Morgen iedereen,
Ik ben Jim en ben me aan het oriënteren naar een andere auto .. een Volvo S60 of V60 .. D2 of D3 ..
Ik rij ongeveer 30.000km tot 35.000km per jaar .. het merendeel van mij km zijn woon-werkverkeer .. zo’n 25.000 km tot 27.500km .. daarvan is ongeveer 50% snelweg km .. en de overige 50km/80km wegen.
Het valt met op in het forum bij “Wie heeft het laagste verbruik onder de S60/V60 rijders?” het gemiddelde verbruik van een D2 op ongeveer 5,8ltr/100km [ 1:17,25] en bij een D3 op ongeveer 6,15ltr/100km [ 1:16,25 ]. Dat verschil lijkt mij niet zo groot en zou ik gevoelsmatig voor een D3 gaan.
Ik ben echter ook wel benieuwd naar de onderhoudskosten voor een D2 of D3.
Op de Volvo site kun je onder “ http://www.volvocars.com/nl/service/ond ... -indicator” de onderhoudsinterval en een prijsindicatie vinden.
Er staat ook bij dat ieder Volvo dealer zijn eigen prijzen bepaald.
Ben benieuwd of dit ook de prijzen zijn die jullie betalen bij dealers of wijken deze veel af?
Ik ben ook benieuwd hoe een S60/V60 nog bevalt als er al meer dan 100.000km op de teller staan?
Wat zijn de “problemen” als je S60/V60 al wat meer km ervaring heeft?
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Binnenkort ook Volvo rijder ???
- remmm
- 5th Gear member
Ha Jimmy welkom,
Ik heb 146.000km gereden met mijn v60 in ongeveer 3,5 jaar en het was echt een heerlijke auto, de laatste zoveel 1000km reed hij hetzelfde als in het begin dus zeker aan te raden, ik had echter een t3 en rij nu tijdelijk in een Volvo v40 D2 en die is echt niet vooruit te branden. Rijdt wel prima hoor maar ik mis mijn v60
als je geen haast hebt dan rijdt de D2 overigens prima
Ik heb 146.000km gereden met mijn v60 in ongeveer 3,5 jaar en het was echt een heerlijke auto, de laatste zoveel 1000km reed hij hetzelfde als in het begin dus zeker aan te raden, ik had echter een t3 en rij nu tijdelijk in een Volvo v40 D2 en die is echt niet vooruit te branden. Rijdt wel prima hoor maar ik mis mijn v60

- ex-Mooseman
- 4th Gear member
Bij mijn V60 is het grootste minpunt : de D2. Het lukt allemaal wel, maar er is geen vermogen op reserve. De koppelkromme is ook heel piekerig, waardoor je geen romige motorkarakter hebt. Een D3 zou van mijn wagen een heerlijke cruiser maken.
Het onderstel kan duidelijk ook veel meer aan dan die macrobiotische 115 paardjes.
Kilometerteller is net de 100.000 voorbij, en tot op heden geen noemenswaardige problemen, afgezien van het normale onderhoud.
Het onderstel kan duidelijk ook veel meer aan dan die macrobiotische 115 paardjes.
Kilometerteller is net de 100.000 voorbij, en tot op heden geen noemenswaardige problemen, afgezien van het normale onderhoud.
- lancer
- 6th Gear member
Bijna 100.000 op de S60. Geen moment spijt gehad.
Overigens, laat je niet misleiden door het commentaar op de D2, die is er namelijk in 1.6 (oud) en 2.0 (nieuw). De nieuwe D2 is een heel ander beestje met een andere koppelkromme.
Overigens, laat je niet misleiden door het commentaar op de D2, die is er namelijk in 1.6 (oud) en 2.0 (nieuw). De nieuwe D2 is een heel ander beestje met een andere koppelkromme.
-
- 2nd Gear member
Heren dank voor jullie racties ..
Hebben jullie wel een idee of de onderhoudskosten wat jullie betalen bij de dealer overeenkomen met de kosten zoals die op de http://www.volvocars.com/nl/service/ond ... -indicator staan ?
Ik zie bij de meeste volvo's wel parkeersensoren aan de achterkant maar niet aan de voorkant. Is het mogelijk om deze aan de voorkant in te bouwen en aan te sluiten op de boordcomputer? Iemand een idee wat de kosten zullen zijn?
Tack ..
Hebben jullie wel een idee of de onderhoudskosten wat jullie betalen bij de dealer overeenkomen met de kosten zoals die op de http://www.volvocars.com/nl/service/ond ... -indicator staan ?
Ik zie bij de meeste volvo's wel parkeersensoren aan de achterkant maar niet aan de voorkant. Is het mogelijk om deze aan de voorkant in te bouwen en aan te sluiten op de boordcomputer? Iemand een idee wat de kosten zullen zijn?
Tack ..
