Van R naar R-Design
- Silver_R
- 6th Gear member
Bijna een jaar geleden is het alweer, dat ik had besloten om de Blue Rebel te kopen bij Hennes in Nijmegen. En wat ben ik er blij mee. Het is echt een waanzinnige auto en de kleur verveelt nog steeds niet. Waar ik nog steeds erg blij mee ben is oa vermogen dat zo makkelijk geleverd wordt, Volvo On Call (standkachel e.d.) en het schuif/kanteldak. De kids zijn helemaal in hun nopjes met de achterbank verwarming.
Het verschil tov de R is groot, in de zin van dat dit een nieuwe generatie auto is. De T6 is sneller, in zowel de stoplicht sprint als de tussen acceleratie. Wegligging daarentegen was bij de R echt beter. De T6 heeft een beetje neiging tot onderstuur en dat terwijl deze vierwiel aangedreven is. Ondertussen ben ik wel gewend aan de automaat maar de bak is niet het beste van deze auto. Is gewoon traag. Bij rustig rijden gaat alles soepeltjes maar als je een keer gas geeft, duurt het gewoon te lang voordat de bak wakker is. Irritant in het begin maar ondertussen wel wat aan gewend. Toch vind ik dat jammer, zeker voor een auto uit deze prijsklasse.
En ja, ik durf het te zeggen, Volvo heeft hier een steek laten vallen. Nou had ik al gehoord dat er een bedrijf in Dld is dat de software kan aanpassen maar of het me die moeite waard is...
Ondertussen zijn er al wat zaken aangepast, 19 inch Bor velgen, dakkoffer in kleur gespoten, carbonlook middenconsole en deurgrepen, is de diffuser gewrapped, uitlaat is wat aangepast en is er een dashcam in gemonteerd. Plannen voor de toekomst oa het verder aan passen van de uitlaat, want het gehuil van de 6 cilinder is erg verslavend.
Zoals ik al schreef, heb ik de auto gekocht bij Hennes in Nijmegen. Erg mooie auto's hebben ze daar. Prima km standen (kocht de mijne met slechts 39.000 km op de teller),allemaal vol opties etc. Maar zou ik er nog een keer een auto kopen, ik weet het nog niet. Blijven een beetje rare snuiters. Je mag soort van blij zijn dat je daar een auto mag kopen. Jouw inruiler is per definitie niet goed (heb uiteindelijk toch ruim €7000.- meer voor de R gekregen dan dat zij boden,en ja ik weet dat zij ook nog wat moeten verdienen maar niet in deze mate), alles wat zij verkopen is perfect en geweldig. Leerpuntje voor Hennes, doe eens wat aan klanten waardering/binding.
Neemt niet weg dat ik waanzinnig blij ben met de T6 maar het gevoel over de koop kan beter.
En de volgende Volvo, ik ben wel gecharmeerd van zoiets, hoewel ik ook altijd de XC70 erg mooi vind.
Het verschil tov de R is groot, in de zin van dat dit een nieuwe generatie auto is. De T6 is sneller, in zowel de stoplicht sprint als de tussen acceleratie. Wegligging daarentegen was bij de R echt beter. De T6 heeft een beetje neiging tot onderstuur en dat terwijl deze vierwiel aangedreven is. Ondertussen ben ik wel gewend aan de automaat maar de bak is niet het beste van deze auto. Is gewoon traag. Bij rustig rijden gaat alles soepeltjes maar als je een keer gas geeft, duurt het gewoon te lang voordat de bak wakker is. Irritant in het begin maar ondertussen wel wat aan gewend. Toch vind ik dat jammer, zeker voor een auto uit deze prijsklasse.
En ja, ik durf het te zeggen, Volvo heeft hier een steek laten vallen. Nou had ik al gehoord dat er een bedrijf in Dld is dat de software kan aanpassen maar of het me die moeite waard is...
Ondertussen zijn er al wat zaken aangepast, 19 inch Bor velgen, dakkoffer in kleur gespoten, carbonlook middenconsole en deurgrepen, is de diffuser gewrapped, uitlaat is wat aangepast en is er een dashcam in gemonteerd. Plannen voor de toekomst oa het verder aan passen van de uitlaat, want het gehuil van de 6 cilinder is erg verslavend.

