Wie heeft er al wat bugs in de software gehad.
ik heb zelf al wat 2 bugs geconstateerd:
- laatst een storingsmelding dat de passagiersairbag niet goed was en dat ik onmiddellijk naar de garage moest gaan, was uitgestapt omdat we wat vergeten waren.
Na de auto uit te hebben gezet was de storing weer ineens weg - nooit meer iets van terug gezien in het statuslog.
- Ook heb ik op de stuurdisplay de radiozender tussen de meters staan. Als je dan de motor hebt gestart en je stapt uit omdat je wat vergeten bent dan komt die radiozender waar ie op stond niet meer terug in beeld.
Al met al nog wel wat voor verbetering vatbaar de software !
Software bugs !
-
- 1st Gear member
Het kan inderdaad beter, ik had laatst dat het hele scherm 'bevroren' was ergens in de settings en kom ook hier en daar bugs tegen.
Heeft iemand het trouwens al voor elkaar gekregen om apps te installeren (bv weather app)? Bij mij lukt dat niet, krijg dan steeds een foutmelding en 'dat er een storingsrapportage verzonden is'. Geen idee naar wie
Heeft iemand het trouwens al voor elkaar gekregen om apps te installeren (bv weather app)? Bij mij lukt dat niet, krijg dan steeds een foutmelding en 'dat er een storingsrapportage verzonden is'. Geen idee naar wie

-
- 1st Gear member
Deze kan ik er aan toevoegen:
1. Volvo app geeft bij preconditioning de buitengemp aan ipv binnentemp
2. Als je carplay niet als default hebt staan en je start 1 keer de carplay app dan staat deze daarna meteen als default-:( erg vervelend!
3. HUD Verkeersborden niet scherp en tekst uit het midden
4. ACC haalt rechts in
5. Volvo app met preconditioning werkt niet over Wifi maar wel 4G
6. Volvo app geeft over Wifi alleen aan of acuu vol of leeg is. Via 4G ook de actuele laadstatus.
7. Geluid flistpalen niet afzonderlijk instelbaar
8. Geluid verkeersinfomatie niet instelbaar
9. Schaal navigatie ontbreekt
10.
Wie vult aan.....
1. Volvo app geeft bij preconditioning de buitengemp aan ipv binnentemp
2. Als je carplay niet als default hebt staan en je start 1 keer de carplay app dan staat deze daarna meteen als default-:( erg vervelend!
3. HUD Verkeersborden niet scherp en tekst uit het midden
4. ACC haalt rechts in
5. Volvo app met preconditioning werkt niet over Wifi maar wel 4G
6. Volvo app geeft over Wifi alleen aan of acuu vol of leeg is. Via 4G ook de actuele laadstatus.
7. Geluid flistpalen niet afzonderlijk instelbaar
8. Geluid verkeersinfomatie niet instelbaar
9. Schaal navigatie ontbreekt
10.
Wie vult aan.....
Laatst gewijzigd door XC90-Rdesign op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
- M@rvin
- 2nd Gear member
1. Via Carplay - telefoon opnemen en muziek blijft op de achtergrond spelen (paar keer gehad, ff ophangen en opnieuw bellen)
2. Navigatie volledig de weg kwijt qua positie....ik was in Den Bosch en volgens mijn navigatie in Hardinxveld Giessendam (1x gehad, na uitzetten auto deed ie het weer)
Verder probleemloze auto!!!
2. Navigatie volledig de weg kwijt qua positie....ik was in Den Bosch en volgens mijn navigatie in Hardinxveld Giessendam (1x gehad, na uitzetten auto deed ie het weer)
Verder probleemloze auto!!!
2015 XC90 T8 R-Design Ice White
-
- 1st Gear member
Ik heb hier en daar ook wel wat non-intended features gevonden... 
Mijn eerste conclusie na de auto in ontvangst te hebben genomen was sowieso dat dit echt een rijdende gadget is. De F11 BMW 5 serie hiervoor was toch een moderne auto, maar die voelt zeer low-tech in vergelijking met de XC90. Het gaat duidelijk erg snel.
Mijn onmiddellijk tweede conclusie was dat ik zou moeten leven met wat issues hier en daar - Volvo is nog steeds een relatief klein bedrijf en dit complexe product onder tijdsdruk op de markt brengen kan nooit 100% goed gaan. Ik heb me toen meteen voorgenomen me hier niet te druk om te maken. Het alternatief was een of twee jaar wachten. Als je dan de financiële afweging maakt zijn die paar bugs eigenlijk niet zo'n onoverkomelijk probleem.
En daarbij heb ik nog geen issues gehad die echt storend waren.
Ik ben wel benieuwd hoe vaak Volvo met software updates/releases gaat komen en daarmee hoe hard er gewerkt wordt aan het verbeteren van het systeem. De tijd zal het leren.

Mijn eerste conclusie na de auto in ontvangst te hebben genomen was sowieso dat dit echt een rijdende gadget is. De F11 BMW 5 serie hiervoor was toch een moderne auto, maar die voelt zeer low-tech in vergelijking met de XC90. Het gaat duidelijk erg snel.
