Remblokken/schijven

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
Skibs
2nd Gear member
Berichten: 146
Lid geworden op: 19.08.2013 - 21:39

Heb nu 66dkm op de teller staan en nog steeds de eerste set blokken vóór. De Pih remt eerst/bij licht remmen op de generator, dus wellicht slijten de blokken daardoor minder hard, maar het forse gewicht van de auto zou het toch in theorie tot een remmenvreter maken.. Iemand al blokken en/of schijven vervangen en zoja, bij welke km stand?
vaudi
5th Gear member
Berichten: 1032
Lid geworden op: 26.12.2013 - 20:33

Bij ruim 65Kkm nog steeds als nieuw. Gaan bij mij tot zeker tot ruim over de 200.000 km mee als dit zo doorgaat.
Komt doordat er heelveel op de (achterste) elektromotor wordt afgeremd.
Laatst gewijzigd door vaudi op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
henkchroom
3rd Gear member
Berichten: 359
Lid geworden op: 09.01.2014 - 21:58
Contacteer:

Dit geldt toch voor alle (plug-in) hybrides en elektrische auto's.
Een bijkomend voordeel voor dit soort auto's.
Minder fijnstof van de remblokken in de lucht.
Gebruikersavatar
rsnhakan
8th Gear member
Berichten: 15305
Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
Locatie: Thuis
Contacteer:

Over 1.5 week de 150k beurt. Nog steeds de eerste blokken en schijven rondom. Ben benieuwd!
vaudi
5th Gear member
Berichten: 1032
Lid geworden op: 26.12.2013 - 20:33

rsnhakan schreef: Over 1.5 week de 150k beurt. Nog steeds de eerste blokken en schijven rondom. Ben benieuwd!
Ik zou met die beurt zeker de nieuwste software erop laten zetten. De versie die ik in nov. erop kreeg is weer net dat beetje verfijnder.
o.a. samenwerking diesel / ev in pure. Het oppakken van de dieselmotor is allemaal net iets gretiger en smeuiger geworden.

Totaal geen negatieve bijwerkingen gehad.
dirkjanw
2nd Gear member
Berichten: 88
Lid geworden op: 18.06.2013 - 01:00

vaudi schreef:
rsnhakan schreef: Over 1.5 week de 150k beurt. Nog steeds de eerste blokken en schijven rondom. Ben benieuwd!
Ik zou met die beurt zeker de nieuwste software erop laten zetten. De versie die ik in nov. erop kreeg is weer net dat beetje verfijnder.
o.a. samenwerking diesel / ev in pure. Het oppakken van de dieselmotor is allemaal net iets gretiger en smeuiger geworden.

Totaal geen negatieve bijwerkingen gehad.
Toch blijf ik het jammer vinden dat er niet een soort publieke 'release notes' te vinden zijn met wijzigingen en softwareversies van de verschillende componenten (en een manier voor de 'enthousiasteling' om te kijken wat je zelf draait). Toen ik er in november was voor mijn garantiecheck + grote beurt, was er (volgens de monteur) geen enkele update beschikbaar, de keer daarvoor ook al niet... Geen idee of dat dan 1) geen zin om te kijken is, of 2) dat een collega het zonder te melden gedaan heeft en het niet op de bon staat, of 3) deze combinatie (MY 2014, uit nov 2013 met polestar) gewoon niet zoveel updates krijgt... Of natuurlijk nog een heel ander scenario waar ik nu niet aan denk :)
Gebruikersavatar
henkchroom
3rd Gear member
Berichten: 359
Lid geworden op: 09.01.2014 - 21:58
Contacteer:

Hallo Dirkjan,
De mijne is van dec. 2013 en heeft in december de garantiecheck gehad.
De aircopomp bleek iets te lekken.
Morgen wordt deze vervangen en wordt ook de 60k beurt uitgevoerd.
Ik heb gevraagd om er alle nieuwe software versies op te zetten.
Benieuwd wat er uitgevoerd gaat worden.
Ik zal het laten weten.
vaudi
5th Gear member
Berichten: 1032
Lid geworden op: 26.12.2013 - 20:33

Die van mij is van dec. 2013. En heeft inmiddels diverse updates gehad. Die zijn er zeker ook voor de auto van Dirkjan.

Die garantiecheck wordt die naast de beurt uitgevoerd? Ik mag toch aannemen dat met de beurt alles gecontroleerd wordt?
Ik neem aan dat de garantie check alleen nodig is als je auto uit de garantie loopt en nog lang niet aan een beurt toe is.
dirkjanw
2nd Gear member
Berichten: 88
Lid geworden op: 18.06.2013 - 01:00

vaudi schreef: Die van mij is van dec. 2013. En heeft inmiddels diverse updates gehad. Die zijn er zeker ook voor de auto van Dirkjan.

Die garantiecheck wordt die naast de beurt uitgevoerd? Ik mag toch aannemen dat met de beurt alles gecontroleerd wordt?
Ik neem aan dat de garantie check alleen nodig is als je auto uit de garantie loopt en nog lang niet aan een beurt toe is.
Hebben jullie een MY2014 of MY2014.5? Ik weet dat die van mij nog net voor de 'break' zat, want ik heb nog Connected Touch (Android van Parrot).

