Problemen koude start XC70 D5 2009
-
- 1st Gear member
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 18.01.2015 - 17:32
Beste allemaal. Ik heb een XC70 D5 geartronic uit 2009 en vorige winter had ik startproblemen. Hij kwam steeds hortend en stotend op gang en na een halve minuut liep hij weer mooi rond. Hoe lager de temperatuur hoe moeilijker hij startte. Ik moest gas bijgeven om te kunnen starten, wat bij de automaat betekend dat je 1 voet op de rem moet zetten (om uberhaupt te kunnen starten) en de andere op het gas. Bij +10C is er nauwelijks of geen probleem. Accu en alle 5 gloeipluggen zijn vervangen, maar nu het kouder wordt begint het weer opnieuw. Heeft dit iets te maken met de wervelkamer?
- Jers3n
- 5th Gear member
- Berichten: 2336
- Lid geworden op: 28.12.2008 - 23:16
Uitlaten lezen is inderdaad het devies, en dan specifiek met VIDA (Volvo's eigen software dus).
Het zouden de verstuivers kunnen zijn, wervelklep heeft volgens mij niet zo veel invloed op het starten en als die loshangt is dat eenvoudig (zelf) te controleren. Overigens denk ik eerder aan de gloeibougies, als één of meer daarvan het niet goed doen merk je dat bij koudere temperaturen, van slechte verstuivers zou je volgens mij bij alle temperaturen last hebben.
Het zouden de verstuivers kunnen zijn, wervelklep heeft volgens mij niet zo veel invloed op het starten en als die loshangt is dat eenvoudig (zelf) te controleren. Overigens denk ik eerder aan de gloeibougies, als één of meer daarvan het niet goed doen merk je dat bij koudere temperaturen, van slechte verstuivers zou je volgens mij bij alle temperaturen last hebben.
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27001
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Het zou ook nog in de bedrading van de gloeibougies kunnen zitten aangezien deze al zijn vervangen en het niet uit blijkt te maken
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- strui901
- 3rd Gear member
- Berichten: 421
- Lid geworden op: 12.06.2014 - 17:26
- Locatie: Overijssel
Al eens geprobeerd meerdere keren te gloeien en dan te starten?
Verstuiver lijkt me stug, zou het eerder in gloeisysteem (of relais) zoeken.
Mijn ervaring is dat de D5 altijd perfect start en bij koude een paar slagen rommelt en dan rond loopt.
Verstuiver lijkt me stug, zou het eerder in gloeisysteem (of relais) zoeken.
Mijn ervaring is dat de D5 altijd perfect start en bij koude een paar slagen rommelt en dan rond loopt.
Volvo V70 2.0t 5cyl 5sp manual Momentum MY2006 - TE KOOP
Volvo V50 D5 6sp manual Edition II MY2008
VW Passat Variant 1.9TDI 100pk Trendline MY2001
Opel Corsa 1.2 MY2007
VW Golf 1.9TDI 90pk Trendline MY2000
Volvo 340 1.4 DL MY1987
Volvo V50 D5 6sp manual Edition II MY2008
VW Passat Variant 1.9TDI 100pk Trendline MY2001
Opel Corsa 1.2 MY2007
VW Golf 1.9TDI 90pk Trendline MY2000
Volvo 340 1.4 DL MY1987
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Terug stroom van injectoren laten meten, gloeibougies doen weinig,ook bij lagere temperaturen..
Temperatuurzender kan ook stuk zijn.
Uitlezen met Vida en retour meten is het eerste wat je moet laten doen.
Temperatuurzender kan ook stuk zijn.
Uitlezen met Vida en retour meten is het eerste wat je moet laten doen.
- sanco
- 5th Gear member
- Berichten: 1931
- Lid geworden op: 27.05.2005 - 22:18
- Locatie: NO NL
zie actuele topic van JeroenSpock "Alweer slecht starten" over zijn S60 D5 en het resultaat van de reeds uitgevoerde retourmeting....
Laatst gewijzigd door sanco op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
2016- XC70 D5 GT AWD MY16 Magic Blue, Inscription leer, standkachel, HK audio, VOC, Keyless, 19"
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
- EwoutSchalkwijk
- 2nd Gear member
- Berichten: 227
- Lid geworden op: 11.12.2009 - 21:55
- Locatie: Hvittingfoss, Noorwegen
- Contacteer:
Ik heb recent bij de N XC70 van m'n vrouw het gloeirelais moeten vervangen. Eerder de gloeipluggen vervangen maar dat het niet het gewenste resultaat. Nu dus wel. Van de week koude start bij -21 ging prima.
D5's lijken regelmatig de eerste vijf seconden wat rommelig te draaien, maar dan is het in orde en loopt die mooi op c.a. 1000rpm. Binnen ene minuut loopt die op 700rpm.
Slechte verstuivers merk je al onder de +10 graden bij de start.
D5's lijken regelmatig de eerste vijf seconden wat rommelig te draaien, maar dan is het in orde en loopt die mooi op c.a. 1000rpm. Binnen ene minuut loopt die op 700rpm.
Slechte verstuivers merk je al onder de +10 graden bij de start.
http://www.reinemoen.net
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe."; - Albert Einstein
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe."; - Albert Einstein