Adressen invoeren in navigatie lukt niet

Over de RTI navigatiesystemen van Volvo
Plaats reactie
djve
Starter

Nu sinds twee weken trotse gebruiker van een V40 Business Sport.
Ik krijg alleen mijn zakelijke adressen niet geïmporteerd.
Ik heb een uitgebreid bestand met zakelijke adressen.
Ik heb deze met het bekende windows kladblok in een bestand gezet en daarbij het volgende letterlijke format gebruikt : 52.160769, 5.375569,"VOLVO AMERSFOORT"
Opgeslagen als met als naam MyPOI.csv.
Dit bestand ingelezen in : https://www.gps-data-team.com/convert/poiedit.php en opgeslagen als Volvo Senus bestand.
Dit op een 1 GB USB stick gezet (geformateerd als FAT 32) en toen proberen te uploaden in de auto.
Via NAV menu : Instellingen ; Opgeslagen loc. importeren/exporteren en vervolgens "adressen van USB importeren"
Horizontale balkje gaat lopen (ca. 5 seconden).
Gevolg : Alle adressen die al in de navigatie stonden weg. Dus ook niets van de USB stick overgenomen. Grrrr.
Wat gaat er verkeerd ? Wie heeft er ervaring hoe het wel goed gaat.
Get!em
3rd Gear member

Je gebruikt de poiedit, methode Volvo Sensus. Die is voor de oude navigatie.
Voor de Sensus Navigation (vanaf MY15), heb je een gewoon .gpx bestand nodig ( een gps punten bestand). Die kun je ook gewoon uit poiedit halen. Probeer het daar eens mee..
Zie handleiding:

http://az685612.vo.msecnd.net/pdfs/11b4 ... P20531.pdf (pagina 32)

Je kunt ook ff reverse engineeren: maak locaties aan in de auto, en exporteer deze naar USB. Bekijk het resulterende bestand even met een txt editor.
Laatst gewijzigd door Get!em op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
djve
Starter

Dank voor je reactie. Ga ik zeker uitproberen.
Het vreemde is alleen dat ik een aantal locaties ingevoerd heb in de auto en deze vervolgens op een USB stick gezet heb (geexporteerd met de USB functie).
Maar als ik dit zelfde bestand onveranderd weer wil inlezen krijg ik echter de locaties niet meer terug.
Heb je daar een idee over ? Iets te maken maken met format of type USB stick ?
Get!em
3rd Gear member

Even voor de duidelijkheid, ik heb er geen ervaring mee met de nieuwste. met de volvo sensus connected touch wel, maar die is weer anders.

Ik weet niet om hoeveel adressen/relaties het gaat, maar ik zou er zelf voor kiezen, als het op de technisch makkelijke manier niet kan, om ze dan maar even achter elkaar in te spreken in de navigatie en ze van daaruit op te slaan.
Plaats reactie

Terug naar “Navigatie van Volvo”