Zoals ik al schreef, heb ik de auto gekocht bij Hennes in Nijmegen. Erg mooie auto's hebben ze daar. Prima km standen (kocht de mijne met slechts 39.000 km op de teller),allemaal vol opties etc. Maar zou ik er nog een keer een auto kopen, ik weet het nog niet. Blijven een beetje rare snuiters. Je mag soort van blij zijn dat je daar een auto mag kopen. Jouw inruiler is per definitie niet goed (heb uiteindelijk toch ruim €7000.- meer voor de R gekregen dan dat zij boden,en ja ik weet dat zij ook nog wat moeten verdienen maar niet in deze mate), alles wat zij verkopen is perfect en geweldig. Leerpuntje voor Hennes, doe eens wat aan klanten waardering/binding.
Neemt niet weg dat ik waanzinnig blij ben met de T6 maar het gevoel over de koop kan beter.
En de volgende Volvo, ik ben wel gecharmeerd van zoiets, hoewel ik ook altijd de XC70 erg mooi vind.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Silver_R op 01.01.1970 - 01:00, 3 keer totaal gewijzigd.
-
- 5th Gear member
@Sjoerd, die 1ste auto, dat is een Polestar 350 PK bolide:)?
Die andere auto, de XC70 is heel anders, luxe auto, 0.0 sportief, maar wel heel lekker glijden.....
Die andere auto, de XC70 is heel anders, luxe auto, 0.0 sportief, maar wel heel lekker glijden.....
S80 V8
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
- Millimetervreter.
- 5th Gear member
Dit topic even doorgespit, wat een fraaie V60 en zeer mooi aangekleed.
Als ik je verhaal lees denk ik toch dat de eerste foto beter bij je past dan de tweede...
Volgens mij wonen we wel in de buurt, je bent in ieder geval eenvoudig te herkennen als ik je tegen kom...
Als ik je verhaal lees denk ik toch dat de eerste foto beter bij je past dan de tweede...
Volgens mij wonen we wel in de buurt, je bent in ieder geval eenvoudig te herkennen als ik je tegen kom...

Werk maakt soms meer kapot, dan drank goed kan maken
Lakfluisteraar.
V60 PIH MY2016, Onyx black, R-design, Hybrid Technology Line, Intellisafe Proline, DAB+,getint glas, zilverkleurig roofrails, side scuffs
Lakfluisteraar.
V60 PIH MY2016, Onyx black, R-design, Hybrid Technology Line, Intellisafe Proline, DAB+,getint glas, zilverkleurig roofrails, side scuffs
- Silver_R
- 6th Gear member
Ja en ja.Marc Apeldoorn schreef: @Sjoerd, die 1ste auto, dat is een Polestar 350 PK bolide:)?

Ach, ik ken mezelf. Polestar gaat er vast wel komen.
En zo'n dikke XC heb ik gewoon altijd al prachtig gevonden. Beetje dik aankleden, dikke wielen etc. Denk wel dat de honger naar PK's het zal winnen.

Kun je zomaar gelijk in hebben. Maar zo'n beslissing hoef ik voorlopig nog niet te nemen.Millimetervreter. schreef: Als ik je verhaal lees denk ik toch dat de eerste foto beter bij je past dan de tweede...
Volgens mij wonen we wel in de buurt, je bent in ieder geval eenvoudig te herkennen als ik je tegen kom...![]()

En ik denk dat er hemelsbreed een km of 10 tussen zit. Wat rij jij? Kan ik zwaaien.
