T8 productieweek, wanneer gaat die van jullie in productie?
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24661
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
Moet je klanten die een auto van een ton kopen anders behandelen dan mensen die 10k-30k-60k besteden?Harryeast schreef: Mijn eerste ervaring met mijn Volvo dealer (na zeg maar altijd met een Duits Premium merk te hebben gereden) is dat Volvo, of de dealer zeg maar, nog niet echt gewend is om auto's van een ton te leveren en de daarbij behorende service. Op zich mag het natuurlijk niet uitmaken of je een auto van 30, 50k of meer levert, maar ik heb toch het idee dat de "Duitse" merken hier meer hun dealers op trainen. Ik heb natuurlijk maar ervaring met 1 Volvo dealer misschien hebben anderen dat beter voor elkaar.
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 29472
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Nee die moet je niet anders behandelen maar dat gebeurt vast wel in de praktijk. Iedere klant moet een respectvolle behandeling krijgen onafhankelijk van de aankoop.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- Conradi
- 3rd Gear member
- Berichten: 427
- Lid geworden op: 29.12.2014 - 22:25
@walter, de vraag stellen zegt eigenlijk genoeg 
Om je wat op weg te helpen: de Hema, Siebel, Schaap+Citroen of Tiffany's verkopen allemaal horloges. Prijzen variëren van € 10,- tot €150.000,- (of meer). Naast de prijs is ook de klantbeleving en -benadering anders.

Om je wat op weg te helpen: de Hema, Siebel, Schaap+Citroen of Tiffany's verkopen allemaal horloges. Prijzen variëren van € 10,- tot €150.000,- (of meer). Naast de prijs is ook de klantbeleving en -benadering anders.
Laatst gewijzigd door Conradi op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
2000 XC70 D5
2005 XC90 D5 H6 Elite
2010 XC90 D5 H6 Summum
2016 XC90 T8 Inscription
2005 XC90 D5 H6 Elite
2010 XC90 D5 H6 Summum
2016 XC90 T8 Inscription
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21176
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
De geschiedenis herhaalt zich, eerst waren daar de V60 pih kopers die er prat op gingen dat ze 500k aan belastingen betaalden en nu is daar de XC90 PIH koper die vinden dat ze met niet voldoende egards worden geholpen.Walter schreef:Moet je klanten die een auto van een ton kopen anders behandelen dan mensen die 10k-30k-60k besteden?Harryeast schreef: Mijn eerste ervaring met mijn Volvo dealer (na zeg maar altijd met een Duits Premium merk te hebben gereden) is dat Volvo, of de dealer zeg maar, nog niet echt gewend is om auto's van een ton te leveren en de daarbij behorende service. Op zich mag het natuurlijk niet uitmaken of je een auto van 30, 50k of meer levert, maar ik heb toch het idee dat de "Duitse" merken hier meer hun dealers op trainen. Ik heb natuurlijk maar ervaring met 1 Volvo dealer misschien hebben anderen dat beter voor elkaar.
Om in de bewoording van Ben te blijven, TIS MIJ ALLEMAAL WAT
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24661
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
Nu vergelijk je de verschillende aanbieders. Maar ook bij Schaap+Citroen heb je horloges van 100 euro en van 100.000 euro. Moet Schaap+Citroen die klanten verschillend behandeling? Is die klantbeleving wel anders? Hebben degene die meer besteden meer rechten?Conradi schreef: @walter, de vraag stellen zegt eigenlijk genoeg
Om je wat op weg te helpen: de Hema, Siebel, Schaap+Citroen of Tiffany's verkopen allemaal horloges. Prijzen variëren van € 10,- tot €150.000,- (of meer). Naast de prijs is ook de klantbeleving en -benadering anders.
In mijn ogen kan de investering van 100 euro voor iemand waardevoller zijn dan de investering van 100.000 euro door iemand anders. Trek het in verhouding tot iemands bestedingscapaciteit en de klantbeleving kan echt wel hetzelfde zijn. Dus de vraag stellen zegt imho verre van genoeg
Laatst gewijzigd door Walter op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- thavipah
- 3rd Gear member
- Berichten: 277
- Lid geworden op: 03.10.2014 - 21:07
@M@rvin:
Twee snelle foto's die door de verkoper gemaakt waren.
Over klantbeleving gesproken; Omdat we toch aan de koffie zaten (ik moest even wat vloeistoffen aanvullen na al het gekwijl op mijn nieuwe auto) kwam het gesprek ook op klantbeleving. Ik gaf daarbij aan dat het mij niet zoveel boeit in wat voor pand of op welke locatie een dealer zit. Ik vind het heel prettig dat een bedrijf mij als klant "kent".
Bij BMW hebben ze daar in de afgelopen jaren vet in geïnvesteerd. Ik had een vaste contactpersoon op de service afdeling. En wat ze daar slim bij deden. Mijn broer en moeder hadden dezelfde contactpersoon. Dat is fijn omdat je echt het gevoel hebt persoonlijk contact te hebben. En of ze dan door barista's gemaakte koffie in loungestoelen komen aanbieden of dat ik gewoon een automatenbak koffie krijg en aan een leestafel zit boeit dan niet zoveel meer.
Voor mijn gevoel zit dat persoonlijke er bij Volvo sowieso al wat meer in. Dat voelt prettig en als een welkom. Maar ik vind het niet gek dat ze wel nadenken over klantbeleving nu ze veel meer auto's in een hogere prijsklasse verkopen. Ze beginnen qua auto in ieder geval een flinke concurrent te worden voor de Duitse drie.
