Overbrengingsverhouding veranderen
-
- Starter
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 23.04.2015 - 13:24
Ik vind mijn V50 1.6D wat veel lawaai maken (en verbruiken) bij 120 kph (2500 toeren). Ik zou daarom de overbrengingsverhouding van het differentieel willen verhogen om zo het toerental te verlagen. Ik weet dat dat bij achterwiel-aangedreven wagens (mercedes, BMW) geen probleem is. Hoe zit dat bij (voorwielaangedreven) Volvo's?
- evert65
- 6th Gear member
- Berichten: 2825
- Lid geworden op: 01.03.2012 - 23:03
- Locatie: Gelderse Vallei
Zal waarschijnlinkniet kunnen
maarre btw, nieuw hier?
stel je zelf even voor in het daarvoor bestaande topic
en een paar fotootjes van je bolide erbij en iedereen vind je een toffe peer
maarre btw, nieuw hier?
stel je zelf even voor in het daarvoor bestaande topic
en een paar fotootjes van je bolide erbij en iedereen vind je een toffe peer
keep calm!, your randomizer is running
- IkeV70
- 5th Gear member
- Berichten: 2136
- Lid geworden op: 27.01.2006 - 22:18
- Locatie: Heerhugowaard
Waarom niet? Misschien kun je wat gedetailleerder uitleggen waarom dit niet verstandig is.lint schreef: Niet doen, langzamer rijden of de geluiden accepteren van je auto.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
V60 PIH
V60 T5
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 28739
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Omdat het een grote ingreep is, er moet veel gedemonteerd worden om de eindoverbrenging te wisselen als het al mogelijk is zonder de hele rijbeleving van de auto teveel te veranderen.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- Marcnij
- 5th Gear member
- Berichten: 2169
- Lid geworden op: 27.03.2013 - 18:13
- Locatie: Apeldoorn
- Contacteer:
Hele bak vervangen door de 6 bak van de D2?
Ik vond mijn V50 1.6D overigens helemaal niet veel lawaai maken bij120kmh.
wind en banden geluid zijn dan duidelijker aanwezig dan motor geluid.
Ook een verbruik van ca. 1:20 bij 120 constant vind ik niet echt veel.
Ik vond mijn V50 1.6D overigens helemaal niet veel lawaai maken bij120kmh.
wind en banden geluid zijn dan duidelijker aanwezig dan motor geluid.
Ook een verbruik van ca. 1:20 bij 120 constant vind ik niet echt veel.
Vorig: MY2011 Volvo V50 1.6D DrivE S/S Kinetic, Business line, Winter line, Black Saphire
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer
. Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer
- Frederik Welvaert
- 5th Gear member
- Berichten: 1900
- Lid geworden op: 10.10.2007 - 19:57
- Locatie: Maldegem
Zijn bak en differentieel niet 1 geheel in een voorwiel aangedreven auto?
1995 Volvo 965 B6254S automaat
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Wordt een heel dure aanpassing., Er zijn bedrijven die dat voor je kunnen doen. Moet je de bak demonteren en andere tandwielen laten monteren. Is niet zo simpel als bij een achterwiel aandrijver. Misschien kun je de bak van een andere Volvo monteren die toevallig een langere overbrenging heeft en dezelfde pasvorm.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- koos
- 2nd Gear member
- Berichten: 86
- Lid geworden op: 30.01.2007 - 12:15
De bak van mijn eerste V50 1.6d (2006) had andere overbrengingsverhoudibgen dan mijn huidige 1.6 drive (feb 2010). Beide 16 kleppers. Mijn oude draaide veel meer toeren dan mijn huidige. Is denk ik een hele klus, maar ik vermoed dat beide bakken uitwisselbaar zijn.
- sebastiaan84
- 4th Gear member
- Berichten: 823
- Lid geworden op: 08.06.2015 - 12:01
- Locatie: Emmen
- Contacteer:
Bellhousing moet passen, ophangpunten moeten hetzelfde zijn, etc.
