Welke remschijven/blokken op mijn C30

De opvolger van P1800 en 480
Plaats reactie
Gebruikersavatar
JTC30
3rd Gear member
Berichten: 322
Lid geworden op: 06.04.2015 - 20:46

Hoe weet ik, zonder ze direct op te meten (Zitten nu steelies op) welke remschijven/blokken ik moet hebben..

Voor de vooras heb ik blijkbaar de volgende keuzen:
Blokken: 18 mm dik, 156,4 breed 67 hoog.
of 18,5mm dik, 155,4/156,3 breed en 73 hoog
Schijven: diameter 278, dikte 25
Diameter 300, dikte 25

Voor de achteras wordt het nog vager, qua schijven is er maar 1 maat, nml 280mm diameter. Maar de blokken:
Wat is verschil:
Afbeelding
1998 Peugeot 106 1.5d Accent - 259k naar 273k in 5,5 maand
2006 Peugeot 206 1.4hdi air line - 226k naar 270k in 1 jaar en 3 maanden

2008 my2009 Volvo C30 1.8 sinds 30-3-2015 van 136k nu op 222k+
Gebruikersavatar
NicoV40
4th Gear member
Berichten: 689
Lid geworden op: 11.04.2015 - 18:44

Even proberen originele partnummers vinden van jouw remblokken, dan kijken bij productspecificaties van mister auto, onderaan staan de oem partnummers waarop ze passen.
Ex V40 classic rijder, nu P1 rijder

Volvo V50, MY2005, 2.0D met chippie Afbeelding
Volvo V60, MY2017, 2.0D D2 gechipt naar 177pk Afbeelding
Volvo 164, BY1972, B30A (dubbele carburatie) Afbeelding
Gebruikersavatar
JTC30
3rd Gear member
Berichten: 322
Lid geworden op: 06.04.2015 - 20:46

Ik heb inmiddels de partnummers voor het volgende:
Achter:
Schijf: 30769113
Blok: 30742031

Vóór:
Schijf: Nog onbekend of 15" of 16"...
Blok: 30742030
1998 Peugeot 106 1.5d Accent - 259k naar 273k in 5,5 maand
2006 Peugeot 206 1.4hdi air line - 226k naar 270k in 1 jaar en 3 maanden

2008 my2009 Volvo C30 1.8 sinds 30-3-2015 van 136k nu op 222k+
Gebruikersavatar
NicoV40
4th Gear member
Berichten: 689
Lid geworden op: 11.04.2015 - 18:44

Als ik me niet vergis staat op de schijf zelf ook het partnumber vermeld, in het fijne randje die rondom de hub aansluit. Moet je wel even een wiel demonteren.
Ex V40 classic rijder, nu P1 rijder

Volvo V50, MY2005, 2.0D met chippie Afbeelding
Volvo V60, MY2017, 2.0D D2 gechipt naar 177pk Afbeelding
Volvo 164, BY1972, B30A (dubbele carburatie) Afbeelding
Xanthine
3rd Gear member
Berichten: 336
Lid geworden op: 13.08.2011 - 16:45

Ik zou geen Brembo nemen, is meer merknaam dan iets anders. Ikzelf heb nu blokken & schijven van ATE waar ik tevreden over ben, maar hierna ga ik overstappen naar Ferodo's.
2017 Volvo V40 D2 [ Daily ]
2007 Volvo C30 T5 [ #Racecar ]
2016 Honda Grom [ Poging tot motor ]
Fabje
2nd Gear member
Berichten: 232
Lid geworden op: 19.03.2008 - 22:34
Locatie: Amersfoort

Volvo C30 2011 2.0 R-Design | Eibach Pro-kit | Milltek Non Resonated Exhaust | EuroSport Tuning Front Strut Bar | 60mm Throttle Body
Gebruikersavatar
JTC30
3rd Gear member
Berichten: 322
Lid geworden op: 06.04.2015 - 20:46

Het merk boeit me niet zo, was gewoon een voorbeeld waar ik geen verschil tussen zag. ATE had dat ook.

@Fabje
Ook die site heeft 2 mogelijkheden voor de remschijven. Ook 278 en 300 voor.. Ik zal het op moeten meten met de centimeter denk ik..
1998 Peugeot 106 1.5d Accent - 259k naar 273k in 5,5 maand
2006 Peugeot 206 1.4hdi air line - 226k naar 270k in 1 jaar en 3 maanden

2008 my2009 Volvo C30 1.8 sinds 30-3-2015 van 136k nu op 222k+
Fabje
2nd Gear member
Berichten: 232
Lid geworden op: 19.03.2008 - 22:34
Locatie: Amersfoort

JTC30 schreef: Het merk boeit me niet zo, was gewoon een voorbeeld waar ik geen verschil tussen zag. ATE had dat ook.

