VOLVO S90 samenstellen

De nieuwe generatie S en V90
BDE
2nd Gear member
Berichten: 73
Lid geworden op: 18.08.2013 - 12:40

Zie net toevallig dat je op volvocars US al de S90 tot op zekere hoogte kan samenstellen.
Volvo S90 Inscription, black-black 21''
Volvo XC60 D4 Summum jan 2014
Volvo V60 PIH 2013 - canceled
Audi A5 coupe 2.0tfsi chipped 2010 - jan 2014
BMW 325D sedan 2008-2010
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 21370
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

En? Hoe zou die van jou er dan uitzien?
Mark


Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.

[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Gebruikersavatar
Fulaks
6th Gear member
Berichten: 4293
Lid geworden op: 31.07.2007 - 15:46
Locatie: Antwerpen

Mussel Blue Metallic is blijkbaar een nieuwe kleur, wil ik wel eens in het echt zien, vind ik nu al erg mooi !
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 21370
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Ik heb even gekeken. Jammer van die beperkte motorenaanbod, maar verder lijkt het heel aardig:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Mark


Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.

[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8497
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

Twilight Bronze zit er niet meer bij :-(
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24660
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

Vind 'm wel erg mooi in Magic Blue
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Gebruikersavatar
rsnhakan
8th Gear member
Berichten: 15305
Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
Locatie: Thuis
Contacteer:

Jammer dat Flamenco Red niet meer leverbaar is. Prachtige kleur!
Gebruikersavatar
Poolrev
5th Gear member
Berichten: 2215
Lid geworden op: 12.02.2007 - 16:32
Locatie: Midden NL

BlackcurrantV70 schreef: Twilight Bronze zit er niet meer bij :-(
Volgens de Belgische prijslijst wel:

http://assets.volvocars.com/nl-be/~/med ... f?la=nl-be

Ik zie daarin trouwens ook dat het Intellisafe pakket ook standaard is! :-)
Gebruikersavatar
Fulaks
6th Gear member
Berichten: 4293
Lid geworden op: 31.07.2007 - 15:46
Locatie: Antwerpen

Als je de prijslijst en de opties en mogelijkheden bekijkt dan merk je toch dat Volvo weer een stap vooruit heeft gezet. Prachtig dashboard en interieur. Hybride staat nog niet in de prijslijst, terwijl D3 er wel in staat als leverbaar vanaf 2017, da's vreemd.

Zie ik dat nou goed dat de verkeersinfo van Sensus nog steeds enkel via TMC komt ? Is geen geweldig systeem...
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
Volvo-Cees
3rd Gear member
Berichten: 400
Lid geworden op: 09.02.2009 - 01:45
Locatie: Noordwijk Z-H

Wat me opvalt is dat hij een stuk zwaarder is dan mijn S80, dik 200 kilo!!
Terwijl hij een cilinder minder heeft >_<
Dus meer wegenbelasting, maar w.s. minder benzinekosten.
Laatst gewijzigd door Volvo-Cees op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Volvo V90 T5 Polestar Inscription + Intro B&W + Luxury + Winter Line 02-2017.
Volvo 240 GL Grand Luxe 2.3 sedan 04-1984.

Volvo V70 D4 Polestar Nordic+ + Inscription + Luxury + Security Line 02-2015 (2019-2024)
Volvo S80 2.5 T Momentum + Professional + Winter + Climate Line 03-2010 (2014-2019)
Volvo S60 2.5T Momentum + Communication Line 06-2006 (2011-2014)
Volvo S70 2.4 20v Europa Exclusive 12-1999 (2008-2011)
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24660
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

hij is ook een maatje groter dan de S80 Cees, net geen 5 meter
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
mxeryus
2nd Gear member
Berichten: 95
Lid geworden op: 22.09.2015 - 23:52

Wat een kleine brandstoftank.... 60l vooor de D5 en de T6....
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 21370
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Walter schreef: hij is ook een maatje groter dan de S80 Cees, net geen 5 meter
Net zo groot als de eerste S90, 4,89 meter. Maar die wogen doorgaans 1550 tot 1650 kg.
Mark


Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.