V60 D3 MY12 Caspian Blue
-
- 2nd Gear member
De D2 1.6 , ik zou het niet doen in een V/S60.
Over de nieuwe 2 liter D2 heb ik geen mening/ervaring.
Rij zelf een S60 D4 (=D3/163pk) niet veel onvoordeliger qua verbruik dan in een C30 D2
welke ik hiervoor had met dezelfde rijstijl.
(ergens tussen 1:16 & 1:17 )
m.b.t. onderhoud, mijn dealer hanteert de adviesprijzen.
Rij sinds 3,5 jaar gelukkig weer Volvo en lach nog steeds om
de onderhoudskosten!
Reed hiervoor bijna 10 jaar in BMW's, meer mankementjes ,
en heel veel hogere onderhoudskosten.
Grote beurten de laatste jaren altijd > €1000...
Over de nieuwe 2 liter D2 heb ik geen mening/ervaring.
Rij zelf een S60 D4 (=D3/163pk) niet veel onvoordeliger qua verbruik dan in een C30 D2
welke ik hiervoor had met dezelfde rijstijl.
(ergens tussen 1:16 & 1:17 )
m.b.t. onderhoud, mijn dealer hanteert de adviesprijzen.
Rij sinds 3,5 jaar gelukkig weer Volvo en lach nog steeds om
de onderhoudskosten!
Reed hiervoor bijna 10 jaar in BMW's, meer mankementjes ,
en heel veel hogere onderhoudskosten.
Grote beurten de laatste jaren altijd > €1000...
Laatst gewijzigd door Rob2 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
XC60 T8 AWD Inscriprion + winterline + panorama - denim blue MY2020
Volvo 240 GL knalrood 1989
XC40 T4 AWD momentum - Bus.Pack pro + winterline + panorama - osmium grey/ wit dak MY2019
Saab 99 GL 5-speed rood 2 drs.
V70 Dynamic line D3 5 cyl. + winterline - crystal white pearl MY2016 - Volvotune 185pk
S60 R-design D4 - Bus.Pack Pro + winter & security line + Driver support line Black sapphire MY2013
Volvo 240 GL knalrood 1989
XC40 T4 AWD momentum - Bus.Pack pro + winterline + panorama - osmium grey/ wit dak MY2019
Saab 99 GL 5-speed rood 2 drs.
V70 Dynamic line D3 5 cyl. + winterline - crystal white pearl MY2016 - Volvotune 185pk
S60 R-design D4 - Bus.Pack Pro + winter & security line + Driver support line Black sapphire MY2013
-
- 6th Gear member
Ja parkeersensoren voor zijn makkelijk in te bouwen als accesoire. Wat betreft onderhoudskosten heeft volvo bmw al ingehaald helaas. De beurten van de s80 (vanaf nieuw) waren duurder gedurende de eerste 100dkm dan een nieuwe bmw f11.
-
- Starter
Goedenavond beste Volvo liefhebbers,
Hoewel mijn Citroen C5 Break nog voor de deur staat, heb ik mij nu al aangemeld bij dit Volvo forum. Niet zomaar want ik heb via Auto Siero een Volvo V60 D3 Summum Geartronic van een Volvo dealer uit Duitsland laten importeren. Een Volvo Selekt occasion van de eerste eigenaar(december 2010 met 120.000 km op de teller). Voor mij een grote overstap na acht Citroens te hebben "versleten" Waarschijnlijk staat de auto begin januari bij mij voor de deur.
Ik heb lang getwijfeld tussen een V70 en een V60. Temeer omdat mij huidige auto qua grootte dicht bij de V70 staat. Uiteindelijk heeft de vlotte uitstraling van de V60 de doorslag gegeven.
Ik wil ervaringen met mijn nieuwe aanwinst graag met jullie delen en leren van de ervaringen die jullie hebben met jullie Volvo V60.
Met vriendelijke groet
Joop Hop
Hoewel mijn Citroen C5 Break nog voor de deur staat, heb ik mij nu al aangemeld bij dit Volvo forum. Niet zomaar want ik heb via Auto Siero een Volvo V60 D3 Summum Geartronic van een Volvo dealer uit Duitsland laten importeren. Een Volvo Selekt occasion van de eerste eigenaar(december 2010 met 120.000 km op de teller). Voor mij een grote overstap na acht Citroens te hebben "versleten" Waarschijnlijk staat de auto begin januari bij mij voor de deur.
Ik heb lang getwijfeld tussen een V70 en een V60. Temeer omdat mij huidige auto qua grootte dicht bij de V70 staat. Uiteindelijk heeft de vlotte uitstraling van de V60 de doorslag gegeven.
Ik wil ervaringen met mijn nieuwe aanwinst graag met jullie delen en leren van de ervaringen die jullie hebben met jullie Volvo V60.
Met vriendelijke groet
Joop Hop