Garmin dash mount geplakt of geschroefd? > dash vervangen veel werk?

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
sequence
5th Gear member
Berichten: 1371
Lid geworden op: 27.12.2008 - 19:41

Weet iemand of er bij de Garmin mount in een V50 bedrading onder zit en dus een gat in het dash?

Zoals hier: https://www.google.nl/url?sa=i&rct=j&q= ... 3359250195
Laatst gewijzigd door sequence op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V40 T2 Nordic+
Gebruikersavatar
Luuk87
2nd Gear member
Berichten: 187
Lid geworden op: 11.03.2015 - 10:40

Zo te zien loopt die kabel aan de achterkant uit de Nuvi en gaat voor de ruit het dashboard in, puur geplakt dus.
Volvo V50 | 2006 | 2.0D
K&N en ZIP: 176pk / 390Nm

Gentleman's sjonniebak :)
Gebruikersavatar
JTC30
3rd Gear member
Berichten: 322
Lid geworden op: 06.04.2015 - 20:46

Zoals die in het voorbeeld is geplakt. Een normale is ook geplakt, maar daar heb je wel een gat in je Dash.

Die in het voorbeeld is de originele stekker afgehaald, en die is dan ook niet zoals de meeste v50 dashes kapot gemaakt met een gat in het Dash.
Je voorbeeld is in ieder geval niet origineel..
Laatst gewijzigd door JTC30 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
1998 Peugeot 106 1.5d Accent - 259k naar 273k in 5,5 maand
2006 Peugeot 206 1.4hdi air line - 226k naar 270k in 1 jaar en 3 maanden

2008 my2009 Volvo C30 1.8 sinds 30-3-2015 van 136k nu op 222k+
rogierl
2nd Gear member
Berichten: 64
Lid geworden op: 28.12.2015 - 13:36
Locatie: Nijmegen

Ik vraag me af of je dezelfde kabel (die dus toch al voeding levert) kunt gebruiken voor andere typen navigaties.
Gebruikersavatar
JTC30
3rd Gear member
Berichten: 322
Lid geworden op: 06.04.2015 - 20:46

rogierl schreef: Ik vraag me af of je dezelfde kabel (die dus toch al voeding levert) kunt gebruiken voor andere typen navigaties.
Ik heb zelf de kabel losgemaakt van de houder, hieraan een 12V->5V stepdownconverter gemaakt, deze verstopt achter het dashboard, en boven uit de ventilatie komt nu een micro-usb kabel.

Maar ik had het gat ook niet, bij mij zat de garmin houder op een brodit. En de garmin houder had dus de originele stekker nog.
Zo was het:
Afbeelding

Stekker eraf
Converter erop
Afbeelding


Eerste probeersel:
Afbeelding

Daarna aan de bovenkant gedaan, dat gaat beter. Geen foto van helaas..
Onderlangs geeft een te grote naad.
Laatst gewijzigd door JTC30 op 01.01.1970 - 01:00, 3 keer totaal gewijzigd.
1998 Peugeot 106 1.5d Accent - 259k naar 273k in 5,5 maand
2006 Peugeot 206 1.4hdi air line - 226k naar 270k in 1 jaar en 3 maanden

2008 my2009 Volvo C30 1.8 sinds 30-3-2015 van 136k nu op 222k+
sequence
5th Gear member
Berichten: 1371
Lid geworden op: 27.12.2008 - 19:41

De originele montage wordt gedaan met een paar flinke gaten in het dashboard heb ik gezien....
Weet iemand hoeveel werk het is zo'n dashboard te vervangen? Want repareren schijnt nooit 100% te worden en dus altijd zichtbaar.
V40 T2 Nordic+
Gebruikersavatar
Volvere
2nd Gear member
Berichten: 96
Lid geworden op: 11.08.2011 - 20:38

2-3 uur schroeven, dan heb je het wel gehad.
XC70 2014 T5 VEA 4-cilinder Nordic+
V50 2004 Momentum Geartronic 2.4 5-cilinder benzine
sequence
5th Gear member
Berichten: 1371
Lid geworden op: 27.12.2008 - 19:41

Ok dat lijkt mee te vallen, zou dus een overweging kunnen zijn om een dash van de sloperij te pakken...
V40 T2 Nordic+
Gebruikersavatar
Volvere
2nd Gear member
Berichten: 96
Lid geworden op: 11.08.2011 - 20:38

Welke kleur heb je nodig? Ik heb er nog een liggen, met een uitsparing voor een RTI. Met een premium audio rooster van de sloop kun je dat afdekken of je zet er een alternatief voor een navigatiesysteem in.
XC70 2014 T5 VEA 4-cilinder Nordic+
V50 2004 Momentum Geartronic 2.4 5-cilinder benzine
sequence
5th Gear member
Berichten: 1371
Lid geworden op: 27.12.2008 - 19:41

Heb een zwarte nodig.

