Als alles nog steeds goed gaat krijg ik begin januari mijn nieuwe V40CC. Na ruim 25 jaar dieselen moet ik dit opgeven en over gaan naar benzine om de ellende die ik van Volvo ondervind, hopen te voorkomen. Mijn kilometrage ligt globaal tussen de 30 en 40 k per jaar. Dat is wel een redelijk aantal kilometers om te rijden op benzine. Daarom overweeg ik om in mijn nieuwe V40 T3 een LPG installatie te laten monteren. Uiteraard een systeem door een erkend bedrijf en met behoud van de garantie van Volvo.
Ik weet dat Volvo bi fuel auto's destijd geleverd heeft, maar is er iemand op de hoogte hoe de huidige generatie motoren zich houdt met een LPG installatie. Is het vragen om moeilijkheden of kan het gewoon probleem loos.
Natuurlijk geld mijn vraag niet alleen voor de V40 rijders, maar voor de rijders van elk type met de nieuwe generatie Volvo motoren. Weet er iemand een goed bedrijf die dit inbouwt in de Volvo?
Als ik de zoek functie op het forum gebruik, kom is alleen maar vragen en antwoorden tegen over bifuel motoren. Vandaar dat ik mijn vraag hier maar even post. Er moeten toch gas rijders onder de V 40 bezitters zijn?
Ik lees graag uw antwoorden, adviezen en opmerkingen. Overigens ben ik nog net met de vraag bij de dealer geweest omdat ik eerst even wil kijken of er op deze manier al info te halen is waar ik wat mee kan.
Ik dank u!!
Zijn er al nieuwe LPG rijders?
- V.I.K.
- 2nd Gear member
- Berichten: 184
- Lid geworden op: 24.10.2014 - 06:38
Volvo V40 D4 My2015
, Volvo V40 CC T3 My2016
VW Golf TDI, VW Touran TDI, VW Bora TDI, VW Transporter T4 TDI, Ford Escort, Mitsubishi Galant, Mitsubishi Lancer, Opel Astra, Opel Kadett, Opel Kadett, Ford Escort, Ford Escort, Renault 5, Renault 4, Fiat 600, Fiat 600, Opel Kaptein

VW Golf TDI, VW Touran TDI, VW Bora TDI, VW Transporter T4 TDI, Ford Escort, Mitsubishi Galant, Mitsubishi Lancer, Opel Astra, Opel Kadett, Opel Kadett, Ford Escort, Ford Escort, Renault 5, Renault 4, Fiat 600, Fiat 600, Opel Kaptein
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21182
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Moment... pak even popcorn en cola...
Ja ik zit.
Ja ik zit.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24664
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
Is er nog een plekje op je bank? Neem ik kratje Brand mee.diesel01 schreef: Moment... pak even popcorn en cola...
Ja ik zit.
Dat lijkt me sterk, er is geen door Volvo erkend LPG inbouw bedrijf en ik denk niet dat Volvo qua garantie staat te springen eventuele issues te vergoeden.V.I.K. schreef:Daarom overweeg ik om in mijn nieuwe V40 T3 een LPG installatie te laten monteren. Uiteraard een systeem door een erkend bedrijf en met behoud van de garantie van Volvo.
Geen idee, de VEA motoren zijn nog erg jong en ik ken er geen die op gas rijdt. De BiFuel motoren zijn 0,0 vergelijkbaar, als in niet, nihil, afijn, je snapt wat ik bedoel. De oude redblocks (B200/B230) in de 240-360-740-940's doen het puik op LPG. Maar dat is eenzelfde vergelijking als de BiFuel motorenV.I.K. schreef:Ik weet dat Volvo bi fuel auto's destijd geleverd heeft, maar is er iemand op de hoogte hoe de huidige generatie motoren zich houdt met een LPG installatie. Is het vragen om moeilijkheden of kan het gewoon probleem loos.
Geen idee.V.I.K. schreef:Natuurlijk geld mijn vraag niet alleen voor de V40 rijders, maar voor de rijders van elk type met de nieuwe generatie Volvo motoren. Weet er iemand een goed bedrijf die dit inbouwt in de Volvo?
