Het lijkt me slim om een dedicated topic te hebben waarin we wat handige tips en trucs over de XC90 verzamelen.
Mijn input:
Als je de 360 graden camera optie hebt en je hebt hem ingesteld om op 360 graden te springen als je de auto in de achteruitversnelling zet dan geeft het scherm kort de optie op een andere camera te kiezen. Deze camera icoontjes verdwijnen na een paar seconden. Toch kan je op ieder moment opnieuw een keuze maken voor een achtercamera, voorcamera of zijcamera door opnieuw op het scherm te tikken. De icoontjes verschijnen dan weer waarmee je tussen de cameras kan kiezen.
De Volvo on Call app laat op dit moment niet zien wanneer de T8 klaar is met laden. Toch kan je wel een eindtijd van het laden zien. Als je de kabel erin steekt en je kijkt op het lcd scherm achter het stuur dan laat de een eindtijd zien. Hou wel in de gaten dat dit niet werkt als je de auto al op slot doet (of op slot hebt gedaan).
Het navigatiesysteem heeft geen "knop" waarmee je het navigeren kan stoppen. Alleen het stilzetten van het geluid is een optie. Wil je toch het navigatiesysteem stilleggen omdat je het laatste stuk naar huis wel weet? Gebruik de term "wis reisweg" bij de steminvoer. "wis reisinvoer" pakt sensus ook wel. Andere termen zoals einde navigeren of stop navigatie werken bij mij niet.
Nog meer tips en trucs? Ik ben benieuwd!
Wist je dat...
- Henkie N
- 2nd Gear member
- Conradi
- 3rd Gear member
Bedankt voor de Tips!
Aadaptive Cruise Control:
De auto remt direct af als je met ACC aan - op de rechterbaan - een langzamer voertuig nadert. Zet het knipperlicht naar links uit en je behoudt veel langer je snelheid om vlot in te halen.
In de navigatie bestaat wel de knop "pauzeer", geen idee of dat ook via de stembediening werkt.thavipah schreef: Het navigatiesysteem heeft geen "knop" waarmee je het navigeren kan stoppen. Alleen het stilzetten van het geluid is een optie. Wil je toch het navigatiesysteem stilleggen omdat je het laatste stuk naar huis wel weet? Gebruik de term "wis reisweg" bij de steminvoer. "wis reisinvoer" pakt sensus ook wel. Andere termen zoals einde navigeren of stop navigatie werken bij mij niet.
Aadaptive Cruise Control:
De auto remt direct af als je met ACC aan - op de rechterbaan - een langzamer voertuig nadert. Zet het knipperlicht naar links uit en je behoudt veel langer je snelheid om vlot in te halen.
2000 XC70 D5
2005 XC90 D5 H6 Elite
2010 XC90 D5 H6 Summum
2016 XC90 T8 Inscription
2005 XC90 D5 H6 Elite
2010 XC90 D5 H6 Summum
2016 XC90 T8 Inscription
-
- Starter
even een tip: leg geen pasjes op de afsluitklep van de 'asbak'. Dan loop je de kans dat het pasje zo naar voren schuift zodat je er niet meer bij kan.
Inmiddels een nieuwe tankpas aangevraagd
Inmiddels een nieuwe tankpas aangevraagd

-
- 1st Gear member
Dit heeft me een week gekost om achter te komen, maar de handmatige manier om een adres eruit te halen: zet je navigatie fullscreen, dan kun je bovenin op de 'adresbalk' klikken en heb je de optie om je adres (en/of tussenbestemmingen) te wissen.thavipah schreef:
Het navigatiesysteem heeft geen "knop" waarmee je het navigeren kan stoppen. Alleen het stilzetten van het geluid is een optie. Wil je toch het navigatiesysteem stilleggen omdat je het laatste stuk naar huis wel weet? Gebruik de term "wis reisweg" bij de steminvoer. "wis reisinvoer" pakt sensus ook wel. Andere termen zoals einde navigeren of stop navigatie werken bij mij niet.
-
- 2nd Gear member
Het viel mij vandaag op dat als je op zoeken drukt bij applicaties, er een 6-tal apps te downloaden zijn zoals het weer, here, tuneln, parkeerplaats zoeker er nog een paar. Ik had het idee dat deze nog niet een paar weken geleden beschikbaar waren toen ik zocht.... Moet zeggen dat ik ze niet echt van toegevoegde waarde vind.
- thavipah
- 3rd Gear member
Afgelopen week was het brandstofniveau in de auto te laag om te kunnen preconditionen (ik kreeg een melding via Volvo on Call). Toch stapte ik niet in een steenkoude auto omdat de stoelverwarming en stuurwielverwarming wel ingeschakeld waren op de vertrektijd die ik ingesteld had.
Dus bij een te laag brandstofniveau kan je de preconditioning wel gewoon aanzetten.
Dus bij een te laag brandstofniveau kan je de preconditioning wel gewoon aanzetten.
- NielsPHEV
- 7th Gear member
vanmorgen melding geen precon accu lading te laag oid, (had niet geladen, stekker zit een beetje scheef ivm de V60 en vergeet hem af en toe goed door te drukken). Dat betekent ook geen precon op de wintersport en dat is niet fijn.
