CD error HU-803

In deze rubriek alle vragen en opmerkingen die met beeld en geluid te maken hebben voor alle modellen.
Plaats reactie
V70forlife
1st Gear member

Ik heb een vreemd probleem.

Mijn HU-803 geeft CD error aan en leest geen CD meer.
Echter... (en nu komt het vreemde) zo nu en dan, na wat friemelen met de >>| en de >> of de |<< en << toetsen, doet-ie het wel en blijft-ie het ook doen. Eenmaal werkend dus niets aan de hand. Ik kan CD's wisselen, tracks wisselen, random afspelen, kortom alles doen.
Schakel ik over op radio, of wanneer ik ga telefoneren (volvo tel) dan blijft de CD speler nog steeds functioneren totdat... ik het contact uitzet.

Zet ik het contact weer aan: CD error. Friemelen, frutten en vloeken en dan is het mogelijk dat-ie het weer doet. Soms ook niet want na 5 minuten is mijn irritatie zo hoog opgelopen, dat ik moet oppassen niet geflitst te worden, en rijd ik maar met de radio aan.

Het gekke is dus dat alles werkt: CD erin-eruit, wisselen, radio, navi, tel, stuurbediening, alle functies... alleen begint hij de reis met CD error.
Alle CD's geprobeerd: van de nieuwste Shakira, en van gebrande CD's (heeft ie trouwens nooit geaccepteerd) tot een oude (jaren 80) Luther Vandross.
Kortom, alle diktes, alle brandspoorgroottes, alles geprobeerd.

Omdat er mechanisch niets lijkt te mankeren (anders zou hij niet "normaal" werken als ie het eenmaal doet), vermoed ik dat het een software of electronisch probleem is.
Het lijkt wel een Windows radio en het liefst zou ik 'm willen partitioneren, formateren en opnieuw installeren maar ik weet niet hoe.

Herkent iemand dit en weet iemand waar het aan zou kunnen liggen?
(De radio is overigens al helemaal uit elkaar geweest en schoongemaakt op mijn buro, zonder enige verandering)

Heeft iemand ervaring met de menuutjes zoals Advanced Dagnostic Menu etc.?

Of zou het toch aan de lasergeleider kunnen liggen? Beginspanning ofzo?

Wie o wie?
Mijn mobiliteit:
V70 II 2.4T 2001
V40 I 1.8 Europa Automaat 2001
Honda CB1100 2015
Gazelle Tour Populair 2018
en een OV-kaart...
V70forlife
1st Gear member

Ik heb (uit ellende) maar een iPod adapter besteld.
Gebruik ik dat ding tenminste ook eens want mij zie je niet met doppen in m'n oor op m'n werk lopen.

Is trouwens lastig want ik ben docent...
Mijn mobiliteit:
V70 II 2.4T 2001
Honda CB1100 2015
en een OV-kaart...
Gast

Ook al gehad.
Bij volvo hebben ze een omruil systeem.
Oude inleveren en ± € 200,- (ex?) bijleggen voor een nieuwe.

Misschien kunnen ze bij www.volvos.nl (als ze tijd hebben) je vraag beantwoorden.
V70forlife
1st Gear member

Oké! Bedankt voor de tip.

Ik heb je een PM gestuurd met wat inhoudelijke vragen.
Mijn mobiliteit:
V70 II 2.4T 2001
Honda CB1100 2015
en een OV-kaart...
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen A-V-N”