Raar probleem met parkeersensoren

Plaats reactie
MrNix
2nd Gear member

Hallo,

Sinds een ruime maand heb ik een vreemd probleem met mijn parkeersensoren (heb ze alleen achter). Hopelijk kunnen jullie helpen.

Volgende is er aan de hand. Wanneer ik mij auto zonder draaiende motor in zijn achteruit zet doen de parkeersensoren het gewoon zoals je zou verwachten. Vreemde gebeurt wanneer ik de motor start (wel handig als je achteruit wilt rijden... :-) ) en hem in zijn achteruit zet. Dan is hij niet betrouwbaar meer. Het lijkt wel alsof het signaal niet meer goed door komt (je hoort heel zachtjes nog wel het tikken, maar de echte piep uit de speaker komt vaak niet) en hij soms ook van slag is. Ik heb een (voor zover ik weet) origineel Volvo systeem met een extern speakertje (dus niet via de HU-603).

De Volvo dealer heeft naar de sensoren gekeken en die werken gewoon naar behoren. Hun advies was om het regelkastje te vervangen. Helaas had hij niet meer een oude liggen om het uit te testen. Maar zeker weten of dat het probleem is wist hij niet. Dus voor ik de gok neem om €140 ex btw uit te geven voor een nieuw kastje hoop ik dat jullie me kunnen helpen met tips/ ervaringen enzo.

Zelf denk ik dat het niet aan het kastje ligt aangezien alles naar behoren werkt als de motor niet draait.

Dank alvast voor het lezen en meedenken!

Groeten,
Marnix
XC90 T8 MY19 R-Design
XC90 2.5T MY07 Momentum (Oleg by Volvotune)
V70 XC 2.4T Ocean Race
V70 2.4 Comfortline
Duckman
2nd Gear member

Het lijkt wel of er opeens allemaal problemen zijn met parkeersensoren >_<

Heb er zelf ook last van, maat op dit moment doen ze het weer normaal!

Als je in de buurt woont/bent mag je mijn kastje zo proberen. Heb een XC70 uit 2002/2003
MrNix
2nd Gear member

Ja had inderdaad al meer berichten gezien. Vreemd. Wel fijn voor je dat ze het bij jou weer doen! Had je nog iets "bijzonders" gedaan dat ze weer werken?

Dank je voor het aanbod, maar geloof dat jij in het oosten woont en ik woon in het westen (regio Amsterdam). Dus dat wordt lastig.
XC90 T8 MY19 R-Design
V70 XC 2.4T Ocean Race
V70 2.4 Comfortline
MrNix
2nd Gear member

Iemand nog een suggestie?
XC90 T8 MY19 R-Design
V70 XC 2.4T Ocean Race
V70 2.4 Comfortline
Duckman
2nd Gear member

Ik heb lopen friemelen aan het draadje dat onder het raam links naar boven loopt. Daarna deden ze het weer. Tot nu toe weer zonder problemen.

Niet iemand van het forum in de buurt wonen met sensoren? Kastjes zullen hetzelfde zijn van de v70 denk ik...

Ik woon idd aan de oostelijke kant van het land, desalniettemin ben je welokm als je in de buurt bent :D
MrNix
2nd Gear member

Is dat het draadje wat naar het externe speakertje gaat? Dat zit hoog achter het zijpaneel bij het raam in de bagageruimte (net onder dat roostertje). Ga dit weekend nog wel eens alle draadjes nalopen. Hopelijk dat dat helpt. Vreemde blijf ik vinden dat hij het gewoon goed doet wanneer de motor niet loopt, en als ik die start, dan is het meteen mis.
XC90 T8 MY19 R-Design
V70 XC 2.4T Ocean Race
V70 2.4 Comfortline
Duckman
2nd Gear member

Geen idee waar dat draadje precies naar toe loopt. Maar het is wel dat kabeltje wat jij beschrijft.
Plaats reactie

Terug naar “XC70 t/m MY2007”