Weet iemand of er bij de Garmin mount in een V50 bedrading onder zit en dus een gat in het dash?
Zoals hier: https://www.google.nl/url?sa=i&rct=j&q= ... 3359250195
Garmin dash mount geplakt of geschroefd? > dash vervangen veel werk?
- JTC30
- 3rd Gear member
- Berichten: 322
- Lid geworden op: 06.04.2015 - 20:46
Zoals die in het voorbeeld is geplakt. Een normale is ook geplakt, maar daar heb je wel een gat in je Dash.
Die in het voorbeeld is de originele stekker afgehaald, en die is dan ook niet zoals de meeste v50 dashes kapot gemaakt met een gat in het Dash.
Je voorbeeld is in ieder geval niet origineel..
Die in het voorbeeld is de originele stekker afgehaald, en die is dan ook niet zoals de meeste v50 dashes kapot gemaakt met een gat in het Dash.
Je voorbeeld is in ieder geval niet origineel..
Laatst gewijzigd door JTC30 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
1998 Peugeot 106 1.5d Accent - 259k naar 273k in 5,5 maand
2006 Peugeot 206 1.4hdi air line - 226k naar 270k in 1 jaar en 3 maanden
2008 my2009 Volvo C30 1.8 sinds 30-3-2015 van 136k nu op 222k+
2006 Peugeot 206 1.4hdi air line - 226k naar 270k in 1 jaar en 3 maanden
2008 my2009 Volvo C30 1.8 sinds 30-3-2015 van 136k nu op 222k+
- JTC30
- 3rd Gear member
- Berichten: 322
- Lid geworden op: 06.04.2015 - 20:46
Ik heb zelf de kabel losgemaakt van de houder, hieraan een 12V->5V stepdownconverter gemaakt, deze verstopt achter het dashboard, en boven uit de ventilatie komt nu een micro-usb kabel.rogierl schreef: Ik vraag me af of je dezelfde kabel (die dus toch al voeding levert) kunt gebruiken voor andere typen navigaties.
Maar ik had het gat ook niet, bij mij zat de garmin houder op een brodit. En de garmin houder had dus de originele stekker nog.
Zo was het:

Stekker eraf
Converter erop

Eerste probeersel:

