T8, hoe werkt wat en andere vragen...
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5300
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
Ik heb een goedkoop wallboxje met snoer van ratio die heeft aan de buitenzijde een keuze schakelaar om de laadstroom in te stellen. De complexere palen moet je meestal de kap er af halen om de laadstroom te beperken. In mijn geval zou ik maar heel weinig extra diesel rijden wanneer ik de lader permanent op 9 amp zou laten staan, laden duurt idd zo'n 40% langer maar nogaltijd veel korter dan ik slaap. Voordeel van max 9 amp is dat je op de groep nog andere dingen kunt doen zoals een frituurpan in de garage
- thavipah
- 3rd Gear member
- Berichten: 277
- Lid geworden op: 03.10.2014 - 21:07
Paar kleine vraagjes:
1) Klopt het dat je bij het schakelen vanuit P bij de T8 altijd eerst klikt naar N en dan naar D? En als je van D terug naar R wilt eerst klikt naar N en dan naar R? Oftewel, 2x klikken om van voor naar achteruit te gaan en vice versa?
2) We hebben een 100% elektrische Mercedes B Klasse. Daar zit echt een zeer matige app bij. De app laat wel op 2 manieren zien op welke tijd de auto volgeladen is. Klopt het dat ik in de Volvo App niet kan zien dat de auto aan het laden is en dat de app ook geen eindtijd aangeeft?
3) Wij zetten al jaren bij al onze auto's bij parkeren de handrem erop. Bij de XC90 kan je instellen dat hij dit vanzelf doet. Superhandig! Scheelt weer een handeling voor het uitstappen. Bij al onze auto's laat de elektronische handrem automatisch los als je in D schakelt en een beetje gas geeft. Klopt het dat de XC90 dat niet doet en dat je wel handmatig de handrem los moet halen?
Alvast bedankt voor de hulp!
1) Klopt het dat je bij het schakelen vanuit P bij de T8 altijd eerst klikt naar N en dan naar D? En als je van D terug naar R wilt eerst klikt naar N en dan naar R? Oftewel, 2x klikken om van voor naar achteruit te gaan en vice versa?
2) We hebben een 100% elektrische Mercedes B Klasse. Daar zit echt een zeer matige app bij. De app laat wel op 2 manieren zien op welke tijd de auto volgeladen is. Klopt het dat ik in de Volvo App niet kan zien dat de auto aan het laden is en dat de app ook geen eindtijd aangeeft?
3) Wij zetten al jaren bij al onze auto's bij parkeren de handrem erop. Bij de XC90 kan je instellen dat hij dit vanzelf doet. Superhandig! Scheelt weer een handeling voor het uitstappen. Bij al onze auto's laat de elektronische handrem automatisch los als je in D schakelt en een beetje gas geeft. Klopt het dat de XC90 dat niet doet en dat je wel handmatig de handrem los moet halen?
Alvast bedankt voor de hulp!
Laatst gewijzigd door thavipah op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- V60_PHEV
- 4th Gear member
- Berichten: 534
- Lid geworden op: 01.02.2013 - 18:05
Ik kan op twee van je vragen antwoord geven, dat is toch iets.
1. Klopt, ik ga er van uit dat dit een veiligheidsvoorziening is, omdat de pookknop van een automaat meestal een beveiliging die je in moet drukken om vanuit 'P' te kunnen overschakelen naar 'D' of 'R' en vice versa. Omdat de kristallen pookknop van de T8 niet zo'n beveiliging toestaat zal er wel gekozen zijn voor twee keer klikken om de kans op onbedoeld schakelen te verminderen.
2.bij de V60 Plug-In Hybrid geeft de VOC App die info wel, ik hoop dus dat het voor de T8 ook nog toegevoegd wordt.
(Ik had dit al eerder keer gemeld in dit topic)
De App geeft wel aan hoe vol de accu van de T8 is, de data is dus waarschijnlijk wel voorhanden voor de App.
je derde vraag kan ik je niet mee helpen, ik gebruik de handrem alleen bij parkeren op een steile helling, dus vrijwel nooit.
1. Klopt, ik ga er van uit dat dit een veiligheidsvoorziening is, omdat de pookknop van een automaat meestal een beveiliging die je in moet drukken om vanuit 'P' te kunnen overschakelen naar 'D' of 'R' en vice versa. Omdat de kristallen pookknop van de T8 niet zo'n beveiliging toestaat zal er wel gekozen zijn voor twee keer klikken om de kans op onbedoeld schakelen te verminderen.
2.bij de V60 Plug-In Hybrid geeft de VOC App die info wel, ik hoop dus dat het voor de T8 ook nog toegevoegd wordt.
(Ik had dit al eerder keer gemeld in dit topic)
De App geeft wel aan hoe vol de accu van de T8 is, de data is dus waarschijnlijk wel voorhanden voor de App.
je derde vraag kan ik je niet mee helpen, ik gebruik de handrem alleen bij parkeren op een steile helling, dus vrijwel nooit.
