Hoe is jullie ervaring met de ACC adeptieve cruise control.
Ik gebruik het erg veel.
Loop allen tegen de volgende Zaken aan:
-Achterop koment verkeer gaat bumper kleven omdat je volgens hen te ver achter je voorligger rijd.
-Verkeer wat zich telkens tussen mij en mijn voorligger drukt.
-iets te trage reactie van het gas nadat de voorligger naar rechts is gegaan.
Ervaring met ACC positief?
- trimitie
- 4th Gear member
- Berichten: 585
- Lid geworden op: 25.07.2010 - 19:36
- Locatie: Oostende
Bij druk snelwegverkeer toch best voet dicht bij rempedaal houden, want als ze traag invoegen voor je duurt het wat eer hij de wagen voor je detecteert en remt.
Ik zet de afstand op eerste streepje, dus miniem zeker bij droog weer, want anders is de afstand tot je voorligger te groot en heb je idd bumperklevers achter je.
Maar met acc staat veiligheid toch voorop en ideaal als je heel veel snelwegen doet .
Ik zet de afstand op eerste streepje, dus miniem zeker bij droog weer, want anders is de afstand tot je voorligger te groot en heb je idd bumperklevers achter je.
Maar met acc staat veiligheid toch voorop en ideaal als je heel veel snelwegen doet .
NU: XC60 D3 163pk R-design fwd Geartonic 2010
XC90 2.4 D 225pk 2006
S40 2.0D 136pk 2004
S40 1.8i 1996
XC90 2.4 D 225pk 2006
S40 2.0D 136pk 2004
S40 1.8i 1996
- arnoud
- 8th Gear member
- Berichten: 11740
- Lid geworden op: 26.12.2005 - 22:51
- Locatie: Omg. Eindhoven
En helemaal ideaal als je een automaat hebt en heel veel files moet rijden. Alleen jammer dat het systeem zichzelf steeds na 4 seconden stilstand weer uitschakelt...
XC60 T6 Recharge Ultimate Dark, Fusion Red 2024
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
- RichieB
- 6th Gear member
- Berichten: 2784
- Lid geworden op: 13.05.2008 - 17:46
- Locatie: Goeree-Overflakkee
Ach, 1 druk op het knopje en hij trekt weer op. Ideaal inderdaad voor files en trajectcontroles.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
- arnoud
- 8th Gear member
- Berichten: 11740
- Lid geworden op: 26.12.2005 - 22:51
- Locatie: Omg. Eindhoven
Jawel, maar dat is zo lastig als je net de krant zit te lezen 

XC60 T6 Recharge Ultimate Dark, Fusion Red 2024
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
- lancer
- 6th Gear member
- Berichten: 3140
- Lid geworden op: 31.05.2006 - 17:06
Ik rijd meer dan 80% van het snelwegverkeer op de acc. (Al 4 jaar) In het begin is het even wennen en je ontwikkelt een routine van Acc uit-aan om het makkelijker te maken dat iemand tussenvoegt en af en toe een klein beetje gas bijgeven om zelf in te voegen.
De wettelijke aan te houden tussenafstand is 2 seconden, de acc doet iets minder dan dat. Ik vind het wel prima zo. Deze week al weer files van een aantal kettingbotsingen gehad. Allemaal veroorzaakt door mensen die dachten genoeg afstand te houden.
Als het overige verkeer niet kan waarderen dat ik ook probeer te zorgen dat zij ook veilig thuiskomen dat is dan hun verlies. En als er een zit te drukken dan mag hij er ook voorbij als daar ruimte voor is. (Ga er zelf niet voor op de rem). Zit trouwens tegenwoordig ook wat vaker op de midden en rechterbaan. De auto regelt de snelheid wel. Die 5 tot 10km/u langzamer maakt op de reistijd ook niets uit en bij aankomst ben ik veel relaxter.
De wettelijke aan te houden tussenafstand is 2 seconden, de acc doet iets minder dan dat. Ik vind het wel prima zo. Deze week al weer files van een aantal kettingbotsingen gehad. Allemaal veroorzaakt door mensen die dachten genoeg afstand te houden.
Als het overige verkeer niet kan waarderen dat ik ook probeer te zorgen dat zij ook veilig thuiskomen dat is dan hun verlies. En als er een zit te drukken dan mag hij er ook voorbij als daar ruimte voor is. (Ga er zelf niet voor op de rem). Zit trouwens tegenwoordig ook wat vaker op de midden en rechterbaan. De auto regelt de snelheid wel. Die 5 tot 10km/u langzamer maakt op de reistijd ook niets uit en bij aankomst ben ik veel relaxter.
- Rob M
- 5th Gear member
- Berichten: 1694
- Lid geworden op: 27.10.2007 - 15:18
- Locatie: Westerwolde
Ik kan het hier alleen maar mee eens zijn! De tussenafstand heb ik op 2 streepjes ingesteld, zo vind ik dat met name het remmen iets vloeiender gaat. Als er iemand tussen kruipt is dat hun probleem, de auto neemt wat meer afstand en ik ga nog steeds met pak 'm beet 120Km/u richting mijn doel. Aan bumperklevers achter mij heb ik geen boodschap, ik weet van mijzelf dat ik niet onnodig links rij dus was ik niet van plan stress te krijgen door de slechte planning of te kleine geslachtsdeel van de bumperklever in kwestie.lancer schreef: Als het overige verkeer niet kan waarderen dat ik ook probeer te zorgen dat zij ook veilig thuiskomen dat is dan hun verlies. En als er een zit te drukken dan mag hij er ook voorbij als daar ruimte voor is. (Ga er zelf niet voor op de rem). Zit trouwens tegenwoordig ook wat vaker op de midden en rechterbaan. De auto regelt de snelheid wel. Die 5 tot 10km/u langzamer maakt op de reistijd ook niets uit en bij aankomst ben ik veel relaxter.
