Aangezien ik een nieuwe Volvo rijder ben en nog niet alle ins en outs ken van het merk Volvo en in het bijzonder de V70 wil ik hier mijn vraag eens kwijt. Ik krijg binnenkort een nieuwe set velgen bij mijn V70. Dit worden 18" velgen. Als ik het goed heb moet daar de bandenmaat 245/40 R 18 op. Nu weet ik uit ervaring dat bepaalde merken banden niet of minder goed samen gaan met bepaalde merken/typen auto's. Ik heb jaren naar volle tevredenheid op Bridgestone, Michelin, Good Year (winterbanden) en Uniroyal banden gereden. Wat zoek ik in een band. Ten eerste een goede wegligging ten tweede een duurzame en zuinige band. Als ik kijk naar het criterium verbruik komen er een aantal banden positief naar voren.
Pirelli Cinturato P7 Blue, €131,50
GoodYear EfficientGrip Performance €138,40
Op de voet gevolgd door
Continental SportContact 5 €135,00
GoodYear Eagle F1 Asymmetric 2 €132,90
Uniroyal Rain Sport 3 €121,90
Dunlop Sport Maxx RT €133,50
Dunlop Sport Maxx RT2 €142,40
Michelin Pilot Sport 4 €174,00
Michelin Primacy 3 €196,00
Graag je reactie op basis van kennis, ervaring en prijs/kwaliteitsverhouding. Kan me namelijk niet voorstellen dat Michelin Primacy zoveel langer mee gaat dan bijvoorbeeld de Uniroyal die op 2/3 van de prijs zit.
BMW 540i xDrive High Executive Touring Sophisto Grau MY2018 Volvo XC90 D5 AWD Inscription Onyx Black MY2016 Volvo XC70 D4 Nordic+ Luxery Line Rica tuning MY2015 Volvo V70 D3 Limited Edition Savile Gray MY2012
Heb net en set Michelin pilot supersport versleten onder de v70. Fantastische banden en geloof het of niet, maar ze hebben het 70.000 km uitgehouden. Nooit opnieuw hoeven laten balanceren, alleen af n toe van voor naar achter wisselen. Zeer goede band in d regen.
Heb net en set Michelin pilot supersport versleten onder de v70. Fantastische banden en geloof het of niet, maar ze hebben het 70.000 km uitgehouden. Nooit opnieuw hoeven laten balanceren, alleen af n toe van voor naar achter wisselen. Zeer goede band in d regen.
Ervaring met de Dunlop Sport Maxx RT, Michelin Primacy 3 en de oudere types van de Michelin Pilot Sport. De Dunlops zijn sportief en liggen goed op de weg, maar ze slijten erg snel (< 25.000 km onder de PIH). Ik schat dat de Michelin Pilot Sport's een stuk langer meegaan. Zelf heb ik nu de Michelin Primacy 3 en die zijn een stuk slijtvaster dan de Dunlops. Een vriend van me heeft er nu bijna 50.000 km mee gereden.
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar 2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White 2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
Naar mijn ervaring zijn Michelin banden ook erg duurzaam, welliswaar op een XC70 (N) en Latitude Tour HP (zomer)banden (4x4/SUV-banden voor hoofdzakelijk asfalt), maar die hebben er op 250km na 80.000 km opzitten en zijn nog niet op. Ik verwacht er nog minstens 1 à 2 zomerseizoenen mee te kunnen doen (tot ca. 100.000km). Wel wissel ik voor en achter elk voorjaar om, waardoor ze tot nu toe zeer gelijkmatig zijn afgesleten.
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
Nu werd bij de introductie van de Pilot supersport wel aangegeven dat ze lang meegaan, maar dit overtrof al mijn verwachtingen. Moet er misschien nog bij vermelden dat ik op 225/45/18 reed, dus minder rubber om af te slijten.
Laatst gewijzigd door edraket op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Bij mij heeft de Volvo dealer pirelli op de bestelde 18" gelegd. Was niet gevraagd of ik een voorkeur had, ze zaten er gewoon op. Ik heb er zo'n 20.000 kilometer op gereden voordat de winterbanden er op gingen. Wat opviel was de slijtage, die was behoorlijk. Verder vind ik het niet de meest stille en zuinige band. De winterbanden lijken stiller en het verbruik is er niet op achteruit gegaan. Michelin's op mijn oude V70 bevielen mij beter.