Als de oude 1.6D en de nieuwere D2 van andere makelij zijn dan lijkt het me dat zoiets dus niet past, maar ik heb me nooit verdiept in de diesels in de V50 dus geen idee of ze gelijk zijn.
Als de oude 1.6D en de nieuwere D2 van andere makelij zijn dan lijkt het me dat zoiets dus niet past, maar ik heb me nooit verdiept in de diesels in de V50 dus geen idee of ze gelijk zijn.
Volvo V60 D6 AWD Plug-in Hybride Summum, Polestar optimised MY14
Past:
Volvo V50 2.4i Geartronic summum MY05
Volvo V40 D2 summum full options MY15
Toyota Avensis Wagon TA22 1.8i Terra Kouki '01
Toyota Corolla AE111 1.6i G6-R(ally) Zenki '99
Toyota Starlet EP81 1.3i Si Whiteline/Koni edition Zenki '91
Past:
Volvo V50 2.4i Geartronic summum MY05
Volvo V40 D2 summum full options MY15
Toyota Avensis Wagon TA22 1.8i Terra Kouki '01
Toyota Corolla AE111 1.6i G6-R(ally) Zenki '99
Toyota Starlet EP81 1.3i Si Whiteline/Koni edition Zenki '91
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 189
- Lid geworden op: 09.09.2015 - 23:38
Dat geeft weer extra slijtage op andere onderdelen, meer massa in beweging brengen etc. Het lijkt me verstandig dit te accepteren, anders harder of zachter gaan rijden. Soms zij bepaalde frequenties vervelend om naar te luisteren, iets sneller kan dan ook een oplossing zijn. Als dat allemaal niet helpt, kan je altijd nog een ander auto kopen die ook irritaties heeft. Dit lijkt me iets dat je tijdens een proefrit moet testen.
- snorremans
- 5th Gear member
- Berichten: 2297
- Lid geworden op: 07.03.2005 - 20:34
- Locatie: Zeist
Dan klopt je snelheid niet meer met de werkelijke snelheid die je rijd, met alle gevolgen van dien.HbTps schreef: Zou het niet slimmer zijn om er wielen met een grotere diameter op te zetten??
V50 Momentum 2.4 140 PK , 170 PK by Rica, Flint Grey Pearl:2004
Mobility,Winter,Estate,Audioline High Performance, Pioneer TS-WX 610A
Tethys 17 inch,
Spacers 10 mm ( tussen lager en naaf )
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Elektrischverstelb. en verw. lederen stoelen,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
Darkwood interieur, stuur en pook knop
Heden Mercedes B 220 ( 2020 ) 194 PK.
Mobility,Winter,Estate,Audioline High Performance, Pioneer TS-WX 610A
Tethys 17 inch,
Spacers 10 mm ( tussen lager en naaf )
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Elektrischverstelb. en verw. lederen stoelen,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
Darkwood interieur, stuur en pook knop
Heden Mercedes B 220 ( 2020 ) 194 PK.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 189
- Lid geworden op: 09.09.2015 - 23:38
Met het gevolg dat de banden niet volledig kunnen invoeren omdat deze groter zijn dan de standaard omtrek, er niets meer van je dashboard klopt vanwege de bandenmaat, en alles meer belast wordt, waaronder versnellingsbak, remmen, koppeling, motor. Het lijkt me verkeerd om denken als je eerst een auto koopt, en daarna pas op de slechte punten let. Dit had je beter bij een (uitgebreide) proefrit kunnen doen. 2500 toeren is best netjes, en zal vast bij het koppel in de buurt zitten. Grotere banden is een slecht lapmiddel.
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40559
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Hij is lid sinds April 2015.OGA244 schreef: TS is na 1 bericht alweer vertrokken uit de topic
Vermoed dat hij zichzelf een limiet van 1 post per jaar heeft opgelegd.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70