S40 uit 1996 op LPG, of een V40 Bi fuel 1998

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rob Bakker
5th Gear member
Berichten: 2189
Lid geworden op: 28.11.2006 - 10:14

Hey allemaal,

Voor mijn werk ben ik opzoek naar een (voor mij) nieuwe auto, en aangeien ik ongeveer 600 km per week ga rijden ben ik toch uitgekomen op een LPg auto.

Nu heb ik er twee op het oog,

S40

of een

V40

De S40 heeft als voordeel voor mijn idee de uitvoering plus gelijk winterbanden en zomerbanden, en dat het een 2.0 automaat is

De V40 is alleen nieuwer en heeft 30.000 minder gelopen. :?
Waar ik bang voor ben is deat de V40 een beetje underpowered is.

Nu is dus de vraag, welke raden jullie aan?
Gebruikersavatar
Canard
3rd Gear member
Berichten: 428
Lid geworden op: 18.12.2005 - 23:10
Locatie: Tilburg

Het is natuurlijk een kwestie van prioriteiten stellen. Wat vind jij belangrijk aan de auto?

Ik zou zonder veel nadenken kiezen voor de V40 omdat:
- het is een estate, dus wat groter
- hij is nieuwer
- minder kilometers (wat niet per se beter hoeft te zijn, afhankelijk van onderhoudshistorie)
- ik vind mijn 1.8 zeker niet underpowered, maar hij is ook niet heel snel. Heb geen persoonlijke ervaring met de 2.0.
Overigens is de V40 niet de "echte" (af-fabriek) bi-fuel want die is er pas vanaf 2000 geloof ik, ook dit hoeft geen probleem te zijn. Ik wil het alleen maar even aangeven zodat je dit weet.
V40 1.8 Europa | phase II | 01-2001 | Peacock Green metallic
Gebruikersavatar
marissen
3rd Gear member
Berichten: 355
Lid geworden op: 23.10.2005 - 17:32
Locatie: Bergentheim

Als het een echte Bi-Fuel betreft (en daar heb ik inderdaad mijn twijfels over)is de keuze in mijn ogen klip en klaar: De V40! Deze heeft namelijk af fabriek een aangepaste kop en een aangepast motormanagement. Ook de andere voordelen die Canard noemt geven m.i. de doorslag.

Mijn Bi-Fuel van 2002 trekt een beladen caravan (+/- 1200 kg) met gemak door de Alpen. Het gaat dan niet meer met 120 km/h natuurlijk, maar op de steilste stukken is 70-80 km/h toch altijd haalbaar.
Happy V40 1.8 Bi-Fuel Driver
Gebruikersavatar
J
3rd Gear member
Berichten: 491
Lid geworden op: 15.09.2006 - 10:31
Locatie: Hoofddorp

Persoonlijk zou ik ook voor de BiFuel gaan, fabrieks af op gas is altijd beter heb ik mij laten vertellen.
EEn ten aller tijden een V boven een S, maar dat is smaak.
Volgens mij is aan de hand van het motornummer te achterhalen of het een echte BiFuel is

succes
Black Sheep: There's always one crazy motherfucker in the family
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20781
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Sorry, geen van beiden. Zijn geen van beiden Bi-fuels (zeker de 2.0 S40 niet). Zullen dus misschien behoorlijk snel aan een nieuwe kop toezijn.

Als ik dan toch (budgettechnisch) één zou kiezen. De 1.8 V40. En de kop daarvan laten checken bij een specialist, voordat je tot aankoop overgaat.

Een betere keus is toch een jongere echte Bi-fuel (is 1.8!!), of een Diesel.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
Gideon_XC90
5th Gear member
Berichten: 2081
Lid geworden op: 22.11.2006 - 13:40
Locatie: Berghem

Een echte Bifuel

Origineel is beter
Toyota Corolla 1.6 White my1984
Toyota Carina E 2.0XLD Dark Turquoise Metallic my1993
Mazda 626 Wagon 2.0DITD GLX Blue Metallic my1999
Volvo V70 2.4 Bifuel 140PK Black Sapphire my 2002

Austin Mini 850 de luxe Old English White my1967
XC90 2.4D5 Executive Lava Pearl my 2007
V70 2.0D3 Limited Edition my 2011

XC60 2.0T5 AWD Inscription my 2017
Gebruikersavatar
Rob Bakker
5th Gear member
Berichten: 2189
Lid geworden op: 28.11.2006 - 10:14

dat is logisch,

Maar het probleem is dat ik niet een € 10.000 tot € 12.000 heb liggen.

Maar de S40 is al weg, en ben nu aan het verder zoeken.
De V40 ziet er erg mooi uit, maar ik krijg een raar idee van het bedrijf dat hem verkoopt ;)
Gebruikersavatar
marissen
3rd Gear member
Berichten: 355
Lid geworden op: 23.10.2005 - 17:32
Locatie: Bergentheim

Geen hand vol........ maar een land vol :mrgreen: :mrgreen:
Happy V40 1.8 Bi-Fuel Driver
Gebruikersavatar
trompetje
5th Gear member
Berichten: 1023
Lid geworden op: 07.07.2006 - 09:40
Locatie: Oostelijk Westfriesland
Contacteer:

Ik heb zes jaar en van 117.000 tot 332.000 km gereden met een V40 2.0 uit 1996, met Vialle LPi installatie. geen kleppengedoe gehad (wel één keer inspuitgedoe.....) Als het goed is, rijdt ie nog......
De "oude"(=phase I) 2-liter blokken zijn naar mijn weten zeer geschikte automotoren om op gas te laten rijden, en houden dat ook lang vol. het kleppengedoe is met name met de nieuwere (phase II) modellen. (andere klepbediening oid?)
Groet, Rik.

Volvo V40 2.0 LPi ---> Volvo V70 D5 (120 kW) ----> Volvo V50 2.0D Momentum!
Renault Grand Espace ";Initiale";........

mijn andere hobby: Trompetjes!
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”