Zoals gezegd ken ik geen V40 rijders die LPG ingebouwd hebben, al helemaal niet met de VEA motoren (2.0 viercilinder Volvo). Er zijn natuurlijk ook andere (Ford) motoren geleverd, wellicht dat daar ervaringen zijn. Maar daar heb jij niets aan.V.I.K. schreef:Als ik de zoek functie op het forum gebruik, kom is alleen maar vragen en antwoorden tegen over bifuel motoren. Vandaar dat ik mijn vraag hier maar even post. Er moeten toch gas rijders onder de V 40 bezitters zijn?
Laatst gewijzigd door Walter op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Ik lust geen popcorn, ik neem chips! En ook mat het weekend voor mij is begonnen dus ook bier.
Maar alle gekheid op een stokje: aan TS het welgemeende advies bij de zoekfunctie LPG of soortgelijke zoekopdrachten in te toetsen, dan snapt hij ook onze reacties.
Advies: doe het niet! Doe je het wel, keep us posted
Maar alle gekheid op een stokje: aan TS het welgemeende advies bij de zoekfunctie LPG of soortgelijke zoekopdrachten in te toetsen, dan snapt hij ook onze reacties.
Advies: doe het niet! Doe je het wel, keep us posted
Laatst gewijzigd door V70/2.4D/2003 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
-
- 1st Gear member
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 09.09.2015 - 17:43
Ik heb in het verleden in een Ford LPG laten inbouwen. Sindsdien ben ik van mening dat een motor ontwikkeld is om te draaien op benzine of op diesel, maar beter niet iets anders. Ik zal de details verder achterwege laten. Veel moderne motoren bestaan steeds vaker uit lichtere metalen en zijn steeds verder geoptimaliseerd om zo zuinig mogelijk te draaien op de brandstof waarvoor het ontwikkeld is. Dat is helaas vragen om problemen met LPG.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 177
- Lid geworden op: 10.09.2014 - 22:06
Er zijn niet veel auto's die echt, zonder problemen op Lpg rijden. Ik zou het niet gokken.
MY2021 Volvo XC 40 Inscription Interieur blond/carcoale + veel toeters en bellen.
Tussendoor nog Mercedes GLA versleten.
MY 2016 Volvo V40 T5 Carbon edition Polestartuning
MY 2015 Volvo V40 T4 R-Design plus | Saphire Black | 18" Ixion II | Business Pack Pro |sportonderstel| Polestartuning | Prive rijder
Tussendoor nog Mercedes GLA versleten.
MY 2016 Volvo V40 T5 Carbon edition Polestartuning
MY 2015 Volvo V40 T4 R-Design plus | Saphire Black | 18" Ixion II | Business Pack Pro |sportonderstel| Polestartuning | Prive rijder
- Longone
- 5th Gear member
- Berichten: 1091
- Lid geworden op: 10.08.2006 - 12:02
Inderdaad, de huidige motoren zijn er niet voor gemaakt, hoge temperaturen, meer kans op problemen en lage actieradius dus relatief vaak moeten tanken en dat kan dan ook weer niet bij elk tankstation.
Heb ooit een 440 gehad met LPG onderbouw en dat was iedere 250 km naar de pomp (31 liter netto maal 1 op 8 ), heel vervelend, zeker in de winter.
Mijn diesel (V40 D2) kan 1200 km rijden op iets minder dan 47 liter en dan zit je met de huidige brandstofprijzen op net iets boven de 4 cent per kilometer.
Heb ooit een 440 gehad met LPG onderbouw en dat was iedere 250 km naar de pomp (31 liter netto maal 1 op 8 ), heel vervelend, zeker in de winter.
Mijn diesel (V40 D2) kan 1200 km rijden op iets minder dan 47 liter en dan zit je met de huidige brandstofprijzen op net iets boven de 4 cent per kilometer.