- Mart van der Steeg
- 7th Gear member
- Contacteer:
Ik heb er geen probleem mee als dit voor mijn deur wordt gezet:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Mercedes GLA 2020 AMG& Night-pakket, Pano-dak, Multibeam LED-koplampen, Dodehoekassist, 360° Camera met parkeerassist, Apple Carplay & Android Auto, Sfeerverlichting, 19" AMG-velgen & Reality navigatie
VOLVO S60 D5 2006 HU850 lunar gold
Volvo S60 2.4D 2009, 185 pk, PolestarTuning, Drivers ed., HU 650 200W, Orestes velgen, RTI, Xenon adapt,
Electric silver, sunblinds/rolgordijn, veerpootbrug Volvo C70 2.4T 200 pk Prestige cabrio 2004 moondust metallic
Electric silver, sunblinds/rolgordijn, veerpootbrug Volvo C70 2.4T 200 pk Prestige cabrio 2004 moondust metallic
VOLVO S60 D5 2006 HU850 lunar gold
- Paul
- Geartronic member
Ohw heb ik ook geen problemen mee, en deze kan je wel aan deze kant van de ocean krijgen hoor. Het is meer een bpm kwestie...
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- Volvov60polestar
- 2nd Gear member
Heb je wel eens met de Polestar gereden?
Volgens mij is het verschil in snelheid tussen jouw T6 met Polestar tuning en een 350pk 'èchte' Polestar niet groot genoeg om van je sokken geblazen te worden.
Ik spreek me niet uit over handling en gevoel - maar 330pk tegenover 350 ...
De looks blijven natuurlijk prachtig.
Volgens mij is het verschil in snelheid tussen jouw T6 met Polestar tuning en een 350pk 'èchte' Polestar niet groot genoeg om van je sokken geblazen te worden.
Ik spreek me niet uit over handling en gevoel - maar 330pk tegenover 350 ...
De looks blijven natuurlijk prachtig.
Volvo V60 Polestar
Mijn wagen op Instagram -> www.instagram.com/volvov60polestar
- Silver_R
- 6th Gear member
Zeker al met een Polestar gereden. VAls je ze naast elkaar zet zal het verschil in snelheid vast meevallen inderdaad maar het remmen, wegligging, geluid etc is wel een wereld van verschil hoor.
Toen ik de R nog had, hoorde ik ook vaak dat er wel iemand was die een T5 had en dat was dan toch ook bijna een R. Nou nee. Een wereld van verschil. En zo zie ik het nu ook met mijn auto tov de real deal.
Toen ik de R nog had, hoorde ik ook vaak dat er wel iemand was die een T5 had en dat was dan toch ook bijna een R. Nou nee. Een wereld van verschil. En zo zie ik het nu ook met mijn auto tov de real deal.
- Millimetervreter.
- 5th Gear member
Millimetervreter. schreef: Wat rij jij? Kan ik zwaaien.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=67532
Werk maakt soms meer kapot, dan drank goed kan maken
Lakfluisteraar.
Lakfluisteraar.
- Volvov60polestar
- 2nd Gear member
Heb een keertje (kort) meegereden met een V60 Polestar en de acceleratie was uiteraard goed maar ik was niet helemaal overtuigd. Geluid en rijervaring is natuurlijk een klasse apart. Het is lange tijd mijn droomwagen geweest maar na dat keertje meerijden had ik zoiets van "was dat het?"...Silver_R schreef: Zeker al met een Polestar gereden. VAls je ze naast elkaar zet zal het verschil in snelheid vast meevallen inderdaad maar het remmen, wegligging, geluid etc is wel een wereld van verschil hoor.
Ik ben met 440Nm verwend waarschijnlijk. Voorlopig wegens de prijs is de Polestar toch sowieso geen spek voor mijn bek.
Volvo V60 Polestar
- diesel01
- Geartronic member
Ik vond het wel beleving, ding klimt gretig in de toeren en einde invoegstrook wist mijn broer te vertellen dat er 190 op de klok stond toen ik even in de Brembo ankers moest.V502.0d schreef:Heb een keertje (kort) meegereden met een V60 Polestar en de acceleratie was uiteraard goed maar ik was niet helemaal overtuigd. Geluid en rijervaring is natuurlijk een klasse apart. Het is lange tijd mijn droomwagen geweest maar na dat keertje meerijden had ik zoiets van "was dat het?"...Silver_R schreef: Zeker al met een Polestar gereden. VAls je ze naast elkaar zet zal het verschil in snelheid vast meevallen inderdaad maar het remmen, wegligging, geluid etc is wel een wereld van verschil hoor.
