V60 PIH MY 2016 geleverd!

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
Plaats reactie
Summum
6th Gear member

Dat is volgens mij niet wat UberPrutser bedoelt, Hakan&Paul. Hij heeft het niet over de follow-me-home maar over de approach-verlichting.

Hij wil namelijk dat met het ontgrendelen van de auto via de afstandsbediening de dimlichten gaan branden. Dat kan volgens mij niet en het ontgaat mij ook waarom je dat standaard zou willen. Ik kan mij namelijk situaties voorstellen waarin ik helemaal niet wil dat de lampen (en zeker niet dimlichten) gaan branden als ik de auto open.
(2008) V70 T6 AWD Summum, Barents Blue, off black leder, full option
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
Millimetervreter.
5th Gear member

Afijn vandaag met de Essence aan de gang gegaan op de V60.Dit is een nieuw en revolutionair polijstmiddel van Carpro.
Auto zat eigenlijk dik in de swirls aan de rechterkant nog van de aflevering, eerste keer gewoon niet grof genoeg gepolijst...:(
Begonnen met de mf pad, pad eerst geprimed en toen 3 dropjes essence erop. Correctie was goed, 90% van de swirls in 1 pass weg! Maar niet uit te poetsen, gewoon sticky, het bleef gewoon plakken op de auto, ook op mijn dakrail, daar moest ik gewoon kracht zetten om het eraf te krijgen.
Verder gegaan met een groene light cutting Detailpro pad . Zalig, gewoon goede correctie en het nam af als een makkelijke wax!
Het lijkt wel dat hoe minder polijstmiddel je gebruikt des te beter het werkt, het polijstmiddel wordt gewoon "opgegeten" door de lak!
De glans kwam er meer in dan ik ooit gezien had op de Volvo. Daarna een rondje met de glosspad en Essence gedaan, ik weet niet of dit nog meer glans gaf, moeilijk te beoordelen....
Daarna de CQuartz UK erop en inderdaad ongelooflijk dat dit nog meer glans geeft, dat had ik niet verwacht!
Ik ben in ieder geval dik tevreden met de essence, het gaf mij na de eerste ronde polijsten al meer dan ik hiervoor met de conventionele polijstmiddelen bereikt had op de Volvo!
Het zal zeker ook in mijn kist blijven zitten en zeker met een coating werkt het zeer makkelijk, je hoeft ook niet meer af te nemen met Eraser, met alle risico's van dien!
En het afnemen van de Essence ging in tweede instantie ook lachwekkend makkelijk!
Wat een glans, daar valt mijn mond zelfs van open Afijn dik tevreden! Plaatje bij het praatje!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Millimetervreter. op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Werk maakt soms meer kapot, dan drank goed kan maken
Lakfluisteraar.
V60 PIH MY2016, Onyx black, R-design, Hybrid Technology Line, Intellisafe Proline, DAB+,getint glas, zilverkleurig roofrails, side scuffs
vaudi
5th Gear member

Alleen jammer dat Volvo geen strak gespoten laklaag heeft. Het geeft bij spiegelingen van rechte lijnen altijd een wat gemoffelde indruk.
De onze heeft dat ook sterk. Daar moest ik vooral het eerste jaar sterk aan wennen. we hebben een wat lichtere kleur, dan valt het minder op. Echter bij onze andere auto is dat effect duidelijk minder. Daar kun je ook meer resultaat behalen tijdens het poetsen.

Maar dat poetswerk hierboven is echt geweldig hoor! Zelden heb ik een Volvo zo zien glimmen. Behalve op de RAI, die vond ik wel top. Zullen ook wel door een prof. poetsbedrijf onder handen zijn genomen.
Millimetervreter.
5th Gear member

Er wordt tegenwoordig bijna geen auto meer afgeleverd zonder sinaasappelhuid inderdaad. Je kan het wegkrijgen maar dan moet je de hele auto wetsanden om zo de toppen weg te schuren.

Ik ben trouwens ook wel bang dat onyxblack een hele zachte lak is........als je de tweede foto ziet, hoeveel krassen er al inzitten na twee maanden :o
En ik weet echt wel hoe je een auto moet wassen ^_^ .
Laatst gewijzigd door Millimetervreter. op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Lakfluisteraar.
V60 PIH MY2016, Onyx black, R-design, Hybrid Technology Line, Intellisafe Proline, DAB+,getint glas, zilverkleurig roofrails, side scuffs
Millimetervreter.
5th Gear member

Zo de zomervelgen zijn ook besteld, het zijn toch de Titania's geworden, een zekere keus inderdaad :)
Ik blijf deze velgen onder een V60 heel mooi vinden, wel lang getwijfeld.
De Ixion's worden dan de wintervelgen, lekker makkelijk schoon te houden!

