Ik heb mijn fully loaded T8 nu een week en 600 km gereden. Heerlijke auto, super comfort en prima bouwkwaliteit zover ik dat kan beoordelen.
Na rijden op de snelweg een paar keer hevige schokken van achter uit de aandrijflijn, bij ongeveer 100km/uur. Flinke klappen, schrok ervan. Toch maar doorgereden, geen foutmeldingen oid. Ook een keer het gas ingetrapt en toen kreeg ik wel een foutmelding bij 180 km/uur. Eerst een schilpadje in beeld met de tekst "vermogen gereduceerd, neem snelheid terug" . In alle standen kwam deze melding terug, dus zowel power, hybrid en AWD.
Dat willen we niet natuurlijk. Dus naar de dealer. Hebben hem uitgelezen, schijnt anderhalf uur te duren bij de XC 90.
Enorme waslijst foutmeldingen, compressor oververhit, IED meldingen, etc. Richting de importeur gestuurd en daar kwam het verzoek om de auto naar Beesd te laten komen. Ik hoop maar dat dit snel opgelost gaat worden en dat het bij een keer blijft. Ik heb in mijn zakelijke wagenpark een tiental volvo's rondrijden waarvan 6 V60PIH's. Een daarvan heeft de eerste twee jaar van zijn bestaan meer in Beesd gestaan dan rondgreden met een tevreden berijder. Heb ik dan ook vroegtijdig ingeleverd.
Dat gaat met deze auto niet gebeuren mag ik hopen.
Baal ervan.