Hallo, er komt binnenkort een V70 2.4 140pk benzine bj 2000 automaat op mijn pad terecht die ik mogelijk / overweeg aan te schaffen.
Aangezien ik zelf S60 een schakel rij is mijn vraag : hoe is degelijk / storingsgevoelig is de geartronic van zo'n V70.
Het betreft een volledig Volvo dealer onderhouden auto van mensen 60+ leeftijd en betreft 1e eigenaar. Heeft slechts 130.000 km origineel op de teller !! Auto heeft niet altijd binnen gestaan. Zijn er punten waar ik rekening mee dien te houden ?
( met de zoekfunctie kom ik geheel uit, sorry )
Ik zie de ervaringen graag tegemoet
Groets !
Laatst gewijzigd door peter d op 01.01.1970 - 01:00, 3 keer totaal gewijzigd.
In bezit :
Volvo S60 2.4 aut. drivers edition II, high performance audio + rti, 18"dezent tx, xenon, imola sportleder.
Suzuki Swift Shogun 17"piano black spaak wheels, pianolak dakspoiler, pianolak a-stylen, sierstuk. ( auto vrouw )
Niet meer in bezit :
Volvo S60 2.4 BSR intro edition, high performance audio, tethys 17"+ Heico Volution X 17".
Volvo V40 1.8 Phase II Dynamic+Spoiler-line. 2002 climate controle, cruise-controle, org.bassbox, HU-655 audio, blokgrille, xenon, roofrail, summer 17"; Bellini multiespaak wheels, Winter: 15' Orbit . ( auto vrouw )
* inlezen op het forum over de GT bakken
* wat je verder ook doet, als eerste laat je hem flushen
* je laat door een onafhankelijke dealer een aankoopkeuring doen
En vreder goed beseffen dat, als die bak kapot gaat, de reparatiekosten de dagwaarde ruimschoots overstijgen.
CORRECTIE : het betreft volgens mij idd een " gewone " automaat . Hij komt zeer waarschijnlijk bij mij op het werk binnen ivm inruil. Mijn verkoopcollega had het over een geartronic....maar ja, verkopers....ik denk een normale gewone automaat. Nakijken doe ik samen met een collega. Alleen ben ik over het algemeen niet zo blij man met automaten.... wel super relax rijden hoor maar toch.... handbak heb ik liever
Mijn vader heeft een S80 170pk aut. en heeft geen klachten... maar ja een oude rustige rijder...
Laatst gewijzigd door peter d op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
In bezit :
Volvo S60 2.4 aut. drivers edition II, high performance audio + rti, 18"dezent tx, xenon, imola sportleder.
Suzuki Swift Shogun 17"piano black spaak wheels, pianolak dakspoiler, pianolak a-stylen, sierstuk. ( auto vrouw )
Niet meer in bezit :
Volvo S60 2.4 BSR intro edition, high performance audio, tethys 17"+ Heico Volution X 17".
Volvo V40 1.8 Phase II Dynamic+Spoiler-line. 2002 climate controle, cruise-controle, org.bassbox, HU-655 audio, blokgrille, xenon, roofrail, summer 17"; Bellini multiespaak wheels, Winter: 15' Orbit . ( auto vrouw )
Ik denk dat ik voor menig " gewone" automaat rijder spreek als ik zeg dat deze bijzonder duurzaam zijn.
Ruim 300000 km en nog even soepel en relaxed schakelen.
Rijstijl en onderhoud zijn de toverwoorden.
Heb de mijne recent laten flushen en dit heeft toch nog weer wat comfort toegevoegd.
Zelf heb ik deze automaat ook 2x gehad. Nooit problemen mee gehad. 130.000 km is net ingereden joh! Zeker als hij niet veelvuldig caravan / aanhangers heeft getrokken, zou ik het lekker doen
Laatst gewijzigd door JPV70 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
jpwg001 schreef:
Zijn de automaatbak en de GTbak niet dezelfde hardware? Met een andere software en pookgedeelte...
Van de GT met 5 versnellingen weet ik het niet. De GT die ik nu heb is een 6 bak, die in ieder geval niet
De "standaard" automaten zijn in de V70N altijd alleen als 5 bak geleverd dacht ik.