Beste Volvo-liefhebbers,
Allereerst allemaal een heel gezond, gelukkig nieuwjaar met veel overheerlijke en veilige kilometers!
Ik ben Greg,
32 jaar,
Wonend in Friesland,
Werkend in Soesterberg als touringcarchauffeur.
Ik ben aan het kijken geweest voor een auto van minimaal 15jaar oud.
Deze auto moet betrouwbaar zijn en (nog) tonnen aan km's kunnen maken.
Mijn ogen zijn gevallen op een V70 2.5 Turbo 193pk Cross Country (AWD alleen nog op voorwielen) van 1999 met 280.000 km (NAP ok) auto ziet er netjes uit van binnen en buiten met weinig gebruikerssporen.
Deze auto wil ik op LPi laten rijden.
Ik heb nu ook een V70 2.5 140pk van 1997 gezien met een LPi Vialle installatie erin met 300.000 km.
Voor deze auto werd niet veel geld gevraagd en mijn vraag aan jullie is;
Kan ik deze LPi installatie overzetten in de Cross Country?
Groeten Greg.
V70 LPi overzetten.
- evert65
- 6th Gear member
- Berichten: 2825
- Lid geworden op: 01.03.2012 - 23:03
- Locatie: Gelderse Vallei
Vast wel, maar dat kost ook weer wat, waarom zoek je geen BiFuel of eentje met een gasinstallatie erin
of , een diesel, die is zeker interresant gezien je werk-thuis afstand.
of , een diesel, die is zeker interresant gezien je werk-thuis afstand.
keep calm!, your randomizer is running
-
- Starter
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 03.01.2016 - 10:54
Bedankt voor jullie reacties!
XC modellen zien er opzich niet heel ouderwets uit,
Qua model nog redelijk bij de tijd.
Wil heb als les-auto gebruiken voor 2a3 lesjes op de zondags.
Die diesels en bi-fuel hebben vaak al 4,5ton gelopen...
Deze XC kost 2.250,- die gas-auto kost 700,-
Na het gas eruit te hebben gehaald kan de je onderdelen nog verkopen...
XC modellen zien er opzich niet heel ouderwets uit,
Qua model nog redelijk bij de tijd.
Wil heb als les-auto gebruiken voor 2a3 lesjes op de zondags.
Die diesels en bi-fuel hebben vaak al 4,5ton gelopen...
Deze XC kost 2.250,- die gas-auto kost 700,-
Na het gas eruit te hebben gehaald kan de je onderdelen nog verkopen...
- Johan s60
- 6th Gear member
- Berichten: 2812
- Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36
Denk dat je met het overzetten niet veel opschiet, je moet immers toch nieuwe injectorhouders laten plaatsen ivm ander inlaat spruitstuk, bovendien heeft zo'n LPG installatie ook niet het eeuwige leven, injectors kunnen gaan lekken pomp kan stuk.
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
- sbv
- 6th Gear member
- Berichten: 4320
- Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
- Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn
Een turbo is iets anders op gas dan een atmosferische auto. Waarschijnlijk heb je ook andere lpi injectoren nodig en andere lpi computer. Zou er zelf niet aan beginnen
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
-
- Starter
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 03.01.2016 - 10:54
Dankjullie voor de reacties!
De V70 op LPi heeft een klap gehad op de trekhaak.
Tussen de bandenbak en de achterbank is het plaatwerk omhoog gekomen en de achterdeuren gaan erg moeilijk open...
De installatie kon ik niet overzetten zei de gas-specialist dus deze auto is niet echt een optie.
De XC heeft 280.000 km op benzine en de NAP klopt. (Helaas onderhoudsboekjes weg)
Deze ziet er erg netjes uit van binnen en buiten.
Ik denk dat de kilometers dus ook wel kloppen.
Deze auto heeft 193 pk en dus eigenlijk altijd wel vermogen over.
De 2.5 140 pk wordt eigenlijk altijd wel op z'n staart getrapt met bijvoorbeeld het invoegen etc.
Vraagprijs voor de XC is €2.250,- met een nieuwe LPi van Vialle komt er €2250 bij.
Is €4.500,- voor een XC met 280.000km
Hier kan ik dan alsnog toch jaren en tonnen mee vooruit?
Nogmaals bedankt voor jullie reacties! Top!
De V70 op LPi heeft een klap gehad op de trekhaak.
Tussen de bandenbak en de achterbank is het plaatwerk omhoog gekomen en de achterdeuren gaan erg moeilijk open...
De installatie kon ik niet overzetten zei de gas-specialist dus deze auto is niet echt een optie.
De XC heeft 280.000 km op benzine en de NAP klopt. (Helaas onderhoudsboekjes weg)
Deze ziet er erg netjes uit van binnen en buiten.
Ik denk dat de kilometers dus ook wel kloppen.
Deze auto heeft 193 pk en dus eigenlijk altijd wel vermogen over.
De 2.5 140 pk wordt eigenlijk altijd wel op z'n staart getrapt met bijvoorbeeld het invoegen etc.
Vraagprijs voor de XC is €2.250,- met een nieuwe LPi van Vialle komt er €2250 bij.
Is €4.500,- voor een XC met 280.000km
Hier kan ik dan alsnog toch jaren en tonnen mee vooruit?
Nogmaals bedankt voor jullie reacties! Top!
Laatst gewijzigd door Greg op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- sbv
- 6th Gear member
- Berichten: 4320
- Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
- Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn
Ik zou niet aan een 2.5T beginnen met die km stand. Het blok heeft niet een beste reputatie
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue