Maar nu mijn verhaal: afgelopen zomervakantie reed ik rond de 80 km/h. Ik wou een vrachtwagen in halen en gaf dus even een dot gas, maar plotseling verscheen er een "info" bericht op de boordcomputer: "verminderd motorvermogen". De auto hield in en met het schaamrood op m'n kaken zakte ik maar weer terug, tot achter de vrachtwagen. Niet relaxt dus.
Thuis aangekomen gelijk de garage gebeld. Ik heb tijdens aanschaf 6 maanden BOVAG erbij bedongen; dus ik maakte me niet zoveel zorgen. De garage vertelde me dat ik me niet zoveel zorgen moest maken: "er zitten nu eenmaal veel sensoren op" en het wil wel eens voorkomen dat de motor onterecht in deze modus terecht komt. Oke, zo gezegd zo gedaan. Echter na een paar weken weer hetzelfde: bij een flinke dot gas dezelfde melding. Erg vervelend. Ik kwam er toen achter dat ik d.m.v. het uitschakelen van de motor en opnieuw starten het zaakje zelf kon resetten. Maargoed... dit wil je niet. Dus ik weer naar de garage. Daar hebben ze de motor uitgelezen met als resultaat: "brandstof inspuit fout". Hun advies is nu een ECM update uit te voeren. Hiervoor moet ik volgende week even terugkomen, aangezien ze de software vandaag niet konden downloaden.
Concreet mijn vragen:
- Zegt deze foutmelding jullie iets?
- Wat mag ik verwachten qua afhandeling van deze storing? Ik heb de auto in april 2015 gekocht, inclusief 6 mnd BOVAG. Zo'n drie maanden later voor het eerst te maken gehad met het probleem. Destijds me laten overtuigen dat het "niets is", maar nu blijkt er toch wel meer aan de hand.