Verder vandaag nog even gewassen en man o man wat staat er een glans op dat ding :)
Lakfluisteraar.
jvov60
4th Gear member

Titania's onder een R-Design? Weet je het zeker?...
Voor mij geen Volvo for life meer.
De laatste (XC60 II) is weg.
Nu naar volledig EV bij een merk met Duitse verfijning.
Veel plezier hier met prachtige Volvo's en misschien tot later.
Millimetervreter.
5th Gear member

jvov60 schreef: Titania's onder een R-Design? Weet je het zeker?...
Ja hoor, het is PIH dus niet verlaagd, her R=design verhaal zit alleen in de voor en achterkant, ik vind eigenlijk de 13 in een dozijn Ixion's het minst van het hele r-design pakket, waarom zou het niet kunnen?
Lakfluisteraar.
Millimetervreter.
5th Gear member

Is dit niet mooi dan?
Lakfluisteraar.
D5R-Design
5th Gear member

staat hem goed Leon.
En inderdaad die Ixoin zijn makkelijk schoon te houden met die grote 5 spaken.
Was één V90
Bart
8th Gear member

Staat super! Mooier dan de Ixion...
Volvo: V50 | 850 | V40 | V50 | XC70 | S70 | S80 | S60 | 240 | XC90 | V90 | V60 | C70 | V60 | 240

'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue

"I'll try being nicer if you try being smarter.."
jalex_h
6th Gear member

Over die zachte lak: ik weet niet wat er in jouw handleiding staat maar in de mijne wordt gewaarschuwd dat de lak bij aflevering nog zacht is en nog ca. 3/4 jaar nodig heeft om uit te harden.
Ooit:
Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996
V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015 zie hier
Een rode V90 T4 Business Sportuit 2019

Huidig: XC60 Essential Fusion Red

Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
Millimetervreter.
5th Gear member

Ik heb even gekeken maar daar staat in mijn handleiding niets over in.
De auto wordt ook al gepolijst en in de was gezet door de dealer, daarbuiten is mijn auto in mei gemaakt en in oktober geleverd, dat is al 6 maanden.
Ik detail bijna eens in de twee weken auto's daarbij ook regelmatig nieuwe auto's nog nooit last gehad. Ook als auto's overgespoten zijn is de lak na 3 weken uitgehard.
Dat zou ook betekenen dat er in de eerste paar maanden veel steenslag zou ontstaan omdat de lak nog zacht is.....

Nee hoor, geloof me het Onyx black is een zeer zachte lak, als ik er met mijn vinger over wrijf en ik zet mijn ledlenser erop zie ik al krassen, dit is de reden dat ik (wederom) voor een glascoating gekozen heb.
Lakfluisteraar.
Alex V70R
2nd Gear member

De nieuwe lakken van Volvo zijn volgens mij inderdaad zachter.
Ik heb met mijn Ember Black ook moeite om het allemaal netjes en krasvrij te houden.
Ondanks de nodige zorg en handarbeid.
Laatst gewijzigd door Alex V70R op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
2019 Volvo S60 T5 Intro edition
2003 Volvo XC90 T6 AWD
Millimetervreter.
5th Gear member

@Alex V70R het voordeel is dat vervelende krassen in je motorkap er met 1 hit uit zijn :)
Lakfluisteraar.
Alex V70R
2nd Gear member

Millimetervreter. schreef: @Alex V70R het voordeel is dat vervelende krassen in je motorkap er met 1 hit uit zijn :)
Precies!
Dat is dan wel weer makkelijk.
2019 Volvo S60 T5 Intro edition
2003 Volvo XC90 T6 AWD
Millimetervreter.
5th Gear member

Zo, als gezegd de winterbanden op de rotors laten gooien en de zomer banden komen morgen op de zomervelgen.
Keurig bij Svala Leiderdorp in een hoekje de nieuwe zomervelgen kunnen ontvetten en in de CQuartz deluxe coating gezet, klasse geregeld!
Afijn, plaatje.
Crappy feunpic.... de binnenkant van de velg is ook mooi zwart meegespoten, dat doen ze goed bij Volvo!
Lakfluisteraar.
jvov60
4th Gear member

Dat doen ze goed in Duitsland waarschijnlijk. De meeste velgen zijn daar gemaakt...
Voor mij geen Volvo for life meer.
De laatste (XC60 II) is weg.
Nu naar volledig EV bij een merk met Duitse verfijning.
Veel plezier hier met prachtige Volvo's en misschien tot later.
rsnhakan
8th Gear member
Contacteer:

Wij hebben al vier nieuwe Titania velgen gehad. Zijn onder garantie vervangen. Na afgelopen winter verkleurden alle velgen en was de lak er op sommige plaatsen af. Met de nieuwe gaan we het deze winter mee maken (mocht het sneeuwen)!
Paul
Geartronic member

Ik ben zo blij dat ik van die wielen af ben, wat zijn die Bor's een verademing!
Wel groot voordeel van deze wielen is dat ze er beter uitzien als de velgen vies zijn! (En misschien vraag je je af waarom had je ze dan...ik heb de auto van een plaatje besteld ;-))
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Millimetervreter.
5th Gear member

Ik ben benieuwd.....maar ik ben gelukkig niet zo moeilijk wat lak betreft.........:)
@Paul waarom ben je blij dat je er vanaf bent dan? Kwaliteit van de velgen of vind je ze niet mooi?
Lakfluisteraar.
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”