Twee snelle foto's die door de verkoper gemaakt waren.
Over klantbeleving gesproken; Omdat we toch aan de koffie zaten (ik moest even wat vloeistoffen aanvullen na al het gekwijl op mijn nieuwe auto) kwam het gesprek ook op klantbeleving. Ik gaf daarbij aan dat het mij niet zoveel boeit in wat voor pand of op welke locatie een dealer zit. Ik vind het heel prettig dat een bedrijf mij als klant "kent".
Bij BMW hebben ze daar in de afgelopen jaren vet in geïnvesteerd. Ik had een vaste contactpersoon op de service afdeling. En wat ze daar slim bij deden. Mijn broer en moeder hadden dezelfde contactpersoon. Dat is fijn omdat je echt het gevoel hebt persoonlijk contact te hebben. En of ze dan door barista's gemaakte koffie in loungestoelen komen aanbieden of dat ik gewoon een automatenbak koffie krijg en aan een leestafel zit boeit dan niet zoveel meer.
Voor mijn gevoel zit dat persoonlijke er bij Volvo sowieso al wat meer in. Dat voelt prettig en als een welkom. Maar ik vind het niet gek dat ze wel nadenken over klantbeleving nu ze veel meer auto's in een hogere prijsklasse verkopen. Ze beginnen qua auto in ieder geval een flinke concurrent te worden voor de Duitse drie.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door thavipah op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- V60_PHEV
- 4th Gear member
- Berichten: 534
- Lid geworden op: 01.02.2013 - 18:05
Gefeliciteerd!
En ik zie allemaal opties die niet meer te leveren zouden zijn:
zwarte hemelbekleding, leren dashboard, linear walnut inleghout, 21" velgen
Je zult al wel vorig jaar besteld hebben?
En ik zie allemaal opties die niet meer te leveren zouden zijn:
zwarte hemelbekleding, leren dashboard, linear walnut inleghout, 21" velgen

Je zult al wel vorig jaar besteld hebben?
Laatst gewijzigd door V60_PHEV op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 19.07.2015 - 09:06
Ik heb midden mei van dit jaar nog besteld met alle opties, behalve massage stoelen...V60_PHEV schreef: Gefeliciteerd!
En ik zie allemaal opties die niet meer te leveren zouden zijn:
zwarte hemelbekleding, leren dashboard, linear walnut inleghout, 21" velgen![]()
Je zult al wel vorig jaar besteld hebben?
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 77
- Lid geworden op: 22.10.2015 - 13:51
Dan heb je heel veel geluk gehad want mijn compagnon had er begin mei één besteld maar heeft uiteindelijk geen productieplaats 2015 kunnen krijgen. Heb je trouwens ook die fish-eye front cam nog kunnen krijgen?hdejongh schreef: Ik heb midden mei van dit jaar nog besteld met alle opties, behalve massage stoelen...
- dbosker
- 6th Gear member
- Berichten: 3320
- Lid geworden op: 18.01.2014 - 13:06
- Locatie: Weener
we zullen het beleven. Volgens de laatste planning moet mijn D5 (is dan wel geen T8) in de eerste week van januari geleverd worden. Inclusief massagestoelen en inclusief 360 graden camera
laatste Volvo (960) verkocht
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24661
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
Mooie auto, goede combi met dat hout! Ook dank voor je omschrijving van het gevoel dat je bij de dealer hebt, leuk om te lezenthavipah schreef: Over klantbeleving gesproken; Omdat we toch aan de koffie zaten (ik moest even wat vloeistoffen aanvullen na al het gekwijl op mijn nieuwe auto) kwam het gesprek ook op klantbeleving. Ik gaf daarbij aan dat het mij niet zoveel boeit in wat voor pand of op welke locatie een dealer zit. Ik vind het heel prettig dat een bedrijf mij als klant "kent".
Bij BMW hebben ze daar in de afgelopen jaren vet in geïnvesteerd. Ik had een vaste contactpersoon op de service afdeling. En wat ze daar slim bij deden. Mijn broer en moeder hadden dezelfde contactpersoon. Dat is fijn omdat je echt het gevoel hebt persoonlijk contact te hebben. En of ze dan door barista's gemaakte koffie in loungestoelen komen aanbieden of dat ik gewoon een automatenbak koffie krijg en aan een leestafel zit boeit dan niet zoveel meer.
Voor mijn gevoel zit dat persoonlijke er bij Volvo sowieso al wat meer in. Dat voelt prettig en als een welkom. Maar ik vind het niet gek dat ze wel nadenken over klantbeleving nu ze veel meer auto's in een hogere prijsklasse verkopen. Ze beginnen qua auto in ieder geval een flinke concurrent te worden voor de Duitse drie.
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
- Berichten: 10628
- Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
- Locatie: Twente
@Walter staat de werkplaats vol bij jullie met de nieuwe XC90 modellen?
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE!!!!!!
Er is "Iets moois" onderweg, duurt helaas nog wel even voordat het hier op het landgoed staat.
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE!!!!!!
Er is "Iets moois" onderweg, duurt helaas nog wel even voordat het hier op het landgoed staat.
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24661
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
niet alleen XC90's, ook V60TE, V40's, V70's noem maar op.
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!