Hallo
Ik heb gehoord dat het belangrijk is om de automaat-olie tijdig te laten vervangen (spoelen?).
Wat is standaard bij de geartronic in een v70 d3 uit 2010
Alvast dank voor het antwoord.
geartronic onderhoud
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 26901
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Volgens Volvo hoeft het inderdaad niet.
Advies van diverse specialisten is om het rond de 80-100.000 km te doen afhankelijk van het gebruik.
Tevens is een flush dan de manier om het te doen, met simpelweg olie verversen ben je er niet
Advies van diverse specialisten is om het rond de 80-100.000 km te doen afhankelijk van het gebruik.
Tevens is een flush dan de manier om het te doen, met simpelweg olie verversen ben je er niet
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- mees
- 6th Gear member
- Berichten: 3702
- Lid geworden op: 29.10.2013 - 13:04
- Locatie: Zuid-Holland
- Contacteer:
Automaat verversen is WEL onderdeel van het onderhoudsprogramma.
Dat het vaak niet gebeurde.... goedkoop voor de 1e eigenaar of leasemaatschappij
en erg vervelend voor de 2e hands koper (zoals ik).
Gelukkig staat verversen nu gewoon op de internet-lijst als je je aanmeld voor een servicebeurt.
Net als je stuurhuis....
Er zijn niet voor niets zoveel bedrijven die gespecialiseerd zijn in automaten verversen en vooral vervangen
omdat er nooit ververst is.
Het gekke is, dat de dealer wel netjes je portierscharnieren smeert.
O ja,
als de tekst in je display aangeeft dat er ververst moet worden,
ben je te laat: helaas heb ik (en ben niet de enige) daar ervaring mee.
Is niet leuk hoor, onderweg op vakantie met je familie aan boord.....
Kan je gelijk door naar die bovengenoemde specialist voor een andere bak.
Dat het vaak niet gebeurde.... goedkoop voor de 1e eigenaar of leasemaatschappij
en erg vervelend voor de 2e hands koper (zoals ik).
Gelukkig staat verversen nu gewoon op de internet-lijst als je je aanmeld voor een servicebeurt.
Net als je stuurhuis....
Er zijn niet voor niets zoveel bedrijven die gespecialiseerd zijn in automaten verversen en vooral vervangen
omdat er nooit ververst is.
Het gekke is, dat de dealer wel netjes je portierscharnieren smeert.
O ja,
als de tekst in je display aangeeft dat er ververst moet worden,
ben je te laat: helaas heb ik (en ben niet de enige) daar ervaring mee.
Is niet leuk hoor, onderweg op vakantie met je familie aan boord.....
Kan je gelijk door naar die bovengenoemde specialist voor een andere bak.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door mees op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Draadloze XC40 '18 viewtopic.php?p=1694496#p1694496
Motorisatie- en aandrijvingskeuze: trekken van een 1580kg asdruk Doroteaanse caravan.
Motorisatie- en aandrijvingskeuze: trekken van een 1580kg asdruk Doroteaanse caravan.
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8445
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Maar blijkbaar alleen bij autos die als taxi of veel met aanhanger gebruikt worden....
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
- dbosker
- 6th Gear member
- Berichten: 3320
- Lid geworden op: 18.01.2014 - 13:06
- Locatie: Weener
Geldt alleen voor auto's die zwaar belast worden, zoals taxi's. Zo staat het ook expliciet vermeld in het stuk wat je bijvoegt. Bij normaal gebruik hoeft het niet ververst te worden.Er wordt ook niet in het scherm aangegeven dat het olie ververst dient te worden. Dat staat overigens los van de discussie of je het wel zou moeten doen. Ik zou het wel laten doen bij een gespecialiseerd bedrijf na zo'n 100.000 km.mees schreef: Automaat verversen is WEL onderdeel van het onderhoudsprogramma.
Dat het vaak niet gebeurde.... goedkoop voor de 1e eigenaar of leasemaatschappij
en erg vervelend voor de 2e hands koper (zoals ik).
Gelukkig staat verversen nu gewoon op de internet-lijst als je je aanmeld voor een servicebeurt.
Net als je stuurhuis....
Er zijn niet voor niets zoveel bedrijven die gespecialiseerd zijn in automaten verversen en vooral vervangen
omdat er nooit ververst is.
Het gekke is, dat de dealer wel netjes je portierscharnieren smeert.
O ja,
als de tekst in je display aangeeft dat er ververst moet worden,
ben je te laat: helaas heb ik (en ben niet de enige) daar ervaring mee.
Is niet leuk hoor, onderweg op vakantie met je familie aan boord.....
Kan je gelijk door naar die bovengenoemde specialist voor een andere bak.
laatste Volvo (960) verkocht
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
En als je het niet doet.....zelf weten. Maatje van mij (V70N MY '07 D5 met GT) was ook eigenwijs. Kocht hem met 160K bij een dealer en ik (ben dus geen dealer)madviseerde om, naast een nieuwe ditributie, er even een flush bij in te handelen. Nee hoor, de dealer had gezegd dat zoiets niet nodig was voor de GT-bakken van Volvo.
Hij is nu 50 k verder. Ook is is een flush (maar dat bleek al te laat) en inmiddels een totale bakrevisie a raison van 4500 euro verder want hij had de keuze: inruilen met een kapotte GT bak of revisie en vervolgens afrijden tot de straatklinkers of de APK er een einde aan maakt.
Ergo: doe maar gerust, en doe het bijtijds zo om de 100 of zoiets.
Hij is nu 50 k verder. Ook is is een flush (maar dat bleek al te laat) en inmiddels een totale bakrevisie a raison van 4500 euro verder want hij had de keuze: inruilen met een kapotte GT bak of revisie en vervolgens afrijden tot de straatklinkers of de APK er een einde aan maakt.
