen gaan.
En ik rij elke dag woonwerk verkeer 101km
En olie had ik gepeild die staat iets over de helft met koude motor en met warme motor 3/4 ongeveer.
Ik zat hier zelf aan te denken. Iemand ervaring hier mee?
http://www.binnenstadgarage.com/webshop ... oCXmTw_wcB
En ik rij elke dag woonwerk verkeer 101km
En olie had ik gepeild die staat iets over de helft met koude motor en met warme motor 3/4 ongeveer.
Ik zat hier zelf aan te denken. Iemand ervaring hier mee?
http://www.binnenstadgarage.com/webshop ... oCXmTw_wcB
Laatst gewijzigd door a3e op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 344
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 20:58
Dat zal denk ik niet de oplossing zijn. Heeft de V50 zijn 240dkm beurt gehad inclusief roetfilter? Bij hoog branstofverbruik en verlies in vermogen zeker niet door blijven rijden, dit kan permanente schade opleveren!
Volvoless, nu Golf VII
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1370
- Lid geworden op: 27.12.2008 - 19:41
a3e schreef: Serva kan ik idd zaterdag heen gaan.
En ik rij elke dag woonwerk verkeer 101km
En olie had ik gepeild die staat iets over de helft met koude motor en met warme motor 3/4 ongeveer.
Ik zat hier zelf aan te denken. Iemand ervaring hier mee?
http://www.binnenstadgarage.com/webshop ... oCXmTw_wcB
Oliepeil meet je alleen met koude motor, warm heeft niet zoveel zin aangezien de olie dan in het circuit zit.
Dat je dan 3/4 meet klopt niet, de olie slaat tegen de peilstok aan, je kunt geen goede meting doen met draaiende of warme motor.
Kijk ook even op rdw.nl en check je kenteken, bij de specificaties staat of je een roetfilter, retro-fit of helemaal geen roetfilter hebt.
Gezien het bouwjaar vermoed ik een retro-fit of af-fabriek, in het laatste geval is het regenreratieproces een aandachtspunt.
Let goed op of je oliepeil stijgt, dan zit er diesel in en heb je een probleem met de regeneratie van het filter.
De auto kan ook in noodloop staan, kortom laat de auto eerst uitlezen en rijd er zo min mogelijk mee tot je meer weet.
V40 T2 Nordic+
-
- Starter
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 22.11.2015 - 17:04
Helaas.. Bedankt voor de reacties allemaal.
Maar ben er niet aan toegekomen om het probleem te vinden. Heb namelijk dinsdagmorgen een ongeluk gekregen. (Busje tikte me in de flank tijdens ritsen waarbij we allebei me 120km de vangrail in/over vlogen. Zelf hebben we niks gelukkig, alleen de auto's total loss.)
Maar ben er niet aan toegekomen om het probleem te vinden. Heb namelijk dinsdagmorgen een ongeluk gekregen. (Busje tikte me in de flank tijdens ritsen waarbij we allebei me 120km de vangrail in/over vlogen. Zelf hebben we niks gelukkig, alleen de auto's total loss.)
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 28757
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Dat is inderdaad minder goed nieuws, je auto total loss. Gelukkig alleen schade aan de auto en geen lichamelijk letsel.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976