Stroom voor accessoires (accessoireconnector)

Plaats reactie
belgian-tsm
4th Gear member
Contacteer:

Hallo,

Bij mijn S70 (1997) had je links voorraan onder de relaiskast aan het stuur een accesoireconnector. waar je stroom kon uithalen voor componenten.

Ik heb nu een S80 van 2004, en vraag mij af waar deze connector nu zit, en of deze hier wel nog inzit.

Ik zou namelijk in de buurt van de radio een stroomvoorziening moeten kunnen hebben van 12v uiteraard, maar die ook blijft stroom geven als het contact uitstaat.

het apperaat in kwestie heeft immers na het uitschakelen van het contact nog wat uitschakeltijd nodig, en heeft een standbystroom nodig, zoals de autoradio...

Ik hoop dat er hier mensen zijn die hier meer van op de hoogte zijn.

Alvast bedankt, met vriendelijke groeten,

Stijn
Msuidgeest
Geartronic member
Contacteer:

Kijk eens naar de zekeringen. Misschien zit daar iets tussen met de naam "accessoires". Dan weet je in ieder geval dat hij bestaat.
Mark

Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.

[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
belgian-tsm
4th Gear member
Contacteer:

Niks gevonden wat op accessoires duid, ik ga het voorlopig op lossen met een Fusetap. Wat ik wel nog zoek is op welke constactstand de voeding van de dimmende binnenspiegel begint te werken.
belgian-tsm
4th Gear member
Contacteer:

Binnenspiegel komt pas aan bij stand II, terwijl ik stand I zou moeten hebben, maar ik ga het anders oplossen.

Het bakje voor de Audio accesoire dat rechtstreeks van de accu moet voorzien worden van + (en zelf een aarding heeft), kan zelfs met een ringklemmetje rechtstreeks van de accu worden afgetapt, er hangt al 1tje aan voor de wagen zelf. Maar ik zal dan wel best de draad voorzien van een tussenzekering.

Voor de GPS en Dashcam ga ik voor de + met een fusetap werken, maar de - moet ik ergens anders afhalen. Tijdelijk heb ik de kabel van de - van de omvormer (12v naar usb 5v) samengestoken met die van de 12v op het ECC paneel, maar ik moet de connector en kabelklem beetje herstellen/vervangen vermits het soms loskomt. En dus een dual klem steken zoals ze bij de roze draden van de 12v connector hebben gedaan.
Plaats reactie

Terug naar “S80”