Mijn onmiddellijk tweede conclusie was dat ik zou moeten leven met wat issues hier en daar - Volvo is nog steeds een relatief klein bedrijf en dit complexe product onder tijdsdruk op de markt brengen kan nooit 100% goed gaan. Ik heb me toen meteen voorgenomen me hier niet te druk om te maken. Het alternatief was een of twee jaar wachten. Als je dan de financiële afweging maakt zijn die paar bugs eigenlijk niet zo'n onoverkomelijk probleem.
Ik ben wel benieuwd hoe vaak Volvo met software updates/releases gaat komen en daarmee hoe hard er gewerkt wordt aan het verbeteren van het systeem. De tijd zal het leren.
- Duufje
- 2nd Gear member
Indien telefoon via CarPlay is aangesloten werkt Siri niet via stuurknop. Ook opnemen via stuurknop werkt niet.
Bij afspelen muziek vanaf telefoon via CarPlay werkte volumeknop op het stuur alleen voor het volume van de navigatie.
2 keer een bericht gehad via VOC app dat preconditioning niet kon worden gestart ivm lage accuspanning, echter in de auto werkte preconditioning perfect.
Allemaal kleine issues, maar hoofdmoot een heerlijke auto!
Bij afspelen muziek vanaf telefoon via CarPlay werkte volumeknop op het stuur alleen voor het volume van de navigatie.
2 keer een bericht gehad via VOC app dat preconditioning niet kon worden gestart ivm lage accuspanning, echter in de auto werkte preconditioning perfect.
Allemaal kleine issues, maar hoofdmoot een heerlijke auto!
Volvo XC90 T8 savile grey inscription 2015 Polestar
- thavipah
- 3rd Gear member
Mijn grootste probleem is het niet melden van files van het navigatiesysteem. Ik heb hem ingesteld dat ik een melding krijg en dan kan kiezen voor een alternatieve route. Ik krijg helaas nooit meldingen en nooit de mogelijkheid een alternatieve route te kiezen.
- thavipah
- 3rd Gear member
Begin februari heb ik een afspraak voor wat andere puntjes. De dealer gaf aan dat mijn op 4 december geleverde auto behoorlijk wat software updates moet hebben waardoor hij een nachtje moet blijven slapen. Ik ben benieuwd of dat wat helpt tegen de bugs.
- Conradi
- 3rd Gear member
Vandaag ook weer een update gehad. Mijn auto 'zuipt' meer software dan benzine 
Overigens lees ik links en rechts dat er in week 10 weer een grote update komt met nieuwe functionaliteit. Heeft iemand exacte info?

Overigens lees ik links en rechts dat er in week 10 weer een grote update komt met nieuwe functionaliteit. Heeft iemand exacte info?
2000 XC70 D5
2005 XC90 D5 H6 Elite
2010 XC90 D5 H6 Summum
2016 XC90 T8 Inscription
2005 XC90 D5 H6 Elite
2010 XC90 D5 H6 Summum
2016 XC90 T8 Inscription
-
- 1st Gear member
Stomme vraag, je moet voor die software updates naar de dealer nog? Want ik heb een update knop in de settings maar die zegt al weken dat er geen updates zijn..
- RoaldH
- 6th Gear member
Ik denk dat tegen de zomer de meeste problemen tot het verleden behoren en de dealer inmiddels voldoende ervaringen hebben opgebouwd om snel te kunnen handelen.Empereur schreef: Ik heb hier en daar ook wel wat non-intended features gevonden...
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
-
- Starter
Volgens de dealer ben ik een uitzondering. Maar als ik het zo lees, en ik heb het forum nog maar net leren kennen is het niet zo.
Mijn XC 90 model 2016 waarvan ik sinds juli vorig jaar de (trotse) eigenaar ben heeft op die tijd al 6 keer bij de dealer gestaan wegen software fouten en defecten.
Even een overzicht.
Bezoek 1. Het begon na 1 week al dat er een probleem zou zijn met de bedrading van de bestuurders airbag. Zou opgelost zijn + nieuwe software.
De volgende weken allerhande foutmeldingen gaande van passagiers aibag, geen of slecht werkende airbag + batterijspanning laag enz.
Daarna tweede bezoek: oplossing software update 2 .
Daarna helemaal geen gps en nog steeds foutmeldingen.
Bezoek 3 oplossing: software update.
Daarna nog altijd melding van de batterij. Heb hiervan een melding gemaakt. Zou bij een volgende finale update opgelost worden.
Na gesust te zijn, en enige tijd later bij de start van een volgende rit. Wagen start niet meer.
Bezoek 4 takelen naar garage. Oplossing Stekker van de alternator + software update .
Daarna geen melding meer van batterij.
Bezoek 5 was gepland voor het plaatsen van een trekhaak.
Hierbij werd vastgesteld dat er moeilijkheden waren aan de modules om software op te plaatsen.
Bezoek 6 oplossing : vervangen van mainmodule voor software.
Bezoek 6 is nog verlengd omdat hierna nog een software probleem met de trekhaak vastgesteld wat ook werd behandeld.
