AWD bij PIH

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
Gebruikersavatar
rsnhakan
8th Gear member
Berichten: 15305
Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
Locatie: Thuis
Contacteer:

vaudi, gebruik het performance thema. Links heb je de E-boost meter. Als deze boven de middellijn komt, betekent dit dat de achterwielen worden aangedreven. Hetgeen wat ik hier boven beschrijf is echt op constante snelheid (en op een rechte weg, dus geen heuvel). Wanneer je ook maar een beetje het gaspedaal in trapt (in AWD of Power), worden de achterwielen per direct aangedreven.
Laatst gewijzigd door rsnhakan op 01.01.1970 - 01:00, 3 keer totaal gewijzigd.
vaudi
5th Gear member
Berichten: 1032
Lid geworden op: 26.12.2013 - 20:33

rsnhakan schreef: vaudi, gebruik het performance thema. Links heb je de E-boost meter. Als deze boven de middellijn komt, betekent dit dat de achterwielen worden aangedreven. Hetgeen wat ik hier boven beschrijf is echt op constante snelheid (en op een rechte weg, dus geen heuvel). Wanneer je ook maar een beetje het gaspedaal in trapt (in AWD of Power), worden de achterwielen per direct aangedreven.
@rshakan,

Ik zal het ook nog even testen in het performance thema. En dan bij lage snelheden tot 30km/u. Bij hogere snelheden heb ik exact het effect wat jij beschrijft. Lom erop terug.
Gebruikersavatar
rsnhakan
8th Gear member
Berichten: 15305
Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
Locatie: Thuis
Contacteer:

vaudi schreef:@rshakan,

Ik zal het ook nog even testen in het performance thema. En dan bij lage snelheden tot 30km/u. Bij hogere snelheden heb ik exact het effect wat jij beschrijft. Lom erop terug.
Bij lage snelheden kan idd hetgeen jij beschrijft kloppen, omdat je dan vaak moeilijk een constante snelheid kan aanhouden.
Gebruikersavatar
Beware
2nd Gear member
Berichten: 74
Lid geworden op: 28.03.2011 - 23:47
Locatie: Geesteren (ov)

We weten toch allemaal dat als je elektrisch rijdt en een beetje gas geeft de diesel bijspringt. Dan heb je dus vierwielaandrijving. Als het alleen bij doorslippen zou zijn is het hele verhaal van gecombineerd 285 Pk ook onzin.
Volgens mij is het heel simpel: als je in power- of AWD-stand gas geeft (aandrijving hebt) is dat op 4 wielen, waarbij het systeem er ook nog voor zorgt dat je altijd capaciteit in je accu´s hebt/houdt voor min. 10 km.
Het stroomverbruik is uiteraard wel minder in zo'n situatie dan als je puur elektrisch rijdt. Een deel van de aandrijving wordt immers verzorgd door de diesel en die loopt continue. Voor hoeveel vermogen de elektromotor wordt aangesproken zal sterk afhangen van wat je aan totaal vermogen vraagt.
Volvo S60 (2001) 2.4 LPG (100 L) Goudkleurig
Mercedes C200 CDI Sportcoupe, Zwart
Ford Mondeo, 2,2 CDTI Sportspack, Wit
V60 D3 Kinetic Cosmic White
V60 D3 Summum, Black sapphire metalic, geartronic, vol leer, xenon meedraaiend, business pack pro, schuifdak, silver skidplate, 18 inch velgen diamond cut dark grey.

Zakelijk: V60 D6 PIH, Passion red, 's winters op Fortuna 18" zwart, 's zomers op Titania 18". Bijna alle opties. Prive: XC70 3.2 Summum
vaudi
5th Gear member
Berichten: 1032
Lid geworden op: 26.12.2013 - 20:33

Test gedaan.

Bij 15km/u zo constant mogelijk rijden, wijst de powermeter iets omhoog.
Bij 25km is dat nog een minimaal streepje en bij 30km/u niets meer.

Letwel bij zoconstantmogelijke snelheden gemeten.

Test het zelf maar eens. Zeker bij 10km/u is het meewerken goed te zien.
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”