Overigens werd ie bij mij gewoon parallel uitgevoerd met de 60K beurt, en werd er helemaal niks gevonden volgens de monteur.
Skibs
2nd Gear member
Berichten: 146
Lid geworden op: 19.08.2013 - 21:39

Leuk, maar nu weer even terug naar remblokken/schijven?! Anyone al nieuwe blokken?
Gebruikersavatar
Paul
Geartronic member
Berichten: 33123
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Grappig van die aircopomp had vriendje van mij ook... 350 eurootjes ofzo na coulance...
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Gebruikersavatar
rsnhakan
8th Gear member
Berichten: 15305
Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
Locatie: Thuis
Contacteer:

vaudi schreef:Ik zou met die beurt zeker de nieuwste software erop laten zetten. De versie die ik in nov. erop kreeg is weer net dat beetje verfijnder.
o.a. samenwerking diesel / ev in pure. Het oppakken van de dieselmotor is allemaal net iets gretiger en smeuiger geworden.

Totaal geen negatieve bijwerkingen gehad.
Ik durf het niet aan. De auto rijdt heerlijk op dit moment!
vaudi
5th Gear member
Berichten: 1032
Lid geworden op: 26.12.2013 - 20:33

@hakan, Gewoon laten doen, vroeg of laat moet het toch. en je hebt garantie op die beurt. De huidige versies zijn echt perfect. Dat moet bij jullie ook in de hardware van MY2014.5 passen. Die heb ik er ook in.

Remt nog steeds erg goed al is het op de winterbanden wat minder. Toch had ik op de zomerwielen voor meer remstof dan achter, dus ze remmen wel degelijk regelmatig.
Het zijn ook hele grote remmen, dat scheelt ook veel hoor !
Laatst gewijzigd door vaudi op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Superfunky
5th Gear member
Berichten: 1231
Lid geworden op: 26.02.2013 - 00:24

Skibs schreef: Leuk, maar nu weer even terug naar remblokken/schijven?! Anyone al nieuwe blokken?
Zeker. 66.000km, voor en achter helemaal weg.
Onderdelenverbruik is giga bij deze 2 ton auto. Inmiddels bezig aan de 3e zomerbanden set (dus al 8 banden weg!) en een half setje winterbanden.
Goed voor het milieu joh, zo'n PiH ;) ;)

Voor de fans:
De XC90 R-design inmiddels ook een maandje binnen. Wat een auto!! Super.
Heb nog geen enkele R-design gezien, dus ik denk dat ik de enige ben!
Laatst gewijzigd door Superfunky op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
IV39
4th Gear member
Berichten: 809
Lid geworden op: 30.11.2012 - 13:46

Wat is er super aan?
Rijdt deze beter dan de V60?
Superfunky schreef:
Skibs schreef: Leuk, maar nu weer even terug naar remblokken/schijven?! Anyone al nieuwe blokken?
Zeker. 66.000km, voor en achter helemaal weg.
Onderdelenverbruik is giga bij deze 2 ton auto. Inmiddels bezig aan de 3e zomerbanden set (dus al 8 banden weg!) en een half setje winterbanden.
Goed voor het milieu joh, zo'n PiH ;) ;)

Voor de fans:
De XC90 R-design inmiddels ook een maandje binnen. Wat een auto!! Super.
Heb nog geen enkele R-design gezien, dus ik denk dat ik de enige ben!
Volvo V70R AWD Rica 1998
Audi A4 2.0 TDI S-Edition Abt 2010
Volvo V60 D6 Pih
Gebruikersavatar
Tukker999
4th Gear member
Berichten: 786
Lid geworden op: 26.02.2014 - 18:48

Zeker. 66.000km, voor en achter helemaal weg.
Onderdelenverbruik is giga bij deze 2 ton auto. Inmiddels bezig aan de 3e zomerbanden set (dus al 8 banden weg!) en een half setje winterbanden.
De V60 PIH staat bij de Volvo garage bekend als een bandenvreter, veel meer dan de gewone V60
Volvo XC40 Recharge Extended Range Plus Afbeelding
Volvo V60 PIH 2013: Afbeelding
Honda Civic Hybride 2010: Afbeelding
Gebruikersavatar
trimitie
4th Gear member
Berichten: 585
Lid geworden op: 25.07.2010 - 19:36
Locatie: Oostende

Ter vergelijking, ik ga nu aan 85K mijn schijven en remmen achteraan van xc60 moeten vervangen. Benieuwd wat me dit gaat kosten ... Doe voor minstens 70% stadsverkeer, met geartronic, is nie slecht gereden dacht ik ...
NU: XC60 D3 163pk R-design fwd Geartonic 2010

XC90 2.4 D 225pk 2006
S40 2.0D 136pk 2004
S40 1.8i 1996
Gebruikersavatar
rsnhakan
8th Gear member
Berichten: 15305
Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
Locatie: Thuis
Contacteer:

HeinvdW schreef:
Zeker. 66.000km, voor en achter helemaal weg.
Onderdelenverbruik is giga bij deze 2 ton auto. Inmiddels bezig aan de 3e zomerbanden set (dus al 8 banden weg!) en een half setje winterbanden.
De V60 PIH staat bij de Volvo garage bekend als een bandenvreter, veel meer dan de gewone V60
Is afhankelijk van je rijstijl. Als je veel korte ritten maakt, dan gaat het hard.

Wij rijden meer dan 60k op een set banden.
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 29484
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Klopt helemaal, lange ritten op de snelweg is op veel punten beter voor de auto dan veel stadsverkeer.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Gebruikersavatar
Superfunky
5th Gear member
Berichten: 1231
Lid geworden op: 26.02.2013 - 00:24

rsnhakan schreef: Wij rijden meer dan 60k op een set banden.
Ik denk dat ik ietsiepietsie harder rijd dan jij O-)
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”