Misschien leuk om onze ervaringen te delen, zowel negatief als positief.
Zelf nog geen ervaring, las n stukje op autoweek: Linkje naar autoweek
Veiligheidssystemen - Praktijkervaringen
- diesel01
- Geartronic member
Laten we hopen dat alle Audi en BMW rijders die een XC90 hebben besteld adap CC aangevinkt hebben.SRI schreef: Misschien leuk om onze ervaringen te delen, zowel negatief als positief.
Zelf nog geen ervaring, las n stukje op autoweek: Linkje naar autoweek
Datzelfde is van toepassing voor de VW bengels in de nieuwe V40..

V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
Hier alleen maar positieve ervaringen met citysafety.
Reeds 2x correct ingegrepen.
Eerste keer was toen ik aansloot in de file en achter me zag ik een BMW komen aanknallen en ik dacht ohjee die geraakt niet gestopt, dus loste ik mijn rem om toch nog iets meer ruimte voor hem te creeren, op het moment dat ik in mijn binnenspiegel keek, remde mijn voorligger echter en city safety kwam tussen.
Zonder city safety had ik mijn voorligger haast zeker een lichte tik gegeven.
Tweede keer was toen ik aansloot bij het naderen van een rotonde, de voorligger vertrekt en rijdt de rotonde op, op dat moment ziet ie een auto links aankomen die de rotonde afrijdt (dus geen gevaar), maar mijn voorligger gaat toch vol in de remmen, op dat moment was ik naar links aan het kijken of er verkeer op de rotonde aankwam.
Citysafety kwam perfect tussen.
Reeds 2x correct ingegrepen.
Eerste keer was toen ik aansloot in de file en achter me zag ik een BMW komen aanknallen en ik dacht ohjee die geraakt niet gestopt, dus loste ik mijn rem om toch nog iets meer ruimte voor hem te creeren, op het moment dat ik in mijn binnenspiegel keek, remde mijn voorligger echter en city safety kwam tussen.
Zonder city safety had ik mijn voorligger haast zeker een lichte tik gegeven.
Tweede keer was toen ik aansloot bij het naderen van een rotonde, de voorligger vertrekt en rijdt de rotonde op, op dat moment ziet ie een auto links aankomen die de rotonde afrijdt (dus geen gevaar), maar mijn voorligger gaat toch vol in de remmen, op dat moment was ik naar links aan het kijken of er verkeer op de rotonde aankwam.
Citysafety kwam perfect tussen.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
- lint
- Geartronic member
Ik heb wel eens een ingreep van City Safety gehad toen de slagboom toch iets minder snel openging dan ik had verwacht.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
-
- 1st Gear member
De ACC vind ik wel wat abrupt voor verkeer achter je. Ik heb al een paar keer gehad dat iemand voor je de snelweg opkomt en dan als resultaat dat de xc90 (te?) stevig afremt waardoor een achterligger schrikt en ook hard remt (etc). Het is in elk geval een scenario waarin ik als mens niet zo hard ingrijp als de auto nu doet, omdat ik de auto achter mij heb gezien en nog er toch nog voldoende ruimte is met de (nieuwe) voorligger.
Ik hoop dat er software-matig met de ACC meer rekening wordt gehouden met verkeer achter je. Uiteraard heb ik het niet over de mensen die al veel te dicht op je zitten, maar over wat in de randstad een normale afstand is.
De auto heeft gisteren een update gekregen, ik heb de instelling van de ACC nu aangepast om later in te grijpen. Ik ben benieuwd wat het resultaat daar van is in bovenstaand scenario.
Ik hoop dat er software-matig met de ACC meer rekening wordt gehouden met verkeer achter je. Uiteraard heb ik het niet over de mensen die al veel te dicht op je zitten, maar over wat in de randstad een normale afstand is.
De auto heeft gisteren een update gekregen, ik heb de instelling van de ACC nu aangepast om later in te grijpen. Ik ben benieuwd wat het resultaat daar van is in bovenstaand scenario.