Wie heeft een idee?

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
Plaats reactie
MartijnK
2nd Gear member

S60 2.4i 140PK, 2001, 225.000km, handbak.

Onze S60 is al een tijdje in onderhoud bij Volvoservice in Elst.

Daar zijn bijvoorbeeld in de afgelopen anderhalf jaar nieuwe draagarmen voor gemonteerd, nieuwe achterschokbrekers en in mei of juni van dit jaar een nieuwe koppelingsset + een gebruikt vliegwiel. Tegelijk met het vervangen van de koppeling heeft Volvotune onze S60 naar 170pk gebracht.

Daarna begonnen de problemen die we nu kennen. Onregelmatig stationair lopen, afslaan een minuut na het starten met warme motor, bokken en schokken als ik met 30km/u door onze woonwijk rijdt. Stevig gas geven en dan plots gas los resulteert in een harde klap, alsof de motorsteunen defect zijn. Optrekken zelf gaat soepel, geen horten of stoten.

Motorsteunen heeft Dennis nagelopen, waren ok. Slecht lopen werd vermoedelijk veroorzaakt door verkeerd type gasklephuis. Deze is vervagen door een gereviseerd exemplaar, bracht een kleine verbetering. Het af en toe afslaan bij warme motor was weg.

Daarna zelf een andere luchtmassameter besteld (oude gaf storing) en geplaatst, bracht ook geen verbetering.
Dennis is gaan rijden met onze auto en kwam tot de conclussie dat het vliegwiel de veroorzaker moest zijn.
Heeft deze kosteloos vervangen, wederom geen verschil. Krukas sensor zou ook defect zijn, is ook vervangen, wederom geen verschil.

Dennis denkt nu aan een defecte versnellingsbak. Ik weet het niet, ik dacht dat deze nooit kapot gingen? Schakelen gaat wel lastig af en toe, maar dat is altijd al zo geweest.

Heeft iemand hier misschien een idee waar we nog naar kunnen kijken?

:'(
Laatst gewijzigd door MartijnK op 01.01.1970 - 01:00, 4 keer totaal gewijzigd.
Msuidgeest
Geartronic member
Contacteer:

Terug naar Vovlvotune. Onregelmatig lopen kan wel degelijk door software veroorzaakt worden. Tenzij het vliegwiel uit balans is ... maar om een of andere reden geloof ik dat niet zo erg.
Mark

Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.

[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
hvt
5th Gear member

Heeft volvotune de orginele software niet meer?
Dan kan hij deze weer terug zetten, zodat je kunt zien of de software het probleem is.

Je hebt het ook over onregelmatig stationair lopen, dit kan toch nooit aan de versnellingsbak liggen?
Laatst gewijzigd door hvt op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V40 1997(MY1998), 1.8, 320000km, summergreen, LPG, ecc, cc, half leer, verlaagd, heldere donkere koplampen.
V70 2004, 2.4 (140pk), Black Sapphire, Thor 17", Eibach pro-kit -30, Xenon, vol leer, ecc, cc, schuif-kanteldak, spoiler, mistlampen, HP-speakers, CFE.
XC60 Ts Inscription 2018, Polestar, Pine Grey, stoelventilatie, panoramadak, blis, ACC, pilot assist, keyless entry, standkachel, achteruitrijcamera, enz
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=50941
MartijnK
2nd Gear member

Het stationair slecht lopen doet ie (nu) af en toe, het beroerd rijden altijd.

Software is vandaag teruggezet. Na enige uitleg snap ik wel dat men aan de bak denkt. Waarschijnlijk te lang doorgereden met een slecht vliegwiel (waar we niks van gemerkt hebben overigens). Er komt nu voor een schappelijke prijs een andere bak in, daarna gaat de S60 weg.
Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”