Ik heb vanmorgen de dealer aan de lijn gehad over de storingsmelding. Voor volgende week een afspraak gemaakt om de auto uit te laten lezen. Ze waren er bekend mee en in een vorig geval was het opnieuw laden van de software genoeg om het verhelpen.
Auto rijdt bij mij verder ook prima.
Storingsmelding gaat trouwens weg als je de 'OK' knop rechts op je stuur indrukt (middelste knop).
Storing hybridesysteem
- mwattel
- 2nd Gear member
Volvo NL heeft mijn XC90 gerepareerd en vrijgegeven na een test van 2 dagen.
Morgen eindelijk rijden en genieten.
Morgen eindelijk rijden en genieten.
XC90 T8 AWD 2025 - Ultra Dark - Luchtvering - Polestar - Bower Wilkins - Williams Ceramic coating
Fiat 500e Cabrio 2023 - La Bocelli
- mwattel
- 2nd Gear member
Auto nu thuis een paar keer opgeladen zonder storing. Nu nog even testen op een vreemde laadpaal deze week.
XC90 T8 AWD 2025 - Ultra Dark - Luchtvering - Polestar - Bower Wilkins - Williams Ceramic coating
- mwattel
- 2nd Gear member
Bij mijn Xc90 is naast nieuwe software ook de IED controlunit vervangen - deze was niet in ordeEmpereur schreef: Mijn auto heeft gisteren de 'hybride' software update gekregen bij de dealer. Ik had de storing trouwens al een hele tijd niet meer gehad voor ik de update kreeg.
-
- 1st Gear member
Ik had het net andersom, blies bij de eerste keer aansluiten m'n laadpaal op
Nu bleek hij niet helemaal goed aangesloten dus is allemaal onder garantie gefixed gelukkig.

Nu bleek hij niet helemaal goed aangesloten dus is allemaal onder garantie gefixed gelukkig.

-
- Starter
Na 5 weken rijden met XC90 T8 krijg ik een "Hybride Systeem storing". De auto staat nu in Beesd en rij met een V70 door Duitsland. Hopelijk verhelpen ze de storing een beetje snel, de wintersport staat voor de deur. Blijft de storing weg als deze eenmaal gerepareerd is?
- mwattel
- 2nd Gear member
Ik heb geen storing meer gehad - tenminste niet meer aan het hybridesysteem.
Maar ik vind de hele software wel een beetje buggy hoor !
laatst weer een storingsmelding dat de passagiersairbag niet goed was en dat ik onmiddellijk naar de garage moest gaan.
Na de auto uit te hebben gezet wat de storing weer weg - nooit meer iets van terug gezien.
Ook heb ik op de stuurdisplay de radiozender tussen de meters staan. Als je dan de motor hebt gestart en je stapt uit omdat je wat vergeten bent dan komt die radiozender waar ie op stond niet meer terug in beeld.
Maar ik vind de hele software wel een beetje buggy hoor !
laatst weer een storingsmelding dat de passagiersairbag niet goed was en dat ik onmiddellijk naar de garage moest gaan.
Na de auto uit te hebben gezet wat de storing weer weg - nooit meer iets van terug gezien.
Ook heb ik op de stuurdisplay de radiozender tussen de meters staan. Als je dan de motor hebt gestart en je stapt uit omdat je wat vergeten bent dan komt die radiozender waar ie op stond niet meer terug in beeld.
-
- Starter
Voor de mijne is ook een nieuwe ERAD besteld. Heb al vanaf levering (30-12-2015) last van 'Storing hybridesysteem, service vereist' melding. In eerste week januari software update gekregen, ging weekje goed. Daarna ook zonder foutmelding toch geen elektromotor beschikbaar zo af en toe.
Onderdeel komt eind volgende week binnen, week daarna monteren. Staat 8 manuur reparatietijd voor. Gelukkig breng ik hem pas als het onderdeel er is, dus kan gewoon blijven rijden en meestentijds is de elektromotor ook gewoon beschikbaar.
Onderdeel komt eind volgende week binnen, week daarna monteren. Staat 8 manuur reparatietijd voor. Gelukkig breng ik hem pas als het onderdeel er is, dus kan gewoon blijven rijden en meestentijds is de elektromotor ook gewoon beschikbaar.
-
- Starter
Heeft iedereen inmiddels een goed werkende XC90? Mijn T8 is voor de vierde keer stuk. Vorige week donderdag geen beeld meer op dashboard en auto ging niet meer harder dan tien km per uur. Eerder al helemaal stil gestaan en in begin ook twee weken naar importeur geweest. Heb eigenlijk weinig vertrouwen meer in deze auto. Nu 17000 km gereden ongeveer.
- RoaldH
- 6th Gear member
Heb je de accupool eens losgehaald voor een minuut of 10?Fritjof schreef: Heeft iedereen inmiddels een goed werkende XC90? Mijn T8 is voor de vierde keer stuk. Vorige week donderdag geen beeld meer op dashboard en auto ging niet meer harder dan tien km per uur. Eerder al helemaal stil gestaan en in begin ook twee weken naar importeur geweest. Heb eigenlijk weinig vertrouwen meer in deze auto. Nu 17000 km gereden ongeveer.
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
-
- 5th Gear member
Klussen is hier niet aan de orde maar wel een eenvoudige noodoplossing ipv uren wachten en de auto weer minstens een dag kwijt.Fritjof schreef: zou de dealer dat niet doen? ik ben niet zo'n voorstander van zelf klussen aan nieuwe auto's.
Waarom overigens een nieuwe auto? We kopen toch een nieuwe om geen gedoe te krijgen?
Daar hebben we dan meer dan 10k afschrijving per jaar voor over. Dan mag je ook wat verwachten.