Gisteren meer dan 400 km gereden gemiddeld bijna 1 : 11 heb me aan de max snelheid gehouden, heerlijke auto maar wat een klein mini tankje. Iemand nog tips voor een internationale tankpas ?
Gisteren meer dan 400 km gereden gemiddeld bijna 1 : 11 heb me aan de max snelheid gehouden, heerlijke auto maar wat een klein mini tankje. Iemand nog tips voor een internationale tankpas ?
Laatst gewijzigd door NielsPHEV op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- 2nd Gear member
Als je tijdens de wintersport op save rijdt, wordt de batterij bijgeladen (tot 40%) terwijl je rijdt en heb je als je hem parkeert voldoende energie in de batterij. Ik ga er vanuit dat 40% voldoende lading is voor preconditioning.
Al is laden natuurlijk veel beter voor het milieu...
Al is laden natuurlijk veel beter voor het milieu...
Laatst gewijzigd door CO2clean op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn ritten in mijn vader zijn V60 PIH:
336 ritten
4379 km
52 km/u
2,08 l/100km*
12 kWh/100km
196 Wh/km bij elek. ritten
76 gram CO2 per km (zonne energie)
*Exclusief verbruik standkachel, deze wordt niet tot nauwelijks door mij gebruikt voor of tijdens het rijden. Stoelverwarming is vele malen efficienter en in mijn beleving ook effectiever.
336 ritten
4379 km
52 km/u
2,08 l/100km*
12 kWh/100km
*Exclusief verbruik standkachel, deze wordt niet tot nauwelijks door mij gebruikt voor of tijdens het rijden. Stoelverwarming is vele malen efficienter en in mijn beleving ook effectiever.
- Conradi
- 3rd Gear member
Blijf weg van een internationale brandstofpas is mijn advies. Ze maken gebruik van DKV en die hebben een afwijkend verdienmodel: je betaald niet de prijs aan/van de pomp maar de adviesprijs van de oliemij. Kortom, je weet nooit wat je precies afrekent. In het buitenland tank ik met bankpas of een CC, dan ligt voor de belastingdienst vast dat het een brandstoftransactie is.
Als je meer dan € 250 getankt hebt in een EU-land, kun je de BTW terug vragen. Werkt via een website heel eenvoudig.
Als je meer dan € 250 getankt hebt in een EU-land, kun je de BTW terug vragen. Werkt via een website heel eenvoudig.
2000 XC70 D5
2005 XC90 D5 H6 Elite
2010 XC90 D5 H6 Summum
2016 XC90 T8 Inscription
2005 XC90 D5 H6 Elite
2010 XC90 D5 H6 Summum
2016 XC90 T8 Inscription
- thavipah
- 3rd Gear member
In de bergen toch liever zelf de 8 versnellingsbak bedienen? Als je het pookje naar je toetrekt schakelt de auto van D naar B. Trek je het pookje daarna nogmaals naar je toe dan komt er een 8 (of de versnelling waar je in zit) op het scherm. Doorklikken naar je toe resulteert in een lagere versnelling, vooruit klikken in een hogere.
Ik denk dat de caravantrekkers hier wel gebruik van zullen maken.
- SRI
- 3rd Gear member
Ook de niet caravanners vinden dat wel mooi! Werkt t net als flipperen, maar dan zonder flippers? Ofwel, via de pook alsnog zelf bepalen wanneer je schakelt? Of mag je maar 1 op of af schakelen?thavipah schreef: In de bergen toch liever zelf de 8 versnellingsbak bedienen? Als je het pookje naar je toetrekt schakelt de auto van D naar B. Trek je het pookje daarna nogmaals naar je toe dan komt er een 8 (of de versnelling waar je in zit) op het scherm. Doorklikken naar je toe resulteert in een lagere versnelling, vooruit klikken in een hogere.
-
- 2nd Gear member
Kun je de pook niet naar links/rechts bewegen en dan op/neer schakelen?
EDIT: dit blijkt inderdaad niet altijd te kunnen, enkel met de paddles (p398 online handleiding). Geen idee waarom Volvo dit heeft veranderd. Voorgaande automaten hadden een "S" waarmee je op- en terug kunt schakelen.
EDIT: dit blijkt inderdaad niet altijd te kunnen, enkel met de paddles (p398 online handleiding). Geen idee waarom Volvo dit heeft veranderd. Voorgaande automaten hadden een "S" waarmee je op- en terug kunt schakelen.
Laatst gewijzigd door CO2clean op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn ritten in mijn vader zijn V60 PIH:
336 ritten
4379 km
52 km/u
2,08 l/100km*
12 kWh/100km
336 ritten
4379 km
52 km/u
2,08 l/100km*
12 kWh/100km
- SRI
- 3rd Gear member
Vindt ik ook erg jammer!CO2clean schreef: Kun je de pook niet naar links/rechts bewegen en dan op/neer schakelen?
Kreeg beetje hoop na lezen van berichtje boven, dat 't toch wel kon.
Helaas, helaas, dus maar wennen aan echt automaat rijden.
Past overigens wel bij zware auto, gevoelsmatig. 't is geen kart natuurlijk