PIH precondition (standkachel/airco) Defect

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
Millimetervreter.
5th Gear member

Vreemd want bij mij worden de stoelen niet verwarmd als de auto niet aan de stekker staat.....:)

Vandaag maar weer eens testen maar ik bang.........:(
Werk maakt soms meer kapot, dan drank goed kan maken
Lakfluisteraar.
V60 PIH MY2016, Onyx black, R-design, Hybrid Technology Line, Intellisafe Proline, DAB+,getint glas, zilverkleurig roofrails, side scuffs
rsnhakan
8th Gear member
Contacteer:

Sinds de laatste sw update geen problemen. Hierbij hebben we een CEM upgrade gekregen. Tegelijkertijd is de ECM (motormanagement) geupgrade, omdat de auto niet wilde laden.
eriksc
2nd Gear member

Op 19 november is een flinke pakket aan nieuwe software versie uitgebracht.
Gisteren heeft het 1,5 uur geduurd om dat allemaal te installeren.

Pre-conditioning werkt weer naar behoren incl. stoel- en stuurverwarming!
Wel zo lekker net zo net voor de winter.

Helaas maakt de standkachel wel een onregelmatig gierend geluid.
Volgende week maar weer terug naar de dealer. Zucht.......
V60 D6 AWD PIH MY14
V70 2.4D Kinetic MY08 man-6
S60 2.4 intro edition MY01
P130 122S 2.0 MY69
Millimetervreter.
5th Gear member

Vanmiddag de timer ingesteld voor 19.00 uur. De auto aan de stekker en jawel, een warme auto en ook de stoelverwarming doet het!
Had het waarschijnlijk toch te maken met de te hoge buiten temperatuur dat het bij mij nog niet werkte.

Voor de zekerheid de timer voor morgenochtend nog een keer ingesteld.
Lakfluisteraar.
V60 PIH MY2016, Onyx black, R-design, Hybrid Technology Line, Intellisafe Proline, DAB+,getint glas, zilverkleurig roofrails, side scuffs
Millimetervreter.
5th Gear member

Ook vanmorgen was de auto om 10.00 uur (zoals de timer ingesteld stond) keurig warm en de stoelen ook terwijl die aan de stekker stond.
Heeft dus waarschijnlijk toch de buitentemperatuur invloed en werkt het alleen onder een graad of 12.
Ik zag dat de stroom naar de auto om 08.40 uur aansprong, dus 1 uur en 20 minuten voor de timertijd, dat is best wel lang van te voren denk ik!

Afijn blij dat het werkt!
Lakfluisteraar.
zender
1st Gear member

Preconditioning werk weer na de update.
Ook werd mij bevestigd dat de preconditioning bij elke temp werkt en dat de ingestelde temp. De temperatuur is waarnaar hij opwarmt of koelt.
En dit is ook mijn ervaring voor de 30k beurd.
Kan het nu niet testen maar laat het zeker weten zodra de temp. Boven de 15 Gr is.
Heb het net geprobeerd met de kachel op 23 graden.
Ik weet niet of het lukte aangezien je dat nergens kan zien maar het was bloedheet in de auto dus het lijkt erop dat dit ook nu nog zo is.
RichieB
6th Gear member

Bevestigd door wie? De alwetende dealer? 8-) Zet eens een thermometer in je auto en verander dan de ene dag je temperatuurinstellingen flink. Bij mij maakt dat niets uit.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
Millimetervreter.
5th Gear member

Ik ben in ieder geval blij dat het werkt, al moet ik zeggen dat de auto warmer is als die niet aan de stekker hangt dan dat die aan de stekker hangt, kachel staat bij mij op 21 graden maar ik heb eigenlijk niet het idee dat het zo warm is....
Ik zal de kachel op 25 graden zetten en morgenochtend eens kijken hoe warm het is.
Lakfluisteraar.
Jers3n
5th Gear member

Kun je m dan niet beter op 15 à 18 graden zetten?

