De lichtopbrengst van mijn huidige bi-xenons is plat gezegd erg beroerd. Zoals op foto 1 te zien zit aan de binnenkant van beide koplampen een wazige strook. Ik ben op onderzoek of ik de huidige bi-xenons kan vervangen door adaptieve exemplaren met projectorlens zoals op foto 2. Heb op het forum rondgeneusd, maar kom geen pasklare oplossing tegen. Ook mijn garage kan me niet verder helpen.
Mijn auto is een Volvo XC70 Momentum uit 07-2006 (VIN-nummer geeft aan modeljaar 2007).
De auto is uitgerust met bi-xenon koplampen wat een optie was op de Momentum.
Volgens de prijslijst was ook adaptieve bi-xenon als optie leverbaar op de Momentum. Dus ik denk de lampen kunnen we simpelweg uitwisselen. Nee dus blijkt uit een eerste poging.
Mijn vraag aan jullie is: Is het een 2e poging waard door het plaatsen van een schakelaar (foto 3) voor het in-/uitschakelen van het meedraaien, in combinatie met downloaden van de noodzakelijke software?
André (verder overigens een zeer tevreden Volvo-rijder)
XC70-2006(MY2007) - Vervanging bi-xenon door adaptieve xenon?
- Snowspeed
- 1st Gear member
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvo XC70 2.5T Momentum 2006 geartronic - Exterieur: titanium grijs - active driving-line - visibility-line - privacy-glass - achterspoiler. Interieur: Oak met houtinleg - communication-line - standkachel
- sbv
- 6th Gear member
nee gaat niet lukken. Software is er simpelweg niet voor je auto. verder heb je ook niet de sensoren om de lampen te laten draaien.
De schakelaar voegt niets toe.
Je lampen zullen wel gaan branden maar vallen dan terug in de laagste stand
Polijsten van de huidige units is een oplossing of vervangen door nieuwe
De schakelaar voegt niets toe.
Je lampen zullen wel gaan branden maar vallen dan terug in de laagste stand
Polijsten van de huidige units is een oplossing of vervangen door nieuwe
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
- Snowspeed
- 1st Gear member
Beste sbv, dank voor je antwoord. Antwoord is helder. Polijsten is geen optie. Zit aan de binnenkant van de lamp. Ik ga maar eens op zoek naar nieuwe helaas. Duur grapje, maar 't is niet anders.
Volvo XC70 2.5T Momentum 2006 geartronic - Exterieur: titanium grijs - active driving-line - visibility-line - privacy-glass - achterspoiler. Interieur: Oak met houtinleg - communication-line - standkachel
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Contacteer:
Er zijn retrofit projectoren te koop, maar die kunnen niet in een bestaande xenon koplamp.
Die originele koplampen kosten een vermogen. Soms kom je ze tegen op marktplaats oid voor 400-500 euro.
Die originele koplampen kosten een vermogen. Soms kom je ze tegen op marktplaats oid voor 400-500 euro.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi

Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
- Jers3n
- 5th Gear member
En de schoonmaken van de binnenkant lukt/kan niet?Snowspeed schreef: Beste sbv, dank voor je antwoord. Antwoord is helder. Polijsten is geen optie. Zit aan de binnenkant van de lamp. Ik ga maar eens op zoek naar nieuwe helaas. Duur grapje, maar 't is niet anders.
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
- sbv
- 6th Gear member
Probeer het eens van beide kanten. Buitenkant kan je polijsten. Binnenkant is soms enkel een waas.Snowspeed schreef: Beste sbv, dank voor je antwoord. Antwoord is helder. Polijsten is geen optie. Zit aan de binnenkant van de lamp. Ik ga maar eens op zoek naar nieuwe helaas. Duur grapje, maar 't is niet anders.
Lampen zijn van Valeo maar kwa prijs scheelt het weinig. Units zijn rond de 720 euro
http://www.koebergenautos.nl/onderdelen ... Valeo.html
(ex btw prijs)
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
- 1-wiel
- 4th Gear member
Bij aankoop originele xenon koplampen
Na ombouw adaptieve xenon koplampen erin...
Na ombouw adaptieve xenon koplampen erin...
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
V70-d5-2007-6 bak- alle Standkachel start en stop opties......Xc90 remmen rondom… Billstein B6 schokbrekers met Eibach veren …VDD-X3 dongle....S60 koplampsproeiers…Oem Subwoofer....BT Phm module volvocesky. .......ABL-Xenon-koplamp retrofit werkend als af-fabriek...Blis retrofit en nog veel meer...
- Snowspeed
- 1st Gear member
Ziet er mooi uit 1-wiel. Ben zelf niet zo'n techneut dat ik het aandurf om aan adaptieve lampen te gaan sleutelen of de originele lampen los haal om de binnenkant te reinigen. Heb er de ruimte ook niet voor.
Overige mannen ook bedankt voor jullie advies en het meedenken.
Inmiddels zijn de 2 nieuwe lampen besteld, zodat ik over 4 weken gelukkig met goede verlichting richting de Oostenrijkse sneeuw kan.
Overige mannen ook bedankt voor jullie advies en het meedenken.
Inmiddels zijn de 2 nieuwe lampen besteld, zodat ik over 4 weken gelukkig met goede verlichting richting de Oostenrijkse sneeuw kan.