Ergo: doe maar gerust, en doe het bijtijds zo om de 100 of zoiets.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- mees
- 6th Gear member
- Berichten: 3702
- Lid geworden op: 29.10.2013 - 13:04
- Locatie: Zuid-Holland
- Contacteer:
Jongens,
jullie snappen toch dat: "wat rijdt, slijt".
En als er geen aanhanger achterhangt of taxi / zwaar stadsverkeer mee wordt gedaan,
dat het dan geen 80.000km is maar 120.000 of zo iets.
Als een simpel deurscharnier elke 20.000 gesmeerd moet worden,
kan je nagaan, dat een gecompliceerd stuk mechaniek als een automaat helemaal verversing (en schoonmaak) nodig heeft.
Ik vertrouwde toen ik de wagen 4e hands kocht met volledige dealer-historie, dat de dealer, die wist dat er een trekhaak op zat
en een caravan mee werd getrokken, zich aan het Volvo-onderhoudsprogramma had gehouden.
Ik ben niet boos op de dealer en ben juist heel blij met wat wel goed gaat.
Ik laat hem nu elk jaar bij de beurt flushen.
En zelfs die oude ruilbak blijft nu voor 99% goed draaien.
Uh, ik moet ook elk half jaar langs de tandarts en doe dat ook wel eens niet;
en dan 'slijt' er wel eens iets, wat voorkomen had kunnen worden.
jullie snappen toch dat: "wat rijdt, slijt".
En als er geen aanhanger achterhangt of taxi / zwaar stadsverkeer mee wordt gedaan,
dat het dan geen 80.000km is maar 120.000 of zo iets.
Als een simpel deurscharnier elke 20.000 gesmeerd moet worden,
kan je nagaan, dat een gecompliceerd stuk mechaniek als een automaat helemaal verversing (en schoonmaak) nodig heeft.
Ik vertrouwde toen ik de wagen 4e hands kocht met volledige dealer-historie, dat de dealer, die wist dat er een trekhaak op zat
en een caravan mee werd getrokken, zich aan het Volvo-onderhoudsprogramma had gehouden.
Ik ben niet boos op de dealer en ben juist heel blij met wat wel goed gaat.
Ik laat hem nu elk jaar bij de beurt flushen.
En zelfs die oude ruilbak blijft nu voor 99% goed draaien.
Uh, ik moet ook elk half jaar langs de tandarts en doe dat ook wel eens niet;
en dan 'slijt' er wel eens iets, wat voorkomen had kunnen worden.
Laatst gewijzigd door mees op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Draadloze XC40 '18 viewtopic.php?p=1694496#p1694496
Motorisatie- en aandrijvingskeuze: trekken van een 1580kg asdruk Doroteaanse caravan.
Motorisatie- en aandrijvingskeuze: trekken van een 1580kg asdruk Doroteaanse caravan.
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Dat van je gebit is leeftijd en is met plastic op te lossen (lees: vervangen)
Maar dat je gelijk hebt mag verder duidelijk zijn.

Maar dat je gelijk hebt mag verder duidelijk zijn.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- mees
- 6th Gear member
- Berichten: 3702
- Lid geworden op: 29.10.2013 - 13:04
- Locatie: Zuid-Holland
- Contacteer:
Uh Ger,
ik kreeg de meeste vullingen voor mijn 12e
en de meeste kronen (duur goud), toen ik een andere tandarts kreeg,
die kennelijk zijn praktijk-overname nog moest aflossen.
ik kreeg de meeste vullingen voor mijn 12e
en de meeste kronen (duur goud), toen ik een andere tandarts kreeg,
die kennelijk zijn praktijk-overname nog moest aflossen.
Laatst gewijzigd door mees op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Draadloze XC40 '18 viewtopic.php?p=1694496#p1694496
Motorisatie- en aandrijvingskeuze: trekken van een 1580kg asdruk Doroteaanse caravan.
Motorisatie- en aandrijvingskeuze: trekken van een 1580kg asdruk Doroteaanse caravan.
- dbosker
- 6th Gear member
- Berichten: 3320
- Lid geworden op: 18.01.2014 - 13:06
- Locatie: Weener
natuurlijk heb je gelijk - mijn C70 heeft nu 63000 km gedraaid, beetje te vroeg om nu al te flushen, maar t.z.t. gaat dat zeker gebeuren.
De S60R is al een keer gelushd (nu 153.000 km, ca. 20.000 km geflushd).
Alleen - het staat niet in het standaard onderhoudsprogramma van Volvo (eigenlijk wel een beetje bezopen).
De S60R is al een keer gelushd (nu 153.000 km, ca. 20.000 km geflushd).
Alleen - het staat niet in het standaard onderhoudsprogramma van Volvo (eigenlijk wel een beetje bezopen).
laatste Volvo (960) verkocht
- arnoud
- 8th Gear member
- Berichten: 11700
- Lid geworden op: 26.12.2005 - 22:51
- Locatie: Omg. Eindhoven
Ik denk dat ik de onderhoudshistorie van mijn S60 T5 maar eens op ga vragen bij de dealers in het onderhoudsboekje. Ben benieuwd of dit bij mijn auto ook al eens gedaan is... Nu 194.000km...

S60 MY2020 T4 GT8 R-Design, Polestar, Bursting Blue, Bower & Wilkins, Panoramadak / Audio-, Winter-, Intellisafe Pro-, Luxury-, & Scandinavian Line, 20" 5-Triple Spaaks velgen
Ex: S60 2009 2.5T GT, Ice White / S60 2001 T5 GT, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4 GT8, Power Blue / V60 2011 D3 GT, Flamenco Red / V50 2009 2.0D PS, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green