Ik ben met 440Nm verwend waarschijnlijk. Voorlopig wegens de prijs is de Polestar toch sowieso geen spek voor mijn bek.
Het gaat allemaal met behoorlijk gemak, op de snelweg in de sportstand even terug naar de 5 en hij trekt vanaf 120 in rap tempo naar hoogst illegale snelheden met een heerlijke sound.
Een goed gevoel van binnen, meer dan uitstekende remmen, heerlijke sound en een automaat die redelijke bij de les is, ik snap het concept wel of het 102k waard is.. Wellicht wel als je die hebt liggen waar je verder geen bestemming voor hebt.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- Silver_R
- 6th Gear member
Volledig met je eens. Echt een beleving, maar niet voor 102K. Onze auto's worden privé gereden en dan is dat bedrag wel heel heftig. Als er straks een gebuikte te koop is, over een jaar of 3 tot 4, dan is mijn huidig aan inruil toe en wie weet.diesel01 schreef: Ik vond het wel beleving, ding klimt gretig in de toeren en einde invoegstrook wist mijn broer te vertellen dat er 190 op de klok stond toen ik even in de Brembo ankers moest.
Het gaat allemaal met behoorlijk gemak, op de snelweg in de sportstand even terug naar de 5 en hij trekt vanaf 120 in rap tempo naar hoogst illegale snelheden met een heerlijke sound.
Een goed gevoel van binnen, meer dan uitstekende remmen, heerlijke sound en een automaat die redelijke bij de les is, ik snap het concept wel of het 102k waard is.. Wellicht wel als je die hebt liggen waar je verder geen bestemming voor hebt.
Voorlopig echter hier een happy camper met een fantastische T6.

- Paul
- Geartronic member
Hij staat ook op mijn lijst hoor! Maar misschien wel een S60 Polestar...
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
- diesel01
- Geartronic member
Mijn XC60 is nu 6 jaar oud en heeft 132k gelopen, stoelen zitten nog steeds fantastisch, motor doet met Polestar nog steeds zijn ding zonder een slag verkeerd en ondanks dat de XC een update heeft gehad ziet de mijne er nog steeds niet oubollig uit.Silver_R schreef:Volledig met je eens. Echt een beleving, maar niet voor 102K. Onze auto's worden privé gereden en dan is dat bedrag wel heel heftig. Als er straks een gebuikte te koop is, over een jaar of 3 tot 4, dan is mijn huidig aan inruil toe en wie weet.diesel01 schreef: Ik vond het wel beleving, ding klimt gretig in de toeren en einde invoegstrook wist mijn broer te vertellen dat er 190 op de klok stond toen ik even in de Brembo ankers moest.
Voorlopig echter hier een happy camper met een fantastische T6.![]()
Tuurlijk lonkt een V60 CC of de C estate maar dan ben ik zo weer 30k verder, de huidige XC60 ben ik nog steeds niet zat terwijl ik doorgaans na 2 jaar sturen weer onrustig word.
V90 T6 Recharge Rdesign
- Paul
- Geartronic member
Ja ik heb al een V60...
- Silver_R
- 6th Gear member
Dat ken ik. Meestal een maand ofwat nadat ik een andere auto heb gekocht, ben ik alweer opzoek naar iets anders, Al is het al alleen maar omdat de zoektocht zo leuk is.diesel01 schreef: Mijn XC60 is nu 6 jaar oud en heeft 132k gelopen, stoelen zitten nog steeds fantastisch, motor doet met Polestar nog steeds zijn ding zonder een slag verkeerd en ondanks dat de XC een update heeft gehad ziet de mijne er nog steeds niet oubollig uit.
Tuurlijk lonkt een V60 CC of de C estate maar dan ben ik zo weer 30k verder, de huidige XC60 ben ik nog steeds niet zat terwijl ik doorgaans na 2 jaar sturen weer onrustig word.
Lekker blijven rijden waar je blij mee bent, anders verlang voordat je het weet weer terug naar wat je had.
Paul schreef: Ja ik heb al een V60...