Bij ons (welliswaar in een '07 auto) is iig niet op temperatuur in te stellen. Bij gebruik standkachel (met deze buitentemperaturen) is het op het ingestelde tijdstip gewoon hartstikke wam in de auto, ongeacht de ingestelde temperatuur. Ook warmer dan wanneer ik de verwarming tijdens het rijden op 25 zet.....
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
Millimetervreter.
5th Gear member

Dat is bij mij ook als die op de "echte" standkachel verwarmt, maar niet als die aan de stekker hangt, dan lijkt het wel of die minder warm is.
Lakfluisteraar.
eriksc
2nd Gear member

Millimetervreter. schreef: Dat is bij mij ook als die op de "echte" standkachel verwarmt, maar niet als die aan de stekker hangt, dan lijkt het wel of die minder warm is.
Die ervaring heb ik ook. Is een merkbaar verschil.
V60 D6 AWD PIH MY14
P130 122S 2.0 MY69
zender
1st Gear member

Wilde nu wel zeker weten hoe het met de temp. Zit.
Heb vandaag wat testen gedaan.
Vond dat er veel verschil in temperatuur zat na opwarmen, maar inderdaad was het niet volgens het geen is ingesteld in de verwarming.
Net al een aantal anderen was het verschil tussen wel aan de lading en niet aan de lading groot.
Broek
2nd Gear member

ik heb een nov 2013 pih en preconditioning werkte 2 winters altijd prima( instellen met de stuurstengel) maar vanaf dit najaar blijft t interieyr en mijn stoel ijskoud.
In de ochtend staat de auto buiten en aan de lader, ruim een uur voor het vertrekmoment begint het opwarmen van de accu etc wel. Maar interieur en stoel dus koud...
Heb nu een afspraak gemaakt met dealer om dit na te kijken, software laden ws....??
Millimetervreter.
5th Gear member

Werkt alleen boven de 10 graden bij mij!
Lakfluisteraar.
RoaldH
6th Gear member

Millimetervreter. schreef: Werkt alleen boven de 10 graden bij mij!
En zonder standkachel aan werkt het verwarmen zonder ingeplugd te zijn ook amper...
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
Millimetervreter.
5th Gear member

Oeps,onder de 10 graden uiteraard =)
RoaldH schreef:
Millimetervreter. schreef: Werkt alleen boven de 10 graden bij mij!
En zonder standkachel aan werkt het verwarmen zonder ingeplugd te zijn ook amper...
Lakfluisteraar.
Broek
2nd Gear member

ik maakte hier al melding dat mijn auto, aan de lader verbonden, niet meer wilde voorverwarmen mbv electriciteit. 2 winters prima gewerkt...
dealer heeft nu software (her-) geladen, maar helaas,nog steeds geen preconditioning opwarming van het interieur en mijn stoel....juist nu ik t nodig heb....
opnieuw afspraak gemaakt met de garage. Herkent iemand deze klacht?
nb: ik stel in met de stuurstengel en doe dat correct...

Jan
eriksc
2nd Gear member

Broek schreef: ik maakte hier al melding dat mijn auto, aan de lader verbonden, niet meer wilde voorverwarmen mbv electriciteit. 2 winters prima gewerkt...
dealer heeft nu software (her-) geladen, maar helaas,nog steeds geen preconditioning opwarming van het interieur en mijn stoel....juist nu ik t nodig heb....

Jan
Na het installeren van een software update in november was bij mij dit probleem opgelost.
Stoel en stuur weer lekker warm bij preconditioning.
V60 D6 AWD PIH MY14
P130 122S 2.0 MY69
Broek
2nd Gear member

ik maakte hier al melding dat mijn auto, aan de lader verbonden, niet meer wilde voorverwarmen mbv electriciteit. 2 winters prima gewerkt...

Jan
Broek
2nd Gear member

Euvel nu gevonden, electrisch verwarmingselement is stuk en wordt begin februari vervangen....
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”