Laatst gewijzigd door Longone op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- 6th Gear member
- Berichten: 2570
- Lid geworden op: 03.07.2006 - 23:34
Als je weer ellende wilt hebben dan moet je zeker die combi gaan toepassen. Begrijp dat je na je d4 debacle niet meer dezelfde motorisering wilde hebben, maar lpg inbouwen is, zoals hierboven heerlijk is aangegeven met chips/popcorn/cola en andere schijf van vijf producten, niet aan te raden. De bifuel modellen (vijf cilinders) hadden versterkte wanden, daar is idd de T3 niet opgebouwd.
Je kan beter je cross country verlagen voor een lager profiel en dito verbruik en flink naar de sportschool gaan om een lager verbruik te realiseren.
Je kan beter je cross country verlagen voor een lager profiel en dito verbruik en flink naar de sportschool gaan om een lager verbruik te realiseren.
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21182
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Oke my 2 cents.
Ik heb gas op een '98er V40 gehad en dat was altijd drama in de winter.
Hij startte op benzine waarna hij zelf overschakelde naar gas waardoor hij bij kou slecht liep.
Ik had een Vialle systeem waardoor ik ook constant te maken had met enerzijds de Volvodealer anderzijds de inbouwer van het systeem.
Ze wezen naar elkaar met problemen en ik als klant zat daar tussen in, niet ideaal en de volgende werd dan ook een 115pk diesel wederom in een V40 vorm.
Voor mij nooit gas auto weer.
Ik heb gas op een '98er V40 gehad en dat was altijd drama in de winter.
Hij startte op benzine waarna hij zelf overschakelde naar gas waardoor hij bij kou slecht liep.
Ik had een Vialle systeem waardoor ik ook constant te maken had met enerzijds de Volvodealer anderzijds de inbouwer van het systeem.
Ze wezen naar elkaar met problemen en ik als klant zat daar tussen in, niet ideaal en de volgende werd dan ook een 115pk diesel wederom in een V40 vorm.
Voor mij nooit gas auto weer.
Laatst gewijzigd door diesel01 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- V.I.K.
- 2nd Gear member
- Berichten: 184
- Lid geworden op: 24.10.2014 - 06:38
OK OK OK.... Ik snap het!!!! NIET DOEN!!!
Gehoorzaam als ik ben, doe ik het niet! Dank voor jullie adviezen.
NB Voor ik ging dieselen heb ik ook een flink aantal jaren (tot volle tevredenheid) op LPG gereden. Ford en Opel. Natuurlijk nog een heel ander type motor dan de huidige generatie van welk merk dan ook.
Ik dank jullie nogmaals voor de info. Jammer voor de bankzitters, kom er maar af!! Er gaat geen LPG in.!!!
Overigens mijn vraag mbt de garantie. Er zijn dealers van bepaalde merken die LPG laten inbouwen gewoon onder garantie
Ik ga dus in de toekomst deze site niet verder vervuilen over LPG problemen. Ik hoop gewoon dat de nieuwe T3 rijdt zoals een Volvo hoort te rijden en blijft rijden.
Dank Dank Dank!!!
Gehoorzaam als ik ben, doe ik het niet! Dank voor jullie adviezen.
NB Voor ik ging dieselen heb ik ook een flink aantal jaren (tot volle tevredenheid) op LPG gereden. Ford en Opel. Natuurlijk nog een heel ander type motor dan de huidige generatie van welk merk dan ook.
Ik dank jullie nogmaals voor de info. Jammer voor de bankzitters, kom er maar af!! Er gaat geen LPG in.!!!
Overigens mijn vraag mbt de garantie. Er zijn dealers van bepaalde merken die LPG laten inbouwen gewoon onder garantie
Ik ga dus in de toekomst deze site niet verder vervuilen over LPG problemen. Ik hoop gewoon dat de nieuwe T3 rijdt zoals een Volvo hoort te rijden en blijft rijden.
Dank Dank Dank!!!
