Remblokken/schijven

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
Superfunky
5th Gear member

IV39 schreef: Wat is er super aan?
Rijdt deze beter dan de V60?
Heel veel beter!
De XC is gewoon een echte premium auto. Alles voelt goed, stevig en van top kwaliteit.
Het rijden is even 2 dagen wennen, maar daarna is het echt een droom auto.
De R-design is ook zo vreselijk mooi! De zwarte hemel, de stoelen, het lederen dashboard, de carbon inleg, het past allemaal zo mooi bij elkaar. Zelden heb ik zo'n mooi interieur gezien. Dat ik dat nog eens ging zeggen over een Volvo! Niet te geloven.

Eerlijk gezegd vind ik de V60 nu nog veel duurder dan ik 'm al vond. De XC is zoveel meer value-for-money.
Het is maar goed dat Dijsselbloem zo'n groot deel van de V60 heeft betaald, anders had ik me nu echt bekocht gevoeld!
Ik moet er al helemaal niet aan denken dat de XC er al geweest was toen het fiscale paradijs nog best bestond!! Man, dan had ik er 10 gekocht, gewoon voor de lol!

Uiteraard heeft deze auto nog minder met milieu te maken dan de V60, maar het was al bekent dat me dat zeer weinig boeit. Het verbruik is giga.
lint
Geartronic member

Je zal inderdaad sneller rijden maar ook veel meer en harder remmen.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Superfunky
5th Gear member

lint schreef: Je zal inderdaad sneller rijden maar ook veel meer en harder remmen.
Ik denk 't. Daarom heb ik ook zo lopen zeuren om flippers aan 't stuur omdat ik gewoon op de motor wil kunnen remmen ipv met het voetje.
Gelukkig zit het op de XC wel, maar deze auto nodigt weer minder uit tot doorrijden.

Beetje glijden en driften doet het trouwens ook lekker voor de bandjes 8-)
stoerebink
1st Gear member

Volgen mij remt hij op de dynamo die vóórin de auto zit, niet op de electromotor. Maar dat terzijde.
jp-v60
4th Gear member

stoerebink schreef: Volgen mij remt hij op de dynamo die vóórin de auto zit, niet op de electromotor. Maar dat terzijde.
Hij remt op de elektromotoren die dan als dynamo gaan fungeren. En omdat ze op de achterwielen zitten heeft Volvo dit beperkt ik denk i.v.m. uitbreken ofzo. Het had van mij wel wat meer af mogen remmen.
Mirko
1st Gear member
Contacteer:

jp-v60 schreef:
stoerebink schreef: Volgen mij remt hij op de dynamo die vóórin de auto zit, niet op de electromotor. Maar dat terzijde.
Hij remt op de elektromotoren die dan als dynamo gaan fungeren. En omdat ze op de achterwielen zitten heeft Volvo dit beperkt ik denk i.v.m. uitbreken ofzo. Het had van mij wel wat meer af mogen remmen.

De PIH remt inderdaad op de elektromotoren, het mee-remmen op de dynamo komt bij andere niet-PIH voor, onder andere bij de V40 wat omschreven wordt als "regeneratie remenergie" in de brochures.
vaudi
5th Gear member

Mirko schreef: het mee-remmen op de dynamo komt bij andere niet-PIH voor, onder andere bij de V40 wat omschreven wordt als "regeneratie remenergie" in de brochures.
Dat noemen ze: De dynamo wordt tijdens het remmen extra ingeschakeld, zodat de accu oplaad bij het afremmen. Dus de accu is dan eerder opgeladen en hoeft tijdens het rijden niet te gebeuren. Daardoor kan de dynamo aandrijving vrijgeschakeld worden. Met als gevolg dat de motor minder zwaar ronddraait. Scheelt dus brandstof.
IV39
4th Gear member

Superfunky schreef:
IV39 schreef: Wat is er super aan?
Rijdt deze beter dan de V60?
Heel veel beter!
De XC is gewoon een echte premium auto. Alles voelt goed, stevig en van top kwaliteit.
Het rijden is even 2 dagen wennen, maar daarna is het echt een droom auto.
De R-design is ook zo vreselijk mooi! De zwarte hemel, de stoelen, het lederen dashboard, de carbon inleg, het past allemaal zo mooi bij elkaar. Zelden heb ik zo'n mooi interieur gezien. Dat ik dat nog eens ging zeggen over een Volvo! Niet te geloven.

Eerlijk gezegd vind ik de V60 nu nog veel duurder dan ik 'm al vond. De XC is zoveel meer value-for-money.
Het is maar goed dat Dijsselbloem zo'n groot deel van de V60 heeft betaald, anders had ik me nu echt bekocht gevoeld!
Ik moet er al helemaal niet aan denken dat de XC er al geweest was toen het fiscale paradijs nog best bestond!! Man, dan had ik er 10 gekocht, gewoon voor de lol!

Uiteraard heeft deze auto nog minder met milieu te maken dan de V60, maar het was al bekent dat me dat zeer weinig boeit. Het verbruik is giga.
Haha, goed om te horen dat je er blij mee bent!
Volvo V70R AWD Rica 1998
Audi A4 2.0 TDI S-Edition Abt 2010
Volvo V60 D6 Pih
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”