- thavipah
- 3rd Gear member
- Berichten: 277
- Lid geworden op: 03.10.2014 - 21:07
Thanks V60_PHEV. Het schakelen met twee keer klikken leren we ons wel aan
Ik hoop echt dat ze de "einde-laadtijd" aan de app gaan toevoegen. Bij de Mercedes gebruiken we die tijd echt om dingen handig te plannen zodat we met een accu wegrijden die voldoende geladen is. En als ik dan toch aan het "wensen" ben. Ik zag nu dat in de app de "laadstatus bar" met stappen van 25% oploopt. Daar mag wat mij betreft gewoon een percentage tussen de 0% en 100% staan (dus geschreven). Ook dat zal meer duidelijkheid geven of je een rit volledig elektrisch gaat redden of toch nog wat brandstof moet verstoken om ergens te komen.

Ik hoop echt dat ze de "einde-laadtijd" aan de app gaan toevoegen. Bij de Mercedes gebruiken we die tijd echt om dingen handig te plannen zodat we met een accu wegrijden die voldoende geladen is. En als ik dan toch aan het "wensen" ben. Ik zag nu dat in de app de "laadstatus bar" met stappen van 25% oploopt. Daar mag wat mij betreft gewoon een percentage tussen de 0% en 100% staan (dus geschreven). Ook dat zal meer duidelijkheid geven of je een rit volledig elektrisch gaat redden of toch nog wat brandstof moet verstoken om ergens te komen.
- Conradi
- 3rd Gear member
- Berichten: 427
- Lid geworden op: 29.12.2014 - 22:25
3) Als je de handrem op automaat zet - met het knopje op de handremschakelaar - treedt de rem direct in werking als je stil staat. Het handremsymbool in het instrument licht dan groen op. Een beetje gasgeven is genoeg om weg te rijden. je hoeft dan dus niet de voetrem ingedrukt te houden bij een stoplicht.
Nadeel is dat je niet kort kunt manoeuvreren: vanuit stilstand een klein stukje naar voren, omdat je te veel gas moet geven. dan even de automaat er af
Nadeel is dat je niet kort kunt manoeuvreren: vanuit stilstand een klein stukje naar voren, omdat je te veel gas moet geven. dan even de automaat er af

2000 XC70 D5
2005 XC90 D5 H6 Elite
2010 XC90 D5 H6 Summum
2016 XC90 T8 Inscription
2005 XC90 D5 H6 Elite
2010 XC90 D5 H6 Summum
2016 XC90 T8 Inscription
-
- 1st Gear member
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 14.12.2014 - 12:55
Automatisch lossen 1. Doe de veiligheidsgordel om. 2. Start de motor. 3. Kies de schakelstand D of R en geef gas. > De parkeerrem wordt gelost en het symbool op het bestuurdersdisplay dooft.thavipah schreef: Die snap ik. Dat is de hold functie. Dit gaat over het automatisch handrem aantrekken na parkeren.
- SRI
- 3rd Gear member
- Berichten: 251
- Lid geworden op: 25.10.2015 - 20:23
- Locatie: NO-NL
Ik vroeg me af, dat automatisch op de rem bij stilstand, wat doet dat bij een aanrijding van achter?
Heb in t verleden een whiplash gehad en heb me toen (weet eigenlijk niet waarom) aangeleerd om voor stoplicht niet op rem te staan, zodat je bij botsing vooruit schiet ipv alles opvangt.
Is dat wel goed? Op druk kruispunt niet als ik er zo over nadenk, maar even vanuit persoon in auto bedacht? Gaat de XC90 bij aanrijding van achter zelf actie ondernemen?
Heb in t verleden een whiplash gehad en heb me toen (weet eigenlijk niet waarom) aangeleerd om voor stoplicht niet op rem te staan, zodat je bij botsing vooruit schiet ipv alles opvangt.
Is dat wel goed? Op druk kruispunt niet als ik er zo over nadenk, maar even vanuit persoon in auto bedacht? Gaat de XC90 bij aanrijding van achter zelf actie ondernemen?
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 77
- Lid geworden op: 22.10.2015 - 13:51
Als de XC90 ziet dat er iemand achterop gaat klappen spant hij de gordels en blokkeert de wielen. Als je een auto achterop ziet komen moet je juist wel op de rem staan. Tenminste als je jezelf belangrijker vindt dan degene die acherop komt want je verplaatst een stuk van de klap naar degene achter je. Dus als het een klein auto-tje betreft met een oud vrouwtje erin dan is het eigenlijk een beetje lullig dat jij gezonde jonge knaap in dikke SUV nog eens automatisch blokkeert zodat je er niet eens wat van merkt terwijl er van het oude vrouwtje wellicht niet veel over is:PSRI schreef: Ik vroeg me af, dat automatisch op de rem bij stilstand, wat doet dat bij een aanrijding van achter?
Heb in t verleden een whiplash gehad en heb me toen (weet eigenlijk niet waarom) aangeleerd om voor stoplicht niet op rem te staan, zodat je bij botsing vooruit schiet ipv alles opvangt.
Is dat wel goed? Op druk kruispunt niet als ik er zo over nadenk, maar even vanuit persoon in auto bedacht? Gaat de XC90 bij aanrijding van achter zelf actie ondernemen?