Volvo V40 D4 My2015
, Volvo V40 CC T3 My2016
VW Golf TDI, VW Touran TDI, VW Bora TDI, VW Transporter T4 TDI, Ford Escort, Mitsubishi Galant, Mitsubishi Lancer, Opel Astra, Opel Kadett, Opel Kadett, Ford Escort, Ford Escort, Renault 5, Renault 4, Fiat 600, Fiat 600, Opel Kaptein

VW Golf TDI, VW Touran TDI, VW Bora TDI, VW Transporter T4 TDI, Ford Escort, Mitsubishi Galant, Mitsubishi Lancer, Opel Astra, Opel Kadett, Opel Kadett, Ford Escort, Ford Escort, Renault 5, Renault 4, Fiat 600, Fiat 600, Opel Kaptein
- V.I.K.
- 2nd Gear member
- Berichten: 184
- Lid geworden op: 24.10.2014 - 06:38
Auw auw, dat doet pijn die opmerking. Sorry maar een diesel van Volvo...NOOOOIIIITTTTT MEEEERRRR!!!! Volvo heeft mij het afgelopen jaar bewezen dat hij GEEN diesels (meer) kan maken. Wil je meer weten?? Lees maar eens mijn topics onder "Is een Volvo nog wel te betalen na de garantie? "lint schreef: Inderdaad niet doen LPG inbouwen in een nieuwe V40, dan maar een diesel kopen met 30-40k km per jaar.
Volvo V40 D4 My2015
, Volvo V40 CC T3 My2016
VW Golf TDI, VW Touran TDI, VW Bora TDI, VW Transporter T4 TDI, Ford Escort, Mitsubishi Galant, Mitsubishi Lancer, Opel Astra, Opel Kadett, Opel Kadett, Ford Escort, Ford Escort, Renault 5, Renault 4, Fiat 600, Fiat 600, Opel Kaptein

VW Golf TDI, VW Touran TDI, VW Bora TDI, VW Transporter T4 TDI, Ford Escort, Mitsubishi Galant, Mitsubishi Lancer, Opel Astra, Opel Kadett, Opel Kadett, Ford Escort, Ford Escort, Renault 5, Renault 4, Fiat 600, Fiat 600, Opel Kaptein
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21182
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Jij hebt gewoon dikke pech gehad met je D4..
Mijn 5 cilinder D5 doet na 6 jaar en 132k zonder 1 misslag nog steeds zijn werk en sjouwt bij 120km/u in de 5 nog steeds bij leasespul vandaan..
Mijn 5 cilinder D5 doet na 6 jaar en 132k zonder 1 misslag nog steeds zijn werk en sjouwt bij 120km/u in de 5 nog steeds bij leasespul vandaan..
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 29564
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Zo is het, het is niet mijn bedoeling om je pijn te doen met mijn opmerkingen. Ik kan mij je teleurstelling in de Volvo diesel wel voorstellen overigens.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- Longone
- 5th Gear member
- Berichten: 1091
- Lid geworden op: 10.08.2006 - 12:02
Zo is het maar net.
Ik heb met bijna 500.000 km nooit motorische problemen gehad met diesel Volvo's.
Wel met diverse benzine Volvo's terwijl ik die in totaal minder dan 200.000 km gehad heb.
Ik heb met bijna 500.000 km nooit motorische problemen gehad met diesel Volvo's.
Wel met diverse benzine Volvo's terwijl ik die in totaal minder dan 200.000 km gehad heb.
Laatst gewijzigd door Longone op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- OGA244
- 8th Gear member
- Berichten: 13768
- Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
- Locatie: Skåne
Hoe vervelend en frustrerend jouw ervaringen ook zijn, ze zijn toch echt een uitzondering...V.I.K. schreef:Auw auw, dat doet pijn die opmerking. Sorry maar een diesel van Volvo...NOOOOIIIITTTTT MEEEERRRR!!!! Volvo heeft mij het afgelopen jaar bewezen dat hij GEEN diesels (meer) kan maken. Wil je meer weten?? Lees maar eens mijn topics onder "Is een Volvo nog wel te betalen na de garantie? "lint schreef: Inderdaad niet doen LPG inbouwen in een nieuwe V40, dan maar een diesel kopen met 30-40k km per jaar.