Volvo V40 D2 Business Sport en Sensus Connect

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
Plaats reactie
ZweedseFerrari
Starter

Over ongeveer een weekje mag ik eindelijk mijn V40 Business Sport ophalen :D
Ik kan echt niet wachten natuurlijk!

Ik ben benieuwd naar de ervaringen met Sensus Connect.
Momenteel rij ik een Clio met een touchscreen navigatiesysteem.
Dat is lang niet zo uitgebreid als Sensus Connect maar ik denk dat het snel even invoeren van routes makkelijker gaat met een touchscreen.

Ik ben voornamelijk geintresseerd in de werking van Send to car.
Op de site lees ik dat je vanaf je PC op de Here.com site een locatie kan zoeken, deze zend je dan naar je volvo account en zodoende krijg je de route op het Sensus Connect systeem. Tevens de Here app onder Windows Phone gaat dat mee.
Hoe zit dat eigenlijk met de iPhone? De Here app voor de iPhone heeft deze feature niet.
De Volvo On Call app vereist voor zover ik kan lezen Volvo On Call in je wagen, dat heeft mijn Volvo straks niet.
Heeft iemand ervaringen met IOS in combinatie Send to Car met een Volvo?

Uitvoering:
Business Sport, al heel compleet :D
Kleur: Passion Red
Velgen: Freja Dark Grey Matte 17"
Afneembare trekhaak

Ik heb hem al bekeken met de standaard 16" velgen.
De combinatie rood met de donkere Freja velgen heb ik nog niet gezien, dus ik ben zelf nog erg benieuwd naar het totaalplaatje!
Paul
Geartronic member

Hi ZweedseFerrari,

Als je geen Volvo on Call hebt kan je helemaal niks met de App, je demo proberen maar niks meer.
Sterkte met wachten!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MichelR
6th Gear member

Inderdaad je kunt alleen via de Volvo On Call app op je iPhone een adres naar je auto toe sturen als je ook Volvo On Call in de auto hebt.

Zoals Paul als zij zonder Volvo On Call in de auto heb je niets aan de app.

Volgens mij kan je dan zelfs ook geen adres via de Here site naar je auto sturen.. En op de business Sport zit volgens mij geen Volvo On Call.
Autoloos. Ridder te voet
C30 1.6D DrivE Sport MY2009 Black Saphire
V40 D4 R-Design Rebel Blue
V40 D2 Summum MY13
Volvo C30 1.6 R-Edition MY11
Volvo C30 1.6 Kinetic MY07
Volvo V40 Europa/Sport edition bj 1999
Volvo 440 GLT
Volvo 343
19Remco80
1st Gear member

Klopt, alleen via android werkt sent to car wel. Persoonlijk voegt het voor mij niets toe. Je kunt beter het adres in je mobiel zetten en in je auto overtikken. Zeker wanneer je mobiel als hotspot moet gebruiken om te connecten met internet. Hadden ze wat mij betreft wachterwege kunnen laten. Anders zou het zijn als de auto zelf een wifi-verbinding had, maar dat zit op de busines sport niet.
V40 business sport D2
Renault megane Bose
Seat leon 1.9TDI
rsnhakan
8th Gear member
Contacteer:

Send to car werkt zonder VOC. Even in je auto in het Connect gedeelte een Volvo ID aanmaken. Vervolgens kun via here.com een adres versturen.
redfox
1st Gear member

Het werkt alleen niet super snel, want je moet naar de zogenaamde "Internet apps gaan", maar dat is allemaal super traag. Maar je kan dan inderdaad vanaf de PC op here.com adressen sturen naar de auto. Kan bv handig zijn als je op vakantie gaat en veel adressen van te voren bij je wilt hebben.

De adres invoer via spraak commando's werkt supergoed, dus in de praktijk gebruik ik vooral die.
Fredraket
4th Gear member

Ik gebruik zowel spraak als ook de send-to-car optie. Inderdaad gewoon vanaf de PC naar je account sturen. Werkt inderdaad heel gemakkelijk als je meerdere adressen wilt invoeren en gaat prima zonder Volvo on Call, als is het niet een hele snelle manier..... Op Here.com de juiste plaats opzoeken en vervolgens delen met je auto.
Veel plezier straks met deze fraaie auto.
Groeten, Freddy

MY18 S90 D3 GT Momentum+; Intro line; 18"; Mussel blue en nog wat leuke opties
MY15 V60 D4 GT8 Ocean Race, Inscription Crystal White Pearl, Off Black leder met donkere hemelbekleding, Business Connect Pack, afneembare trekhaak
MY12 Peugeot 508SW 2.0 HDI 163pk BPL

Directie: MY98 Daihatsu Sirion 1.0DX MY08 Fiat Panda 1.2 Editione Cool
Paul
Geartronic member

Via de App verzenden naar mijn auto gebruik ik dan weer wel veel, want het is zo makkelijk, met ff copy paste heb ik uit mijn agenda het adres in de Volvo app en dan heeft mijn auto het. Werkt top!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Get!em
3rd Gear member

Via voice de boel invullen werkt ook prima. Bij mij meestal in 1x raak en dat is echt super snel.

