motor loop onregelmatig

Plaats reactie
jan volvo s80
1st Gear member

hallo ff voorstellen ik ben jan.
ik zit nu pas van jullie dit probleem te lezen omdat ik ongeveer het zelfde heb met mijn volvo s80 2.9 auto uit 2002( die bijna 3 jaar stil gestaan bij een garage)
bij mij loop de motor onregelmatig als ik stad ben ,en op de snelweg loop redelijk goed maar met inhalen wil even in houden,nou heb ik nieuwe bougie's in gedaan en maar hopen dat het probleem over zal zijn!,MAAR NEE HOOR gewoon weer het zelfde liedje,tot ik dit van jullie heb gelezen,ik een andere bobine (1e distributie) gedaan maar weer niks,vandaag heb ik weer de bougie's er uit gehaald en schoon gemaakt wat mij wel op viel dat de 2e bougie goed vet was,en ik heb teven voor de 2e keer het gasklephuis er van af gehaald( de 1e keer was hij goed vet en vol met aanslag )en goed schoongemaakt met speciale schoonmaakmiddel tevens heb ik de bobine"s van binnen ook zo goed als het kon (veren binnen in)en heb ook het spruitstuk waar de gasklep aan vast zit ook zo goed als het kon schoongemaakt was goed vettig binnen in?.
alles weer gemonteerd,en er is wat verbetering er in gekomen,maar het lijk wel dat hij soms maar op 5 poten loopt(dat doet hij van begin af aan) en als je gas geef dat loop hij met stoten weer bijna normaal ik hoop niet dat er iets met de zuigers wat aan de hand is of moet er een andere gasklephuis er op?.
nou is mijn vraag wat er nog meer zou kunnen zijn????.
ik hoop dat ik hier op het goede adres ben?,en dat iemand mij een advies kan geven?
ik hoor graag van jullie en alvast bedankt.
m.v.g.
jan.
Laatst gewijzigd door jan volvo s80 op 01.01.1970 - 01:00, 3 keer totaal gewijzigd.
cees klumper
4th Gear member

Ik zou eerst de auto uitlezen voor foutcodes. Dit klinkt als iets wat veel verschillende oorzaken kan hebben. Hopelijk heb je toegang tot een goede codelezer. Succes met het oplossen, het zijn verder heerlijke auto's als alles in orde is.
In Frankrijk:
2001 C70 T5 262.000 km 1 op 12,0
2003 S80 T6 242.000 km 1 op 12,5
Carfreak
7th Gear member

Lambdasonde (er zijn er 2) was bij mijn oude V70 de oorzaak bij vergelijkbare klachten. De achterste om precies te zijn. Uitlezen idd!
Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
jan volvo s80
1st Gear member

thaks voor de info
Plaats reactie

Terug naar “S80”