Ik heb een lelijke beschadiging in mijn bumper, XC70 2002.
Nu staan er voldoende bumpers te koop maar veelal zonder PDC. Die zit er bij mijnaf fabriek in en wil ik uiteraard behouden. Nu wil ik graag weten of dit een kwestie is van gaten boren in een bumper zonder PDC of dat er meer bij komt kijken.
Zitten er toevallig een soort van prefab boorgaten aan de binnenkant oid?
Iemand enig idee?
Parkeersensoren in bumper zonder sensoren?
- Automatic-freak
- 4th Gear member
- Contacteer:
Ik heb in mijn S60 voorbumper ook zelf een originele PDC-set gemaakt.
Hier bestaat een tekening voor die je volgens mij ook op de Volvo-accessoire-site kunt bekijken, maar de maten kun je overnemen van je eigen bumper.
Bij mijn S60 zitten er PDC-houders op de binnenzijde van de bumper geplakt, die moet je dus ook overzetten en/of een nieuw setje kopen bij Volvo (volgens mij maar een paar euro p.s.)
Even zorgen voor een goede maat boor zodat het zo netjes mogelijk gebeurt.
Hier bestaat een tekening voor die je volgens mij ook op de Volvo-accessoire-site kunt bekijken, maar de maten kun je overnemen van je eigen bumper.
Bij mijn S60 zitten er PDC-houders op de binnenzijde van de bumper geplakt, die moet je dus ook overzetten en/of een nieuw setje kopen bij Volvo (volgens mij maar een paar euro p.s.)
Even zorgen voor een goede maat boor zodat het zo netjes mogelijk gebeurt.
S80 2.5t Summum Geartronic '07
&
244 GLT V6 Automatic '80
Project-car from Sweden
- Maurits@Parts4Swedes
- Forumsponsor
- Contacteer:
Nou, zijn niet gemarkeerd, maar dat lijkt me niet het grootste probleem. Je moet wel nieuwe houders aanschaffen en deze (na het boren vd gaten) aan de binnenzijde van de bumper vastlijmen. De sensoren zitten met een soort bajonetverbinding in de houders.