@Fabje
Ook die site heeft 2 mogelijkheden voor de remschijven. Ook 278 en 300 voor.. Ik zal het op moeten meten met de centimeter denk ik..
Autoweek.nl geeft aan dat er 300mm remschijven voor zouden moeten zitten en 278mm achter.
Volvo C30 2011 2.0 R-Design | Eibach Pro-kit | Milltek Non Resonated Exhaust | EuroSport Tuning Front Strut Bar | 60mm Throttle Body
Gebruikersavatar
JTC30
3rd Gear member
Berichten: 322
Lid geworden op: 06.04.2015 - 20:46

Fabje schreef:
JTC30 schreef: Het merk boeit me niet zo, was gewoon een voorbeeld waar ik geen verschil tussen zag. ATE had dat ook.

@Fabje
Ook die site heeft 2 mogelijkheden voor de remschijven. Ook 278 en 300 voor.. Ik zal het op moeten meten met de centimeter denk ik..
Autoweek.nl geeft aan dat er 300mm remschijven voor zouden moeten zitten en 278mm achter.

Alle sites die ze verkopen, inclusief sponsor parts4swedes houden het op 280 in geventileerd achter.
Voorop geven alle sites zowel 278 en 300 als mogelijkheid.

Dat autoweek wat anders zegt dan o.a. oem leveranciers zegt imo wel genoeg.

Voor de remschijven voor moet ik gewoon zelf even meten denk ik nu maar..
1998 Peugeot 106 1.5d Accent - 259k naar 273k in 5,5 maand
2006 Peugeot 206 1.4hdi air line - 226k naar 270k in 1 jaar en 3 maanden

2008 my2009 Volvo C30 1.8 sinds 30-3-2015 van 136k nu op 222k+
Gebruikersavatar
JTC30
3rd Gear member
Berichten: 322
Lid geworden op: 06.04.2015 - 20:46

Zelf gemeten: remschijf voor is 278..
1998 Peugeot 106 1.5d Accent - 259k naar 273k in 5,5 maand
2006 Peugeot 206 1.4hdi air line - 226k naar 270k in 1 jaar en 3 maanden

2008 my2009 Volvo C30 1.8 sinds 30-3-2015 van 136k nu op 222k+
Gebruikersavatar
Maurits@Parts4Swedes
Forumsponsor
Berichten: 382
Lid geworden op: 05.01.2008 - 12:20
Locatie: Afferden Gld
Contacteer:

Als je ons (info@parts4swedes.nl) het chassisnummer toezendt, zoeken we het vrijblijvend voor je uit. Kenteken mag ook, mits geen import.
Genuine Volvo - There is no Substitute.
www.Parts4Swedes.nl
Gebruikersavatar
JTC30
3rd Gear member
Berichten: 322
Lid geworden op: 06.04.2015 - 20:46

Hallo Maurits,

Bedankt voor je aanbod, maar ik vind zoiets voor mezelf niet zo netjes. Ik vind zelf eigenlijk dat je alleen zoiets moet vragen als je er ook van plan bent te kopen. En anders gewoon zelf uitzoeken.
Zoiets doet me altijd een beetje denken aan mensen die bv bij een mediamarkt iets volledig bekijken/proberen enz, maar dan online de goedkoopste kiezen.
Ik vind het prima om iets meer te betalen, maar de originele Volvo-remsets zijn gewoon erg duur. Terwijl bv filters e.d. normaal geprijsd zijn.

Daarom heb ik het zelf gemeten, en ik kwam op 278mm uit.

Er komen blokken en schijven van TRW onder aan de voorkant, kost me samen iets van €110,-. Achterkant is nog goed, dus die laat ik zo.
1998 Peugeot 106 1.5d Accent - 259k naar 273k in 5,5 maand
2006 Peugeot 206 1.4hdi air line - 226k naar 270k in 1 jaar en 3 maanden

2008 my2009 Volvo C30 1.8 sinds 30-3-2015 van 136k nu op 222k+
Gebruikersavatar
Maurits@Parts4Swedes
Forumsponsor
Berichten: 382
Lid geworden op: 05.01.2008 - 12:20
Locatie: Afferden Gld
Contacteer:

Ik lig er niet wakker van, Johan. Wij helpen gewoon graag. Jammer alleen dat de leverancier van TRW, NK, etc. zelf niet de juiste info geeft.
Genuine Volvo - There is no Substitute.
www.Parts4Swedes.nl
Plaats reactie

Terug naar “C30”