T8, fantastisch maar van korte duur

De XC90 wordt na 12 jaar vervangen door de nieuwe XC90
C30BlackStone
4th Gear member

V70D5AWD schreef: Zo, vandaag een update gehad vanuit Beesd. Ik kon mooi zien via de app dat er wat ritjes gemaakt waren en tevens dat het gaspedaal flink is ingetrapt.

De analyse is dat de elektromotor niet goed is en vervangen gaat worden. Een nieuwe is aangevraagd in Zweden en komt medio volgende week aan. Ik bergijp dat dit de vierde is waarvan de elektromotor vervangen wordt.

Dus hopenlijk ergens eind volgende week weer rijden. Jammer dat Volvo geen voorraad aanhoudt van deze motoren. Had een week gescheeld. Enfin, als ik maar weer kan rijden volgende week. Laat de details nog wel horen als ik die krijg.
De vierde al.........geen toeval meer....
| Volvo S80 D5 | Volvo V70 2.5T | Volvo C30 1.6D | Volvo V70 2.4 | Volvo C30 D5 | Volvo S80 D5 | Volvo C30 2.0D | Volvo V40 D4 | Volvo V70 2.5 | Volvo S80 D5 | Volvo C30 D2 R-Design | Volvo S80 3.2 Kinetic | Volvo V70 D2 (VEA) Dynamic | Volvo V90 Inscrip Metallic D4 Full Option | Volvo S90 D3 Momentum | Volvo S60 T6 (8) Summum Red | Volvo S90 T5 Inscr | Volvo XC40 Recharge ER Ultra 2024 | Volvo EX30 Ultra ER | Volvo EX40 Ultra | Volvo EX30 Ultra Performance Pine Crystal White |
BlackcurrantV70
7th Gear member

Nu de titel aanpassen naar "fantastisch en van erg lange duur", volop genieten nu en ons jaloers maken....
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
JappiedeB
Starter

Vandaag 10 feb 2016 staat mijn XC90 T8 precies 5 weken in Beesd!

Het begon op 24 december vorig jaar, na bijna twee weken in volle tevredenheid in de auto te hebben gereden. Bij het optrekken aan het stoplicht haperde de auto ineens, waar hij normaal er heerlijk vandoor spuit. Er verscheen een schildpadje in beeld met de tekst "verminderd vermogen". nog geen 50 meter verder bij het afremmen voor het volgende stoplicht stopte de auto helemaal en was vervolgens voor 3 kwartier niet meer aan de praat te krijgen. Sta je dan midden op de weg. Het is dan een tank van 2350 kg die niet weg te duwen is ook...
Tijdens het wachten op de hulpdiensten 20 x geprobeerd toch te starten....en ineens verschenen de klokken weer en is het toch gelukt weg te rijden. Naar de plaatselijke dealer voor de nodige software updates en volgende dag de auto weer terug gekregen. Nog geen twee dagen later, hetzelfde probleem. Weer updates gekregen(!?) Bij de derde keer, op 6 januari, is de auto naar Beesd gestuurd. Daar staat hij nog. Iets mis waarschijnlijk met een apparaatje tussen de automatische versnellingsbak en motor of zo.... Maar geen enkele informatie van Volvo. Ik moet continue zelf bellen. Niemand die mij kan vertellen wat het is en hoe lang het nog gaat duren. Meerdere keren technici uit Zweden over. Op de On Call app kan ik alle ritten volgen. Wat een slechte zaak dit zeg!
Mart van der Steeg
7th Gear member
Contacteer:

De titel van dit topic maar even handhaven?
Maar dat is een flinke tegenslag, hoop er op dat na de Beesd kuur alle fouten er uit zijn.
Mercedes GLA 2020 AMG& Night-pakket, Pano-dak, Multibeam LED-koplampen, Dodehoekassist, 360° Camera met parkeerassist, Apple Carplay & Android Auto, Sfeerverlichting, 19" AMG-velgen & Reality navigatie
Volvo S60 2.4D 2009, 185 pk, PolestarTuning, Drivers ed., HU 650 200W, Orestes velgen, RTI, Xenon adapt,
Electric silver, sunblinds/rolgordijn, veerpootbrug
Volvo C70 2.4T 200 pk Prestige cabrio 2004 moondust metallic

VOLVO S60 D5 2006 HU850 lunar gold
lint
Geartronic member

Dat is een duidelijk mindere ervaring met je nieuwe T8, hopelijk wordt het door de importeur opgelost.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Anne900
1st Gear member

Mijn T8 is nu voor de 2e keer in 2 maanden terug.

Het begon met het startprobleem, uiteindelijk is dit door de wegenwacht opgelost door de accu achterin los te maken. Auto daarna zelf naar de dealer gereden want ook het hybrid systeem werkte niet.
Auto door naar importeur voor een nieuwe erad en de auto net voor kerst terug gehad.

Vorige week wilde de auto weer niet starten ook niet na loskoppelen van de accu. Auto na 1,5 dag eindelijk afgevoerd want het is moeilijk afslepen als de auto op de handrem en stuurslot staat zonder extra schade te veroorzaken .

Voorlopig is het nu stil.....

Verder erger ik me groen en geel aan Volvo assistance, wat een waardeloze organisatie is dat!
SRI
3rd Gear member

Ow, vervelend Anne! Hoop voor je dat t snel en goed wordt opgelost.
Volvo Assistance, is dat t zelfde als wat je via de On Call knop krijgt? Zal wel geoutsourced zijn, heb er 1x mee gebeld, duurde tijd tot contact, daarna redelijk domme reactie(s). Iets teveel "helpdesk van een groot bedrijf waar ze niet begrijpen wat je bedoelt" gehalte. Ik doe het tegenwoordig rechtstreeks met de dealer, die weten naar mijn idee precies wat je van zo'n Assistance zou mogen verwachten.
Sterkte!
Plaats reactie

Terug naar “XC90 vanaf MY2015”