Conclusie, fijn systeem!
Hartelijke groet,
Rob
Rob
Inmiddels Volvo nummer 11 Na een 240, 265, 460, 2×740, V40, V50, V40, V60 en een XC40 nu een V60 B3 Inscription, Pine Grey/Geventileerd nappaleder met massage in de kleur amber. En o.a. de packs: Park assist, Lighting, Lounge en hier en daar nog wat
- Millimetervreter.
- 5th Gear member
- Berichten: 1339
- Lid geworden op: 21.02.2015 - 12:59
- Locatie: Oegstgeest
Dit is de eerste auto van mij die het heeft en ik ben er zeer tevreden over, zalig relaxed. Dit is een optie evenals een standkachel die ik niet meer wil missen!
Werk maakt soms meer kapot, dan drank goed kan maken
Lakfluisteraar.
V60 PIH MY2016, Onyx black, R-design, Hybrid Technology Line, Intellisafe Proline, DAB+,getint glas, zilverkleurig roofrails, side scuffs
Lakfluisteraar.
V60 PIH MY2016, Onyx black, R-design, Hybrid Technology Line, Intellisafe Proline, DAB+,getint glas, zilverkleurig roofrails, side scuffs
-
- 1st Gear member
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 30.01.2015 - 19:48
Overwegend positief zoals ook mijn eigen ervaring!
Heeft iemand ervaring met dit systeem van auto's uit de VW groep, werken deze beter/anders/sneller gezien in mijn beleving op de weg het die rijders zijn die het meest geïrriteerd reageren!
Heeft iemand ervaring met dit systeem van auto's uit de VW groep, werken deze beter/anders/sneller gezien in mijn beleving op de weg het die rijders zijn die het meest geïrriteerd reageren!
- Rob M
- 5th Gear member
- Berichten: 1694
- Lid geworden op: 27.10.2007 - 15:18
- Locatie: Westerwolde
De ACC is niet leverbaar op de bluemotion uitvoeringen, dus het gros van de bumperklevende vertegenwoordiger zal het niet hebben. Verder heeft een kennis van mij het op zijn Golf en werkt het vrijwel hetzelfde als in de Volvo (software leverancier is dezelfde?), met dat verschil dat er iets op zijn auto zit als 'driving profiles' waardoor de auto stugger is en directer op het gas reageert, bijterig zeg maar. Dat, in combinatie met zijn 200Pk in die Golf en de kortste afstand voor de ACC lijkt het anders te reageren. Maar een heel stuk minder comfortabel.zender schreef: Heeft iemand ervaring met dit systeem van auto's uit de VW groep, werken deze beter/anders/sneller gezien in mijn beleving op de weg het die rijders zijn die het meest geïrriteerd reageren!
Daarnaast vond ik het volgende (voor een kennis die VW moet leasen en twijfelt over ACC) over zijn ACC bij VW.
''Valt regelmatig in storing (algemeen of melding geen sensorzicht). Je cruise controle doet het ook niet. Deze optie maakt dat het rijden schokkerig verloopt omdat hij remt als hij een auto ziet, maar dan pas als hij er bijna is. Je bent de hele tijd bezig met de adaptieve cruise controle waardoor relaxed rijden er niet meer bij is. Auto staat nu voor de zoveelste keer in de garage voor deze optie''.
Laatst gewijzigd door Rob M op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Hartelijke groet,
Rob
Rob
Inmiddels Volvo nummer 11 Na een 240, 265, 460, 2×740, V40, V50, V40, V60 en een XC40 nu een V60 B3 Inscription, Pine Grey/Geventileerd nappaleder met massage in de kleur amber. En o.a. de packs: Park assist, Lighting, Lounge en hier en daar nog wat
- Summum
- 6th Gear member
- Berichten: 4854
- Lid geworden op: 04.05.2005 - 15:20
- Locatie: Midden Nederland
Ik rij nu in mijn tweede V60 met ACC en ik vind het een topsysteem. Ondanks dat de auto in de basis nog steeds hetzelfde is merk ik wel dat de ACC software is geëvolueerd in de afgelopen jaren. Mijn 2011 V60 remde keurig en gelijkmatig, maar pakte vaak laat op als je naar de linkerbaan verhuisde om in te halen. De auto bleef dan remmen totdat je volledig op de linkerbaan zat en de weg vrij was. Dat was soms vervelend als er andere auto's achterop aan kwamen.
Mijn nieuwe 2016 V60 doet dat veel beter, doordat de auto al weer gaat versnellen zodra ik mijn richtingaanwijzer naar links aanzet. Terwijl ik op dat moment nog steeds (deels) achter mijn voorligger rijd. Je kunt dus veel vloeiender inhalen dan voorheen.
Mijn nieuwe 2016 V60 doet dat veel beter, doordat de auto al weer gaat versnellen zodra ik mijn richtingaanwijzer naar links aanzet. Terwijl ik op dat moment nog steeds (deels) achter mijn voorligger rijd. Je kunt dus veel vloeiender inhalen dan voorheen.
(2008) V70 T6 AWD Summum, Barents Blue, off black leder, full option
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1032
- Lid geworden op: 26.12.2013 - 20:33
Wat bedoel je? niet remmen. Of reageert het ook op sturen en laat dan de rem los?lancer schreef: Acc remt idd niet voluit. Gelukkig neemt City Safety het over als het nodig is. Wanneer dat gebeurd, moet je, tenzij je wilt uitwijken, juist niets doen want anders gaat de rem los.