Haperende keyless entry

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
Plaats reactie
otxkjajzwi
Starter

Medeforumgenoten,

Ik heb een V40 met keyless entry en keyless drive. Daar heb ik nooit problemen mee gehad. Tot voorkort werkte de keyless entry vlekkeloos, handje in het handvat en autootje ging open.

Sinds een paar weken werkt het echter NIET meer zo goed. Achterste portieren reageren er slecht op en ook de achterklep reageert slecht op een druk op het knopje om de auto te vergrendelen. Wat me ook opvalt is dat afstandsbediening minder bereik heeft. Kon ik voorheen op een afstand van 10m makkelijk de auto open en dicht doen, nu moet ik binnen een straal van 5m staan. Overigens is dit ook zo met de reservesleutel, die ik vrijwel nooit gebruik.

Weet iemand wat hier aan de hand is?
rsnhakan
8th Gear member
Contacteer:

De antenne van het keyless drive systeem moet waarschijnlijk vervangen worden.
lint
Geartronic member

Het kan een probleem zijn met de voeding van de afstandsbediening of een probleem in de ontvangst van het signaal van de afstandsbediening naar de auto.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
NielsPHEV
7th Gear member

ik verwacht de batterij van de handzender, even je andere sleutel gebruiken en je weet het
lint
Geartronic member

TS schrijft: Kon ik voorheen op een afstand van 10m makkelijk de auto open en dicht doen, nu moet ik binnen een straal van 5m staan. Overigens is dit ook zo met de reservesleutel, die ik vrijwel nooit gebruik.

Lijkt mij dan geen batterijprobleem van de handzender.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
tjub
1st Gear member

tsja.....enige advies wat dan nog van toepassing is: dealer opzoeken.
Laatst gewijzigd door tjub op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
MY16 V40 D2 Business Sport Power Blue
Hyundai I40 1.7 CRDI Wagon Buss Ed
Skoda Octavia 1.9 TDI
Peugeot 307 break 2.0 D
Opel Astra 1.6 Station
Renault Laguna 1.6
VW Golf G60
VW Golf GTI
Toyota Corolla 1.6 DX
otxkjajzwi
Starter

Ik ga d'r binnenkort mee naar de dealer. Kijken wat die te zeggen heeft. Antenne klinkt plausibel!
Mark_V
1st Gear member

lint schreef: TS schrijft: Kon ik voorheen op een afstand van 10m makkelijk de auto open en dicht doen, nu moet ik binnen een straal van 5m staan. Overigens is dit ook zo met de reservesleutel, die ik vrijwel nooit gebruik.

Leuk bedacht, maar hier ben ik zelf ook al een keer tegen aangelopen. Natuurlijk is de reserve sleutel net zo snel leeg als de sleutel die je altijd gebruikt, want ze liggen/zitten/staan altijd te zenden en zijn op zoek naar de auto. Ik denk zelf dus dat de batterijen op aan het raken zijn.

Met mijn vorige auto (Renault Clio) gingen de batterijen ongeveer twee jaar mee en toen moesten ze in beide sleutels vervangen worden O-)
Afbeelding Volvo V40 T4 Momentum MY13, Black Sapphire, Intro & Winter-line
tjub
1st Gear member

Mark_V schreef:
lint schreef: TS schrijft: Kon ik voorheen op een afstand van 10m makkelijk de auto open en dicht doen, nu moet ik binnen een straal van 5m staan. Overigens is dit ook zo met de reservesleutel, die ik vrijwel nooit gebruik.

Leuk bedacht, maar hier ben ik zelf ook al een keer tegen aangelopen. Natuurlijk is de reserve sleutel net zo snel leeg als de sleutel die je altijd gebruikt, want ze liggen/zitten/staan altijd te zenden en zijn op zoek naar de auto. Ik denk zelf dus dat de batterijen op aan het raken zijn.

Met mijn vorige auto (Renault Clio) gingen de batterijen ongeveer twee jaar mee en toen moesten ze in beide sleutels vervangen worden O-)
Dat zal dan per merk sterk verschillen, want ik heb in de 4 jaar met mijn I40 geen 1 keer de batterijen hoeven te vervangen.
MY16 V40 D2 Business Sport Power Blue
Hyundai I40 1.7 CRDI Wagon Buss Ed
Skoda Octavia 1.9 TDI
Peugeot 307 break 2.0 D
Opel Astra 1.6 Station
Renault Laguna 1.6
VW Golf G60
VW Golf GTI
Toyota Corolla 1.6 DX
otxkjajzwi
Starter

Hmm, ik zal de dealer eens vragen wat de levensduur is van de batterij in een sleutel met PCC. Heb de wagen pas vanaf september 2014, dus zou het raar vinden.
lancer
6th Gear member

Volgens mij wordt er in het instructieboekje al gewaarschuwd voor de levensduur van de batterij in een pcc sleutel (dat is wat anders dan keyless drive; dat is de sleutel waarop je kunt zien of de auto op slot is)
Plaats reactie

Terug naar “V40”