Kun je me PM sturen?
V40 T2 Nordic+
Jassy
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 07.04.2008 - 12:06

JTC30 schreef:
rogierl schreef: Ik vraag me af of je dezelfde kabel (die dus toch al voeding levert) kunt gebruiken voor andere typen navigaties.
Ik heb zelf de kabel losgemaakt van de houder, hieraan een 12V->5V stepdownconverter gemaakt, deze verstopt achter het dashboard, en boven uit de ventilatie komt nu een micro-usb kabel.

Maar ik had het gat ook niet, bij mij zat de garmin houder op een brodit. En de garmin houder had dus de originele stekker nog.
Zo was het:
Afbeelding

Stekker eraf
Converter erop
Afbeelding


Eerste probeersel:
Afbeelding

Daarna aan de bovenkant gedaan, dat gaat beter. Geen foto van helaas..
Onderlangs geeft een te grote naad.
Thanks voor de inspiratie. Ik ben hier nu ook mee bezig maar ik merk dat het bij mij niet werkt. Stekker van de Garmin houder verwijderd en een 12V naar 5V converter ingebouwd maar helaas blijft alles uit. Rood op paars toch? Eventueel zekering doorgebrand? Ik hoop dat je voor mij de gouden tip hebt.
Gebruikersavatar
JTC30
3rd Gear member
Berichten: 322
Lid geworden op: 06.04.2015 - 20:46

Jassy schreef:

Thanks voor de inspiratie. Ik ben hier nu ook mee bezig maar ik merk dat het bij mij niet werkt. Stekker van de Garmin houder verwijderd en een 12V naar 5V converter ingebouwd maar helaas blijft alles uit. Rood op paars toch? Eventueel zekering doorgebrand? Ik hoop dat je voor mij de gouden tip hebt.
Rood op paars ja.
Anders eerst even met een multimeter de originele draden testen. Krijg je daar wel 12V, dan ligt het aan jouw converter.
Krijg je geen 12V, dan moet je volgens mij de zekering van de 12v aansluiting even controleren. En anders de aansluiting van die draden op de 12V. (Die van mij lopen daar volgens mij van af)..
Laatst gewijzigd door JTC30 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
1998 Peugeot 106 1.5d Accent - 259k naar 273k in 5,5 maand
2006 Peugeot 206 1.4hdi air line - 226k naar 270k in 1 jaar en 3 maanden

2008 my2009 Volvo C30 1.8 sinds 30-3-2015 van 136k nu op 222k+
Jassy
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 07.04.2008 - 12:06

JTC30 schreef:
Jassy schreef:

Thanks voor de inspiratie. Ik ben hier nu ook mee bezig maar ik merk dat het bij mij niet werkt. Stekker van de Garmin houder verwijderd en een 12V naar 5V converter ingebouwd maar helaas blijft alles uit. Rood op paars toch? Eventueel zekering doorgebrand? Ik hoop dat je voor mij de gouden tip hebt.
Rood op paars ja.
Anders eerst even met een multimeter de originele draden testen. Krijg je daar wel 12V, dan ligt het aan jouw converter.
Krijg je geen 12V, dan moet je volgens mij de zekering van de 12v aansluiting even controleren. En anders de aansluiting van die draden op de 12V. (Die van mij lopen daar volgens mij van af)..
Dank voor jou reactie. De paarse draad deed niks dus heb ik uit de zekeringkast 12V van de sigaretaansteker gehaald en met een kabel naar het dashboard gehaald. Vervolgens heb ik achter het dashboard 2 normale aansluitingen gemaakt. Vanuit daaar haal ik dan 5V weg die dan via het gat in het dashboard naar buiten komt en waar ik de tomtom op aan kan sluiten. Zie ook de foto. Met deze oplossing ben ik zeer tevreden, temeer omdat de 12V naar 5V stepdown converter de radio ontvangst ontzettend stoorde. Deze heb ik dus direct in de prullenbak gegooid.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”