- thavipah
- 3rd Gear member
- Berichten: 277
- Lid geworden op: 03.10.2014 - 21:07
Voor zover ik tot op heden heb gemerkt werkt het PDC voor alleen als je eerst in de achteruitversnelling hebt gereden. Dat ben ik ook gewend van BMW. Bij BMW hadden ze een PDC knop op het dashboard waarmee je handmatig (o.a. bij vooruit inparkeren) de sensoren kan aanzetten. Iemand een idee hoe dat bij de XC90 gaat?
- Conradi
- 3rd Gear member
- Berichten: 427
- Lid geworden op: 29.12.2014 - 22:25
Bij DAB+ heb ik dat ook nog niet ontdekt. Die afbeeldingen werkt sowieso wat merkwaardig. Als ik audio stream via Bluetooth krijg ik nauwelijks covers van de nummers te zien. Ik heb al mijn muziek, en afspeellijsten, op een USB gezet en dan worden de afbeeldingen altijd getoond.
2000 XC70 D5
2005 XC90 D5 H6 Elite
2010 XC90 D5 H6 Summum
2016 XC90 T8 Inscription
2005 XC90 D5 H6 Elite
2010 XC90 D5 H6 Summum
2016 XC90 T8 Inscription
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 82
- Lid geworden op: 23.01.2015 - 21:57
Ik heb net een SIM kaart (data kaart van dual abonnement) in de houder in de kofferbak geplaatst.
Ben eigenlijk benieuwd wat dit nu toevoegd of voordelen heeft.... Hij is geactiveerd, dit zie je ook op de display.
Enige wat ik heb uitgevonden is dat je er een hot spot mee kan opzetten, verder nog niet echt wat anders.
Dus tips zijn welkom?
Ben eigenlijk benieuwd wat dit nu toevoegd of voordelen heeft.... Hij is geactiveerd, dit zie je ook op de display.
Enige wat ik heb uitgevonden is dat je er een hot spot mee kan opzetten, verder nog niet echt wat anders.
Dus tips zijn welkom?
- Conradi
- 3rd Gear member
- Berichten: 427
- Lid geworden op: 29.12.2014 - 22:25
Ten eerste wordt het modem gebruikt voor de apps die een on-line verbinding nodig hebben, zoals HERE en streaming audio.
Als je de laatste software hebt - de wk46 update - krijg je dynamische verkeersinformatie in de navigatie via de on-line verbinding. Dan zie je niet alleen files op de A-wegen maar ook lokaal. Werkt bij mij heel mooi.
Als je de laatste software hebt - de wk46 update - krijg je dynamische verkeersinformatie in de navigatie via de on-line verbinding. Dan zie je niet alleen files op de A-wegen maar ook lokaal. Werkt bij mij heel mooi.
2000 XC70 D5
2005 XC90 D5 H6 Elite
2010 XC90 D5 H6 Summum
2016 XC90 T8 Inscription
2005 XC90 D5 H6 Elite
2010 XC90 D5 H6 Summum
2016 XC90 T8 Inscription
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 82
- Lid geworden op: 23.01.2015 - 21:57
Dacht dat je altijd die real time traffic info overal had, maar dan moet je dus sowieso de sim kaart achterin plaatsten. Of als je je telefoon gelinkt hebt neem ik aan via Bluetooth, dat zou hij dit ook wel doen toch?
Ik heb het net even bekeken en getest en werkt inderdaad erg mooi, ook op de binnenwegen.
Wat bedoel je exact met streaming audio? Spotify via Apple CarPlay?
HERE is toch het navigatiesysteem wat Volvo standaard geïnstalleerd heeft? Je hoeft toch geen aparte apps te installeren?
Ik heb het net even bekeken en getest en werkt inderdaad erg mooi, ook op de binnenwegen.
Wat bedoel je exact met streaming audio? Spotify via Apple CarPlay?
HERE is toch het navigatiesysteem wat Volvo standaard geïnstalleerd heeft? Je hoeft toch geen aparte apps te installeren?
- Conradi
- 3rd Gear member
- Berichten: 427
- Lid geworden op: 29.12.2014 - 22:25
IK dacht dat de HERE-app over internet werkte en dat er een audio streaming app kwam. Nu werken de apps bij mij überhaubt niet, dus ik deed het uit mijn hoofd.
Het maakt voor het systeem niet uit hoe je met internet verbindt. Hier gebruik ik m'n SIM in het modem. maar in het buitenland werk ik met een lokale chip in een MiFi, waar de auto via WiFi aan gekoppeld is. Werkt ook grandioos.
Het maakt voor het systeem niet uit hoe je met internet verbindt. Hier gebruik ik m'n SIM in het modem. maar in het buitenland werk ik met een lokale chip in een MiFi, waar de auto via WiFi aan gekoppeld is. Werkt ook grandioos.
Laatst gewijzigd door Conradi op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
2000 XC70 D5
2005 XC90 D5 H6 Elite
2010 XC90 D5 H6 Summum
2016 XC90 T8 Inscription
2005 XC90 D5 H6 Elite
2010 XC90 D5 H6 Summum
2016 XC90 T8 Inscription