[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Volvo-Cees
3rd Gear member
Berichten: 400
Lid geworden op: 09.02.2009 - 01:45
Locatie: Noordwijk Z-H

Mijn S80 is 4.85, dus zoveel scheelt het niet...
Volvo V90 T5 Polestar Inscription + Intro B&W + Luxury + Winter Line 02-2017.
Volvo 240 GL Grand Luxe 2.3 sedan 04-1984.

Volvo V70 D4 Polestar Nordic+ + Inscription + Luxury + Security Line 02-2015 (2019-2024)
Volvo S80 2.5 T Momentum + Professional + Winter + Climate Line 03-2010 (2014-2019)
Volvo S60 2.5T Momentum + Communication Line 06-2006 (2011-2014)
Volvo S70 2.4 20v Europa Exclusive 12-1999 (2008-2011)
Gebruikersavatar
streetie
5th Gear member
Berichten: 1062
Lid geworden op: 31.03.2005 - 19:54
Locatie: Beuningen, lieflijk dorpje onder de rook van de ARN (afvalverwerker, nijmegen)

Heb nu een S80 D5 met een geweldige vijf cilinder. Ben een echte Volvo liefhebber en heb altijd Volvo gereden. Ik ben echter ook liefhebber van mooi lopende motoren tenminste een vijfcilinder. Als Volvo blijft bij de opgefokte 4 cilinders met veel vermogen gaan zij mij als klant kwijt raken. Ik heb geen enkel vertrouwen in dergelijke motoren op de langere termijn met hogere km standen. Hoor dit dan ook heel erg veel van volvo rijders en het gaat mij aan het hart dat ik dit niet meer bij Volvo kan krijgen. concurrenten gaan ook wel op lichtere motoren over maar bieden ook nog zwaardere motoren. Volvo gaat hier de boot missen als ze geen 5 en 6 cilinders leveren in een dergelijke top auto. Vind dit echt jammer! Ik zou namelijk graag een S90 willen hebben met een mooie 5 cilinder.
Geniet van het leven en van elkaar.
maar ook van een Volvo s80 D5 summum.
Gebruikersavatar
trimitie
4th Gear member
Berichten: 585
Lid geworden op: 25.07.2010 - 19:36
Locatie: Oostende

streetie schreef: Heb nu een S80 D5 met een geweldige vijf cilinder. Ben een echte Volvo liefhebber en heb altijd Volvo gereden. Ik ben echter ook liefhebber van mooi lopende motoren tenminste een vijfcilinder. Als Volvo blijft bij de opgefokte 4 cilinders met veel vermogen gaan zij mij als klant kwijt raken. Ik heb geen enkel vertrouwen in dergelijke motoren op de langere termijn met hogere km standen. Hoor dit dan ook heel erg veel van volvo rijders en het gaat mij aan het hart dat ik dit niet meer bij Volvo kan krijgen. concurrenten gaan ook wel op lichtere motoren over maar bieden ook nog zwaardere motoren. Volvo gaat hier de boot missen als ze geen 5 en 6 cilinders leveren in een dergelijke top auto. Vind dit echt jammer! Ik zou namelijk graag een S90 willen hebben met een mooie 5 cilinder.
En als "grote volvo liefhebber" toch het merk verlaten wegens geen 5 cilinder meer ? Raar maar respecteer elk zijn mening.
NU: XC60 D3 163pk R-design fwd Geartonic 2010

XC90 2.4 D 225pk 2006
S40 2.0D 136pk 2004
S40 1.8i 1996
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5300
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

