V50 MY08 mistlampen inbouwen

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
YannickC
2nd Gear member

Binnenkort heb ik mijn v50 van 2008 maar helaas zonder mistlampen.
Ik zou deze graag inbouwen en ben gaan informeren bij de dealer.

Hierbij stuiten we op de volgende accessoire voor de v50
http://accessories.volvocars.com/nl-be/ ... .0D/Manual

Dit voor de prijs van +- 185 euro zonder inbouwen en software.

Het enige waar we niet zeker van waren is of deze inclusief de mistlamp-kapjes zijn.
Ik heb momenteel blinde kapjes, dus deze moeten ook vervangen worden.

Weet iemand of deze set met die kapjes is?

Thanks.
snorremans
5th Gear member

Ik zou eens bij auto Rima informeren, is wel tweedehands maar wel compleet, schakelaar, lampen en kapjes moet je alleen langs de dealer voor de software. heel misschien kan auto Rima deze ook wel installeren.
V50 Momentum 2.4 140 PK , 170 PK by Rica, Flint Grey Pearl:2004
Mobility,Winter,Estate,Audioline High Performance, Pioneer TS-WX 610A
Tethys 17 inch,
Spacers 10 mm ( tussen lager en naaf )
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Elektrischverstelb. en verw. lederen stoelen,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
Darkwood interieur, stuur en pook knop

Heden Mercedes B 220 ( 2020 ) 194 PK.
Luuk87
2nd Gear member

Ik heb de mijne ook bij Rima vandaan.

Als je nieuwe mistlampen bestelt zitten die kapjes er niet bij, zou gewoon slopen mailen (zoals Rima) en vragen of zij lampen + kapjes hebben. Je hebt ook een schakelaar nodig (hoewel je je oude schakelaar kunt aanpassen zodat de blinde knop gewoon functioneert, ziet er alleen niet standaard uit dan). Ik heb bij Rima 75 euro + verzendkosten (tientje) betaald voor lampen, kapjes en de schakelaar.

Ze werken niet voordat je ze bij de dealer laat inprogrammeren, de software kostte mij 15 euro en de arbeid 40, om de één of andere reden (is een paar minuten werk). Maar goed, werkt als een tiet.

Qua installeren; ik weet eigenlijk niet hoe ze standaard gemonteerd zitten. Ik heb ze erin "geklikt" en de bevestigingsgaten (flink groot, zal een soort kliksysteem zijn?) gewoon met flinke bundelbandjes vastgezet, gaan nergens heen. Let wel op dat je ze nog even afstelt! Ik vind het leuk om er altijd mee te rijden (vult onze brakken lampen ook nog eens mooi aan, en dan heb ik al xenon), maar dan moeten we ze aan de lage kant zijn afgesteld.
Laatst gewijzigd door Luuk87 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo V50 | 2006 | 2.0D
K&N en ZIP: 176pk / 390Nm

Gentleman's sjonniebak :)
E.Werker
2nd Gear member

En mocht je oom agent tegenkomen, ben je rond de 200 euro armer?
Laatst gewijzigd door E.Werker op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
AJ V50 D5
2nd Gear member

E.Werker schreef: En mocht je oom agent tegenkomen, ben je rond de 200 euro armer?
Inderdaad.
Waarom zou je in 's hemelsnaam met mistlampen gaan rijden als er geen mist is én in combinatie met gewone verlichting?
Lijkt mij een beetje 'stoer'.

Maar goed, béétje OT.
:bandit:

Andries.

Btw: Overigens is die 'gewone verlichting' idd van erg matige kwaliteit. Na 4 jaar al troebele lenzen...
Volvo V50 D5 Edition II Geartronic MY10
snorremans
5th Gear member

Luuk87 schreef: Ik heb de mijne ook bij Rima vandaan.

Als je nieuwe mistlampen bestelt zitten die kapjes er niet bij, zou gewoon slopen mailen (zoals Rima) en vragen of zij lampen + kapjes hebben. Je hebt ook een schakelaar nodig (hoewel je je oude schakelaar kunt aanpassen zodat de blinde knop gewoon functioneert, ziet er alleen niet standaard uit dan). Ik heb bij Rima 75 euro + verzendkosten (tientje) betaald voor lampen, kapjes en de schakelaar.

Ze werken niet voordat je ze bij de dealer laat inprogrammeren, de software kostte mij 15 euro en de arbeid 40, om de één of andere reden (is een paar minuten werk). Maar goed, werkt als een tiet.

Qua installeren; ik weet eigenlijk niet hoe ze standaard gemonteerd zitten. Ik heb ze erin "geklikt" en de bevestigingsgaten (flink groot, zal een soort kliksysteem zijn?) gewoon met flinke bundelbandjes vastgezet, gaan nergens heen. Let wel op dat je ze nog even afstelt! Ik vind het leuk om er altijd mee te rijden (vult onze brakken lampen ook nog eens mooi aan, en dan heb ik al xenon), maar dan moeten we ze aan de lage kant zijn afgesteld.
Mistlampen zitten met twee torx parkers vast.
Tethys 17 inch,
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,

YannickC
2nd Gear member

Ok thanks voor de tip! Wel jammer dat die kapjes er niet bij zitten.
Wel een beetje raar voor een achteraf "inbouw" kit... Komt er dus weer 50 euro bij de prijs ofzo.
Ik zal wel eens 2dehands (bij rima daar) luisteren als ik de v50 heb ;-)
Luuk87
2nd Gear member

E.Werker schreef: En mocht je oom agent tegenkomen, ben je rond de 200 euro armer?
Welnee, zo laag als de mijne staan is standaard moderne dagrijverlichting feller voor tegenliggers, daarom zeg ik dus ook dat je ze in dat geval laag moet afstellen. Als ik ze echt als mistlichten wil gebruiken zijn ze veel te laag, doen geen bal zo. Maar goed stellen kost 5 minuten, dus wie weet zie ik ooit eens het licht.
Laatst gewijzigd door Luuk87 op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Volvo V50 | 2006 | 2.0D
K&N en ZIP: 176pk / 390Nm

Gentleman's sjonniebak :)
snorremans
5th Gear member

Moderne dagrijverlichting brand nooit tegelijkertijd met de normale ( dimlicht ) verlichting,
Tethys 17 inch,
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,

E.Werker
2nd Gear member

Luuk87 schreef:
Welnee, zo laag als de mijne staan is standaard moderne dagrijverlichting feller voor tegenliggers, daarom zeg ik dus ook dat je ze in dat geval laag moet afstellen. Als ik ze echt als mistlichten wil gebruiken zijn ze veel te laag, doen geen bal zo. Maar goed stellen kost 5 minuten, dus wie weet zie ik ooit eens het licht.
Ook al stel je ze recht tegen de grond af, mistlampen zijn mistlampen. Er hoeft maar 1 agent bij te zitten die het verschil ziet en je krijgt m.
Dagrijverlichting is inderdaad feller, maar heeft wel een type goedkeuring. Dat het feller is klopt, op het verblindende af.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”