Remmen probleem c70 2009 d5

Techniek die meerdere modellen betreft. Alles wat niet persé modelgebonden is. Ga voor vragen over jouw model naar een van de modellenrubrieken!
Plaats reactie
Sjansema
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 15.09.2014 - 16:21

Graag zou ik jullie vragen om mij van mijn probleem af te helpen wat ik heb met mijn c70 van 2009 d5 automaat.
Sinds de aanschaf van deze auto ( ongv. 1 jaar geleden ) heb ik al het probleem dat mijn remmen trillen.
Er zijn inmiddels al zoveel dingen vervangen en de garage is ook ten einde raad.

Hierbij de lijst wat inmiddels al vervangen is :

De auto is 3d uitgelijnd.
4 setjes remschijven met blokken van verschillende merken ( origineel Volvo , brembo, bosch , HP )
Beide fusee lichamen zijn al vervangen.
Draagarmen compleet vervangen.
veerpoten zijn al overgezet van een andere auto.
klauwen gereviseerd.
controle op verstoppingen in de remslangen/leidingen.

Elke keer als er een nieuw set gemonteerd was of de schijven waren afgedraaid en bijvoorbeeld de draagarmen erbij waren vervangen duurt het ongeveer 2500 - 3000 km voordat het weer begint.
Het is dus iets wat een kleine slingering veroorzaakt lijkt mij.
Ben er ondertussen zo flauw van dat ik overweeg om de auto weg te doen, tot mijn grote spijt daar de auto verder prima bevalt.

Hopelijk is hier onder de Volvo liefhebbers die misschien daar dusdanig verstand van heeft en mij verder kan helpen.

mvg S Jansema.
Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8159
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

Onze C70 heeft er af en toe ook last van, ben er deze week mee naar de dealer geweest en bij de testrit ging alles goed, tot we enkele keren fel remden, blijkt dat de schijven krom trekken als ze heet worden, na afkoeling is het probleem weer weg.

We hebben een afspraak gemaakt om op 1 okt de remschijven en blokken te vervangen, hopelijk lost dit het op.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder, professional business pack, etc...

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum + enkele opties Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum + Xenium pack Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 6cyl diesel 300.000km
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 28009
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Zijn de schijven op de auto afgedraaid of aan een machine?
In het laatste geval zou ik aanraden ze aan de auto zelf af te draaien.

Andere optie zou zijn om een setje sport remschijven te monteren, bijvoorbeeld een geboorde set waardoor de warmte beter af wordt gevoerd.

Eigenlijk is het maar een lapmiddel tegen iets wat niet zou mogen gebeuren bij zo'n auto
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
jajutho
2nd Gear member
Berichten: 77
Lid geworden op: 19.01.2014 - 19:45
Locatie: Plopsaland

Ja het is een automaat. Kan het aan je rijstijl liggen? (Jawel, een gevaarlijke vraag). Fors remmen en voet op de rem houden bijv. J
Laatst gewijzigd door jajutho op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Break from the pack
Gebruikersavatar
Johan s60
6th Gear member
Berichten: 2782
Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36

Het beste is na echt flink remmen, de remmen laten afkoelen tijdens het rijden (als dat kan), vervolgens als je eenmaal stilstaat de rem net genoeg in trappen om de auto tegen te houden, af en toe een stukje door rollen enz.
Zelf zet ik de automaat vaak in N als het lang duurt, scheelt ook wat brandstof.

Controleer ook eens je achter remmen als die niet genoeg meehelpen kun je ook voor problemen krijgen.
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
M@rcel
6th Gear member
Berichten: 4457
Lid geworden op: 19.03.2009 - 13:07

Johan s60 schreef: Het beste is na echt flink remmen, de remmen laten afkoelen tijdens het rijden (als dat kan), vervolgens als je eenmaal stilstaat de rem net genoeg in trappen om de auto tegen te houden, af en toe een stukje door rollen enz.
Zelf zet ik de automaat vaak in N als het lang duurt, scheelt ook wat brandstof.

Controleer ook eens je achter remmen als die niet genoeg meehelpen kun je ook voor problemen krijgen.
eens.
Juist bij een automaat gebruik je de rem omstil te blijven staan. Dat betekent dat de hitte die, na een remming tot stilstand, in de blokken zit op één plek op de schijf wordt overgedragen. De temperatuursverschillen in de schijf leiden tot kromtrekkenvan de schijf.

Bij stilstand steeds een stukje (halve meter ofzo) doorrijden helpt om de hitte van de blokken gelijkmatiger over de schijf te verdelen.
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 28009
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Is ook dezelfde reden waarom ik een maatje grotere schijven onder mijn S60 heb gehangen.
Verdeelt de warmte net wat beter tijdens het remmen zelf, ik trek met enige regelmaat een zware aanhanger en sowieso in combinatie met de automaat helpen alle kleine beetjes vind ik.

Vandaar ook een beetje de opmerking om anders eens een setje "sport" remschijven te gaan gebruiken, die kunnen de warmte ook wat beter aan in combinatie met de verwachte rijstijl die bij een auto met automaat verwacht wordt
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5123
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

Heb een handgeschakelde T5 achterklauwen zijn vervangen en voor schijven eerst afgeraaid uiteindelijk ook vervangen. Remmerij van deze auto's is niet het sterkste punt denk ik.
mightyspawn
5th Gear member
Berichten: 2150
Lid geworden op: 12.08.2006 - 16:45

Ik lees over gereviseerde klauwen. Zijn er ook al andere klauwen geprobeerd? Daar heb ik al weleens problemen mee gehad, uiteindelijk nieuwe dr op en probleem van trillen weg is.

Want bij reviseren wordt er niet veel meer gedaan dan de rubbers vervangen die al niet eens slecht kunnen zijn bij een auto van die leeftijd. Volledige revisie zal het niet geweest zijn, in deze tijden zijn nieuwe klauwen dan voordeliger.

Passen die van een V70nn eronder?

Ook de geleidepennen controleren, als de klauwen niet soepel meebewegen met oneffenheid van de draaing. Perfectie bestaat namelijk niet. Dan kun je ook behoorlijk wat trillingen krijgen.
Volvo 460 1.8 GLE 1994 (02-07)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)

Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
sebastian west
2nd Gear member
Berichten: 61
Lid geworden op: 03.10.2015 - 17:49

Ik wil mijn remklauwen gaan vervangen voor en mijn vraag was wat echt goede remmen zijn voor mijn volvo v70 t5?
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 28009
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Brembo, Wilwood, kost wat maar dan heb je ook wat.
Ga er alleen maar vanuit dat het niet standaard zomaar past.

Je kan ook binnen Volvo zelf kijken, van een XC90 is bijvoorbeeld een goede upgrade. Alleen past dit ook net direct op een V70 volgens mij
Laatst gewijzigd door fredhead op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Plaats reactie

Terug naar “Techniek overig”