Daarna aan de bovenkant gedaan, dat gaat beter. Geen foto van helaas..
Onderlangs geeft een te grote naad.
Laatst gewijzigd door JTC30 op 01.01.1970 - 01:00, 3 keer totaal gewijzigd.
1998 Peugeot 106 1.5d Accent - 259k naar 273k in 5,5 maand
2006 Peugeot 206 1.4hdi air line - 226k naar 270k in 1 jaar en 3 maanden
2008 my2009 Volvo C30 1.8 sinds 30-3-2015 van 136k nu op 222k+
2006 Peugeot 206 1.4hdi air line - 226k naar 270k in 1 jaar en 3 maanden
2008 my2009 Volvo C30 1.8 sinds 30-3-2015 van 136k nu op 222k+
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1371
- Lid geworden op: 27.12.2008 - 19:41
De originele montage wordt gedaan met een paar flinke gaten in het dashboard heb ik gezien....
Weet iemand hoeveel werk het is zo'n dashboard te vervangen? Want repareren schijnt nooit 100% te worden en dus altijd zichtbaar.
Weet iemand hoeveel werk het is zo'n dashboard te vervangen? Want repareren schijnt nooit 100% te worden en dus altijd zichtbaar.
V40 T2 Nordic+
- Volvere
- 2nd Gear member
- Berichten: 96
- Lid geworden op: 11.08.2011 - 20:38
Welke kleur heb je nodig? Ik heb er nog een liggen, met een uitsparing voor een RTI. Met een premium audio rooster van de sloop kun je dat afdekken of je zet er een alternatief voor een navigatiesysteem in.
XC70 2014 T5 VEA 4-cilinder Nordic+
V50 2004 Momentum Geartronic 2.4 5-cilinder benzine
V50 2004 Momentum Geartronic 2.4 5-cilinder benzine
-
- Starter
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 07.04.2008 - 12:06
Thanks voor de inspiratie. Ik ben hier nu ook mee bezig maar ik merk dat het bij mij niet werkt. Stekker van de Garmin houder verwijderd en een 12V naar 5V converter ingebouwd maar helaas blijft alles uit. Rood op paars toch? Eventueel zekering doorgebrand? Ik hoop dat je voor mij de gouden tip hebt.JTC30 schreef:Ik heb zelf de kabel losgemaakt van de houder, hieraan een 12V->5V stepdownconverter gemaakt, deze verstopt achter het dashboard, en boven uit de ventilatie komt nu een micro-usb kabel.rogierl schreef: Ik vraag me af of je dezelfde kabel (die dus toch al voeding levert) kunt gebruiken voor andere typen navigaties.
Maar ik had het gat ook niet, bij mij zat de garmin houder op een brodit. En de garmin houder had dus de originele stekker nog.
Zo was het:
Stekker eraf
Converter erop
Eerste probeersel:
Daarna aan de bovenkant gedaan, dat gaat beter. Geen foto van helaas..
Onderlangs geeft een te grote naad.
- JTC30
- 3rd Gear member
- Berichten: 322
- Lid geworden op: 06.04.2015 - 20:46
Rood op paars ja.Jassy schreef:
Thanks voor de inspiratie. Ik ben hier nu ook mee bezig maar ik merk dat het bij mij niet werkt. Stekker van de Garmin houder verwijderd en een 12V naar 5V converter ingebouwd maar helaas blijft alles uit. Rood op paars toch? Eventueel zekering doorgebrand? Ik hoop dat je voor mij de gouden tip hebt.
Anders eerst even met een multimeter de originele draden testen. Krijg je daar wel 12V, dan ligt het aan jouw converter.
Krijg je geen 12V, dan moet je volgens mij de zekering van de 12v aansluiting even controleren. En anders de aansluiting van die draden op de 12V. (Die van mij lopen daar volgens mij van af)..
Laatst gewijzigd door JTC30 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
1998 Peugeot 106 1.5d Accent - 259k naar 273k in 5,5 maand
2006 Peugeot 206 1.4hdi air line - 226k naar 270k in 1 jaar en 3 maanden
2008 my2009 Volvo C30 1.8 sinds 30-3-2015 van 136k nu op 222k+
2006 Peugeot 206 1.4hdi air line - 226k naar 270k in 1 jaar en 3 maanden
2008 my2009 Volvo C30 1.8 sinds 30-3-2015 van 136k nu op 222k+
-
- Starter
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 07.04.2008 - 12:06
Dank voor jou reactie. De paarse draad deed niks dus heb ik uit de zekeringkast 12V van de sigaretaansteker gehaald en met een kabel naar het dashboard gehaald. Vervolgens heb ik achter het dashboard 2 normale aansluitingen gemaakt. Vanuit daaar haal ik dan 5V weg die dan via het gat in het dashboard naar buiten komt en waar ik de tomtom op aan kan sluiten. Zie ook de foto. Met deze oplossing ben ik zeer tevreden, temeer omdat de 12V naar 5V stepdown converter de radio ontvangst ontzettend stoorde. Deze heb ik dus direct in de prullenbak gegooid.JTC30 schreef:Rood op paars ja.Jassy schreef:
Thanks voor de inspiratie. Ik ben hier nu ook mee bezig maar ik merk dat het bij mij niet werkt. Stekker van de Garmin houder verwijderd en een 12V naar 5V converter ingebouwd maar helaas blijft alles uit. Rood op paars toch? Eventueel zekering doorgebrand? Ik hoop dat je voor mij de gouden tip hebt.
Anders eerst even met een multimeter de originele draden testen. Krijg je daar wel 12V, dan ligt het aan jouw converter.
Krijg je geen 12V, dan moet je volgens mij de zekering van de 12v aansluiting even controleren. En anders de aansluiting van die draden op de 12V. (Die van mij lopen daar volgens mij van af)..
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.