Paar aanschaf vraagjes

Plaats reactie
Sander02
4th Gear member

Ben me aan het oriënteren op een XC70 , heb pas net een V50 maar wil misschien toch wat meer.

Als je een handbak koopt met 280K, wat zouden de kosten ongeveer zijn voor koppeling te vervangen en de distributieriem. Gewoon bij universele garage.
Geen idee natuurlijk hoe vorige eigenaren met de auto omgegaan zijn maar als het een beetje netjes is geweest kan de versnellingsbak dan nog lang mee?

Ik zie sommige exemplaren waarvan lijkt dat er geen orginele radio/cd inzit, zoals op de volgende afbeelding. Je houd dan dus ruimte over.
Afbeelding

Kan je daar ook een modernere volvo radio/navigatie systeem inbouwen met boardcomputer weergave van zaken als temperatuur, parkeersensoren, etc?
Zeg maar zoals bij een V50.
Laatst gewijzigd door Sander02 op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
XC70 2.5T 11-2003
V50 1.8 2005
Leslie Verhoef
2nd Gear member

Hallo een volvo met 280 K op de teller kan uitstekend maar dan moet hij wel goed onderhouden zijn netjes de beurtjes( juiste beurten) elke keer.
wat betreft de bak dat kan nog paar ton goed gaan maar ook zo kapot gaan dat heb je niet in de hand tegenwoordig bij nieuwe auto,s gaan ze binnen paar weken al dus km stand /ouderdom zegt niet altijd iets.
En hoe is de auto gebruikt trekhaak of geen trekhaak rijstijl enz.

Mijn xc 70 automaat heeft nu dik 340... gelopen en ben zelf monteur en onderhoud doe ik dan ook gewoon zelf elke x netjes olie filters enz.
Dan blijft je auto het vanzelf langer doen en je moet ook gewoon geluk hebben met het kopen van een 2ehands auto!
Ik heb toen ik mijn xc net had uit voorzorg de distributie vervangen was er nog niet helemaal aan toen en gewoon alle filters en oliën vervangen dan is hij in ieder geval lekker fris en dan heb je voor je zelf ook een goede basis wat je auto wel en allemaal niet gehad heeft.

radio heb je ook imitatie (orginelepasvorm) radio,s voor dat weet ik wel met radio navi enz.
een radio van een nieuwer typen xc zou ik zo niet weten .

gr leslie
valser
2nd Gear member

Als ik me niet vergis kost een nieuwe koppeling (zonder vliegwiel) zo'n 450 euro, en een distributieriem met waterpomp ook zo'n bedrag.
Een XC70 met handbak is trouwens betrekkelijk zeldzaam.
Jers3n
5th Gear member

Waar kijk je naar? Diesel of benzine, welk bouwjaar (ivm AWD met Visco of Haldex), wellicht indicatie van het budget?

Op deze site kun je een indicatie van de standaard onderhoudskosten in zien, en aan de hand van de (meer)prijs voor de beurten kun je wellicht inschatten wat de (extra) kosten voor de distributie zijn. Overigens is het mijn ervaring dat er bijna altijd bijkomende zaken zijn waardoor de uiteindelijke kosten voor de beurt wat hoger zijn.

En inderdaad zijn er niet veel XC70's met een handbak, maar ze zijn er echt en zeker als je niet in de veel file staat rijdt het prima... :D :D
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
Sander02
4th Gear member

Dank jullie wel. Sowieso benzine. Uit m'n zoektocht leek meest verstandige om voor een 2.5T te gaan vanaf 2004 met haldex.
Ik vind schakelen fijn maar ook icm cruise control lekker de beetjes laten rusten. De automaat zou wat minder zuinig zijn begreep ik.
Maar ik las ook dat je een handmatige stand hebt, dus dat kan je toch nog soort van schakelen. Voorkeur voor schakelen maar ik had al wel wat auto's gezien die
helemaal perfect leken maar automaat waren en ik weer verder keek. Sowieso is het allemaal nog beetje onder voorbehoud hoor. Moet een garage vinden
waar ik m'n net aangeschafte V50 kan omruilen. Moet niet al teveel verlies maken op de V50. Denk niet dat een dealer bijbetaald als je een met een auto komt die meer waard is dan de gene die je aan wilt schaffen. De inkoopprijzen zullen wel stuk onder de marktprijzen liggen.
Laatst gewijzigd door Sander02 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
XC70 2.5T 11-2003
V50 1.8 2005
Plaats reactie

Terug naar “XC70 t/m MY2007”