Hoop dat jullie mij kunnen helpen met wat tips. Mijn Volvo V50 uit dec 2006 heeft koelwatertemperatuurkuren. Ik heb al wat op het forum gezocht en deel van de suggesties aan andere leden uitgevoerd/ laten voeren. Maar probleem is er niet minder op geworden (lijkt eerder erger te worden).
Probleem is het volgende, sinds kort geeft de temperatuurmeter aan dat de auto niet warm meer wordt. Begon met dalende temperaturen bij rijden op de snelweg. Probleem is inmiddels wat uitgebreid. Alleen als de auto lang stationair draait zonder te rijden komt de temperatuur nog mooi in het midden. Rijdend komt het niet verder dan 1 of 2 streepjes op de meter. Als je gaat rijden nadat hij in stilstand op warm stond dealt de temperatuur meteen.
Inmiddels heb ik de themostaat laten vervangen (voor een nieuwe 89 graden thermostaat). Was het probleem niet. Inmiddels ook de koelvloestofsensor vervangen. Maar probleem bestaat nog steeds. Groot nadeel van dit alles is dat het autootje nu ook zuipt als een dolle omdat hij de hele tijd in standje koud gaat stationair. Kost snel 150 km op de tank. Wie heeft ideeen/ suggesties? Want zo gaat het rijplezier wel erg van de auto af.

Dank voor jullie hulp.
Groet,
Selwyn