streetie schreef: Heb nu een S80 D5 met een geweldige vijf cilinder. Ben een echte Volvo liefhebber en heb altijd Volvo gereden. Ik ben echter ook liefhebber van mooi lopende motoren tenminste een vijfcilinder. Als Volvo blijft bij de opgefokte 4 cilinders met veel vermogen gaan zij mij als klant kwijt raken. Ik heb geen enkel vertrouwen in dergelijke motoren op de langere termijn met hogere km standen. Hoor dit dan ook heel erg veel van volvo rijders en het gaat mij aan het hart dat ik dit niet meer bij Volvo kan krijgen. concurrenten gaan ook wel op lichtere motoren over maar bieden ook nog zwaardere motoren. Volvo gaat hier de boot missen als ze geen 5 en 6 cilinders leveren in een dergelijke top auto. Vind dit echt jammer! Ik zou namelijk graag een S90 willen hebben met een mooie 5 cilinder.
De emotie begrijp ik. Zo waren er ook velen toen Volvo grote voorwielaandrijvers ging bouwen en kijk wat de 850 gebracht heeft. Toen de eerste VAG 1.9 tdi kwam waren we ook bang dat dit hoge vermogen niet kon. Ik heb verschillende Volvo's met VEA motoren gereden en het zijn echt heerlijke blokken, het mooie geluid tja dat zijn we kwijt maar de vermogens afgifte is erg fijn en de blokken zijn een stuk zuiniger. Ik ben er van overtuigd dat het spul echt lang heel zal blijven je gebruikt ook nominaal maar een klein beetje van het vermogen van wat er "in" de motor zit en die hoeveelheid zal over de jaren gelijk blijven
valser
2nd Gear member
Berichten: 164
Lid geworden op: 15.02.2015 - 08:34

En dan te bedenken dat Volvo decennia lang alleen viercylinders bouwde...
De vijfcilinder is niet meer dan een intermezzo gebleken.

Maar wat betreft de zescylinders ben ik het wel eens; zo kan Volvo (nu) motorisch de concurrentie niet aan met de Duitsers. Ik denk dat Volvo geen zin meer heeft in de kosten van grotere motoren (ontwikkeling) in een tijd waarin de verbrandingsmotor sowieso aan z'n laatste periode bezig is. Tenminste, ik mag hopen dat men inziet dat de waterstofauto de niet-meer-zo-verre toekomst is, en dus niet de hybride, die in feite een tussenoplossing is.
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5300
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

valser schreef: En dan te bedenken dat Volvo decennia lang alleen viercylinders bouwde...
De vijfcilinder is niet meer dan een intermezzo gebleken.

Maar wat betreft de zescylinders ben ik het wel eens; zo kan Volvo (nu) motorisch de concurrentie niet aan met de Duitsers. Ik denk dat Volvo geen zin meer heeft in de kosten van grotere motoren (ontwikkeling) in een tijd waarin de verbrandingsmotor sowieso aan z'n laatste periode bezig is. Tenminste, ik mag hopen dat men inziet dat de waterstofauto de niet-meer-zo-verre toekomst is, en dus niet de hybride, die in feite een tussenoplossing is.
Vraag eens een proefrit in een T8, het enig wat ik nog kan bedenken is de emotie van de het geluid van de motor. De T8 aandrijflijn geeft echt de mogelijk op 6/8 cilinder performance waarbij de automaat (die aanzienlijk verbeterd is) de auto door het instant koppel van de e motor niet lui of suf maakt. Wanneer je de XC90 T8 motorkap open doet is er overigens een ander argument voor een 4 cilinder, de forse binnenruimte van de XC en alle PHEV spullen maakt dat een 6 cilinder volgens mij helemaal niet past.

Voor mensen die een BMW of een Benz willen of een 6 8 cilinder kan Volvo de concurrentie niet aan, het logo is echt anders en met vier potjes houdt het op. Mensen die met enige objectiviteit in de T8 gaan rijden zullen ervaren dat je echt geen V6 of V8 meer nodig hebt tegenwoordig. Zelfs in de Autoweek wint de XC90 T8 een test van de MB en Porsche PHEV's

In een S/V90 met een T8 aandrijflijn lijkt me echt een mega combi. Waar de XC90 T8 als gevolg van zijn afmetingen gewoon gaat zuipen bij hogere snelheid zal dit bij de S/V90 meevallen en zullen de prestaties alleen nog maar beter zijn.
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 21370
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Niels, ik heb inderdaad op de site van Autoweek een vergelijkend verslag gezien van een T8 met een MB 350e. Er waren een aantal punten die in het voordeel van de Mercedes waren en naar mijn idee de belangrijkste betrof de aandrijving: waar Volvo elektrisch achter aandrijft en T8 de voorzielen heb je bij MB permanente 4 wielaandrijving.
Toch ergens raar dat je geen 4-wielaandrijving hebt op je XC90. Dat was toch ook een reden om er een te bezitten, naast de hoge zit en goede mogelijkheden om een karretje te trekken?
Mark


Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.

[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Plaats reactie

Terug naar “S90 / V90 vanaf MY 2016”