Voor buitenland kan je via toetsenbord op dashboard (numeriek via de t9 sms methode) snel een plaatsnaam typen.

Voor buitenland kun je de meeste POI via voice ook wel vinden. Campings, hotels, supermarkten, tankstations, bezienswaardigheden, parkeerplaatsen, voor heel europa staan die in het systeem.

Als laatste optie (nog nooit gebruikt), zou je via een gpx bestand (gps punten bestand) op je USB stick locaties kunnen invoeren. Zie handleiding.
ZweedseFerrari
Starter

Dankje voor jullie reacties.

Ik moet het maar even gaan testen dan of ik het handig ga vinden.
Jammer dat de on call app niet werkt puur voor send to car.
Vanaf de iPhone opent hij namelijk de mobiele site via here.com,
daar zit geen send to car op. Wel op die de pc opent.
Gekgenoeg in de here app op windows phone zit de functie wel...

Internet via mobiel vind ik geen probleem.
Die heb ik altijd wel mee.
OGA244
8th Gear member

Fredraket schreef: Ik gebruik zowel spraak als ook de send-to-car optie. Inderdaad gewoon vanaf de PC naar je account sturen. Werkt inderdaad heel gemakkelijk als je meerdere adressen wilt invoeren en gaat prima zonder Volvo on Call, als is het niet een hele snelle manier..... Op Here.com de juiste plaats opzoeken en vervolgens delen met je auto.
Veel plezier straks met deze fraaie auto.
Hoe doe je dat? (voor de digibeet)
lancer
6th Gear member

Overigens geeft de here.com op de iphone een mobiele site waar send to car niet in zit. Vanaf de ipad werkt het wel.

Ook Glympse werkt trouwens wel aardig.

Voor OGA:
1) Volvo id aanmaken, zodat je auto gekoppeld is aan een account
2) op maps.here.com adres opzoeken. Bij de informatie van dat adres staat dan ook een share button, deze geeft dan toegang aan send to facebook, twitter, etc en send ti car.
3) Dan merk kiezen en je mail adres invoeren.

De rest gaat in de auto.

Ik heb in de auto nu een Huawei e8372h wingle aangesloten op de aansteker. Dat is een USB stick die als access point kan dienen (heeft wifi). Start ongeveer even snel op als de computer van de auto (voordeel is dat hij geen accu heeft)
ZweedseFerrari
Starter

Blijf het heel bijzonder vinden dat ze de mogelijkheid om met bijvoorbeeld de here site op de iPhone de send to car optie er niet inzetten. Tevens de Here app zit het niet in. Wanneer ik een browser gebruik op de iphone die voor de here.com site zich voordoet als een ipad (icab bijvoorbeeld) kan het wel. Maar dan past het minder mooi op het scherm en moet je scrollen. Het lijkt wel of Nokia het alleenrecht wil houden voor Windows phones (wat hun platform was voor hun toestellen). Nu is Nokia in handen van Microsoft. De Windows Phone Here app zit het wel in...
Maargoed ik ga wel ondervinden hoe het invoeren met spraak bevalt! Ben reuze benieuwd :)
Laatst gewijzigd door ZweedseFerrari op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Mr. Reese
1st Gear member

Ik gebruik altijd de stemcommando's om een bestemming in te voeren. Werkt prima. Als je de auto hebt, dan kun je het systeem laten wennen aan je stem met een aantal spraakoefeningen.
V40 D2 Business Sport - Passion Red
zonoskar
3rd Gear member
Contacteer:

Mr. Reese schreef: Ik gebruik altijd de stemcommando's om een bestemming in te voeren. Werkt prima. Als je de auto hebt, dan kun je het systeem laten wennen aan je stem met een aantal spraakoefeningen.
Werkt alleen niet handig als je vaker in het buitenland moet zijn. Je moet dan alsnog handmatig het land instellen.
Volvo V40 VEA D4 MY2015 Business R-design Rebel blue Polestar.
ZweedseFerrari
Starter

Ik heb de wagen inmiddels een week. Geweldige wagen! Wat rijd dat lekker als je van een clio 0.9tce komt.
De internetverbinding via de iphone (via bluetooth) werkt vlekkeloos. De apps laden traag maar send to car en de tank app heb ik al gebruikt en werken prima.

Een tip voor iPhone gebruikers: Wanneer je een alternatieve webbrowser gebruikt waarmee je de user agent op safari ipad kan zetten en naar de here site gaat, krijg je wel de send to car optie. De layout is echter op de normale iphone 6s alleen landscape bruikbaar. Niet helemaal super maar het werkt :)
Blijf het raar vinden dat here de mobiele site en app deze optie niet geeft.
Plaats reactie

Terug naar “V40”