Afgezien van het lawaaierige motorgeluid en banden en de belofte dat de (dure) optie comfortzetels een het zitcomfort nog zou verhogen( wat zeker niet zo is)
vind ik het een mooie wagen en als alle prutsen opgelost blijven kunnen we er misschien nog wel geniet van hebben.
Mijn XC 90 model 2016 waarvan ik sinds juli vorig jaar de (trotse) eigenaar ben heeft op die tijd al 6 keer bij de dealer gestaan wegen software fouten en defecten.
Even een overzicht.
Bezoek 1. Het begon na 1 week al dat er een probleem zou zijn met de bedrading van de bestuurders airbag. Zou opgelost zijn + nieuwe software.
De volgende weken allerhande foutmeldingen gaande van passagiers aibag, geen of slecht werkende airbag + batterijspanning laag enz.
Daarna tweede bezoek: oplossing software update 2 .
Daarna helemaal geen gps en nog steeds foutmeldingen.
Bezoek 3 oplossing: software update.
Daarna nog altijd melding van de batterij. Heb hiervan een melding gemaakt. Zou bij een volgende finale update opgelost worden.
Na gesust te zijn, en enige tijd later bij de start van een volgende rit. Wagen start niet meer.
Bezoek 4 takelen naar garage. Oplossing Stekker van de alternator + software update .
Daarna geen melding meer van batterij.
Bezoek 5 was gepland voor het plaatsen van een trekhaak.
Hierbij werd vastgesteld dat er moeilijkheden waren aan de modules om software op te plaatsen.
Bezoek 6 oplossing : vervangen van mainmodule voor software.
Bezoek 6 is nog verlengd omdat hierna nog een software probleem met de trekhaak vastgesteld wat ook werd behandeld.
Afgezien van het lawaaierige motorgeluid en banden en de belofte dat de (dure) optie comfortzetels een het zitcomfort nog zou verhogen( wat zeker niet zo is)
vind ik het een mooie wagen en als alle prutsen opgelost blijven kunnen we er misschien nog wel geniet van hebben.
-
- 2nd Gear member
Ik hoorde het ook, want ik wil namelijk autopilot achteraf in laten bouwen (denk ik)Conradi schreef: Vandaag ook weer een update gehad. Mijn auto 'zuipt' meer software dan benzine
Week 10 hoorde ik van de dealer komt er een software update.
@conradi: via het scherm geupdate? of in de garage?
- Paul
- Geartronic member
Op Fora komen alle problemen en de mensen die zorgeloos rijden hoor je niet. Let wel he... er zijn HEEEL veel XC90's verkocht en de mensen die hier problemen hebben zijn volgens mij op een hand te tellen.
Verder zijn er ook bugs die gewoon standaard opgelost worden en geen levens bedreigde gevolgen hebben.
En ik ga er ook even vanuit dat niet elke XC90 zo'n trekhaak op zijn auto heeft.
Verder zijn er ook bugs die gewoon standaard opgelost worden en geen levens bedreigde gevolgen hebben.
En ik ga er ook even vanuit dat niet elke XC90 zo'n trekhaak op zijn auto heeft.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- Conradi
- 3rd Gear member
@Volvogel, nee via de garage.
Is er überhaubt al iemand die een systeem-update zelf heeft gedownload? Regelmatig zie ik dat de apps worden bijgewerkt, ik heb een SIM-kaart in het GSM-modem zitten, maar systeem updates heb ik nog geen eentje voorbij zien komen.
Is er überhaubt al iemand die een systeem-update zelf heeft gedownload? Regelmatig zie ik dat de apps worden bijgewerkt, ik heb een SIM-kaart in het GSM-modem zitten, maar systeem updates heb ik nog geen eentje voorbij zien komen.
2000 XC70 D5
2005 XC90 D5 H6 Elite
2010 XC90 D5 H6 Summum
2016 XC90 T8 Inscription
2005 XC90 D5 H6 Elite
2010 XC90 D5 H6 Summum
2016 XC90 T8 Inscription
-
- 1st Gear member
Vandaag met T8. Start knop op aan. De meters slaan uit en daarna gaat het display met de snelheidsmeter weer op zwart en rijden is onmogelijk. Sensus werkte wel. Maar bijv handrem er af halen of drive mode selecteren weer niet. VoC zou de auto laten ophalen. De monteur vroeg of hij de accu (linksachter er voor 10 minuten af mocht laten (alleen minpool los). En inderdaad. Daarna werkte de auto weer alsof er nooit iets is gebeurd. Zal de auto wel naar de dealer brengen. Is wel een bug, wel een akelige want er kan niet mee worden gereden op dat moment.
-
- 1st Gear member
Vanmorgen van de snelweg afkomend, ineens melding: Vooruitsensor, sensor afgedekt, zie handleiding. Ik had toch echt een schone voorruit. ACC werkte niet, rijbaanassistentie werkte niet. Vanmiddag op weg naar huis, niets meer aan de hand, blijkbaar ge-reset.
'08 VW Tiguan Sport & Style
'11 XC 60 R-Design
'15 XC 90 Inscription
'11 XC 60 R-Design
'15 XC 90 Inscription