Wat een wagen..

De XC90 wordt na 12 jaar vervangen door de nieuwe XC90
Plaats reactie
Empereur
1st Gear member

Ik heb al best wat aardige auto's in bezit gehad en gereden, maar wat ben ik onder de indruk van mijn nieuwe T8. Ik vind hem echt geweldig.

Tuurlijk spat het ' nieuwe' ervan af - er zullen heus nog issues en bugs zijn; het voelt allemaal als hele nieuwe techniek en vooral als heeeeel veel software. Maar ik voel me echt de koning te rijk in die wagen.

Electrisch rijden was ik al aan gewend (mijn vrouw rijdt een Golf GTE). Wat me snel duidelijk werd is dat de T8 helemaal niet gebouwd is om zoveel mogelijk electrische kilometers te rijden. Het gaat puur om het benaderen van het V8 gevoel. Dat lijkt me aardig gelukt.

Ik vind ook de benzine motor een machtig aparaat. Voor deze auto reed ik een 528i met de twinpower BMW vierpitter. De Volvo motor doe die BMW motor echt compleet verbleken. Ik heb met mijn laatste BMW de mentale stap naar een geblazen vierpitter al genomen (daarvoor reed ik een 540i, V8) dus wellicht is de i4 voor mij erg makkelijk te accepteren, maar ik word gewoon blij van de brom van de viercylinder - met die supercharger heb je veel vermogen bij lage toeren en de brom die daarbij hoort is gewoon goed in mijn ogen (oren)

De Power stand is gaaf: gewoon echt een snelle wagen. Op de snelweg absoluut bij de snelsten. (Alleen erg vaak tanken ja... Dat is zeker een minpunt!)

Anyway, wilde mijn enthousiasme even delen en ook eens horen hoe jullie dat ervaren. Is het kalverliefde of is die wagen echt zo gaaf?
Laatst gewijzigd door Empereur op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
rudiray
1st Gear member

Helaas kan ik jouw mening nog niet bevestigen...komende week ontvang ik mijn T8. Wel mooi om jouw ervaring te lezen, have fun!!
Walter
Geartronic member
Contacteer:

Gaaf, leuk om zon enthousiaste reactie van eenex-BMW rijder te lezen. Maatje van me is verstokt BMW rijder en die blijft volvo als een stap terug zien. Veel plezier met de auto!
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
jandegroot
Forumsponsor

Het is inderdaad een prachtige machine. Heel relaxed op 'pure' , maar wat een power als je het gaspedaal echt intrapt.
Hans oet Twent
8th Gear member

De XC90 is in mijn optiek qua SUV's de mooiste auto ooit. Persoonlijk voor mij een paar stappen te ver. Maar een genot om naar te kijken.
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE!!!!!!
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
lint
Geartronic member

Mee eens, het is ook niet mijn favoriete auto maar ik ben geen echte SUV fan.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
KleineSimba
1st Gear member

Ook ik wil even een positieve noot achterlaten. Ik heb hem nu precies een maand en wat rijdt hij machtig lekker. Het meeste rij ik in Hybrid of Pure, maar geniet dubbel als ik een stuk in Power Mode rij. En wat heb ik toch spontaan leuke reacties van (on)bekenden. Aan het begin van de avond wilde ik hem loskoppelen van mijn privé paal, toen een moeder met haar 2 kindertjes langsliep. Bleek het een jochie van 3 te zijn wat een stukje verderop woont en iedere dag mijn auto bewondert en even naar zwaait. Ik had hem nog nooit eerder gezien, maar voortaan zwaai ik terug ;). Gecombineerd verbruik haal ik ongeveer 8,3l/100km, daar ben ik zeer tevreden over, want dat is precies het verbruik wat ik haalde met mijn XC60 D3 (hoewel ik daar meer de neiging had vol-gas op de plank te geven)
Uiteraard ook wat kritische noten. Tijdens het rijden afgelopen weekend sloeg ineens mijn computer in het midden af en startte zichzelf tot 2x toe op, voordat alles weer werkte, maar wel met alle opgeslagen instellingen (zoals temperatuur en navigatie) zoals ingesteld tijdens de voorlaatste rit. Moet de november-update nog hebben, want huidige navigatie is Kwalitatief Uitermate Treurig.
'08 VW Tiguan Sport & Style
'11 XC 60 R-Design
'15 XC 90 Inscription
Plaats reactie

Terug naar “XC90 vanaf MY2015”